Jump to content
Lasse

Boligpriser i Malmö

Recommended Posts

Hej alle glade tilflyttere til malmö mv.. JEg er potentiel tilflytter og kigger lidt på lejligheder i malmö pt. Vil høre om der er nogle som kender til prisudviklingen på malmölejligheder? og om der er nogle gode råd til hvad man skal kigge efter når man køber I malmö? Foreksempel hvorfor er der så stor forskel på de månedlige udgifter/hvordan kan man vide om det er en god handel man laver? Mvh Lasse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Priserne er for opad gående og har været det et par år nu. Som regel er det enten sådan at den månedlige udgift er lav og så er indkøbs prisen høj og omvendt. Dog er der ingen regler uden undtagelser. Om det er en god handel du gør eller ej. Ja det er jo op til dine succes kriterier.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige at prisudviklingen er meget afhængig af hvor du bor i Malmø. F.eks er prisudviklingen ikke så høj i Kroksbäck, hvor jeg bor, tilgengæld ser områderne omkring de store parker ud til at stige. Dertil kommer også Ön, Vestre Hamn, Bunkeflo, Annasted osv. Måske også Almvik og Lindeborg? Dog er der ingen tvivl i mit sind hvor man får mest for pengene :D. Hvis du er spekulant, bør du også se på de store infrastrukturprojekter. En tommelfingerregl er at CityTunnel stationerne kan komme til at betyde et boost i priserne for boliger i umidelbar nærhed. Holma, Kroksbäck, og Lindeborg er de næreste områder der får gavn af den nye Hyllievång station i 2011... Men der kommer også en station ved Trianglen. Personlig er jeg ligeglad med prisstigninger. Oftest er resten af markedet fulgt med når man skal flytte, så "gevinsten" bliver bare lagt i det nye hus. Dog kan man blive tvunget til at købe før man egentlig ville, for at få foden indenfor på markedet, da priserne ellers ville blive for høje.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
. En tommelfingerregl er at CityTunnel stationerne kan komme til at betyde et boost i priserne for boliger i umidelbar nærhed. Holma' date=' Kroksbäck, og Lindeborg er de næreste områder der får gavn af den nye Hyllievång station i 2011... Men der kommer også en station ved Trianglen.[/quote'] Bliver interessant at følge udviklingen i Holma. Idag må det betegnes om et mini-Rosengård beboet hovedsageligt af lavindkomstgrupper. Er det egentlig bostadsrätter eller er det hyresrätter ? I og med at Hyllie bydelen udvikles kan man sagtens forestille sig Holma gennemgå en forandring, hvor de nuværende beboere presses ud med dertil hørende store prisstigninger til følge. Hyllie station kommer jo til at ligge klods op ad Holma og må derfor betragtes som værende Pendler-venlig/attraktiv

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Trelleborg; +796% (6 000) !!! :eek: Godt nok ærgerligt at man ikke købte et hus i Trelleborg dengang i ´97 ...
Og satme heldigt, man ikke købte i Jokkmokk. :rolleyes: Før man besvimer over prisstigningerne skal man lige betænke, at en bostadsrätt er retten til at bo i en bestemt bolig, hvor man betaler en bestemt afgift/hyra/husleje. En bostadsrätt kan i princippet være gratis uden at der er noget økonomisk sygt ved det, og ude i omegnen er det meget almindeligt, at en stor fin lejlighed kun koster 100.000 i overtagelse. Man kan sige om Trelleborg og andre steder, at stigningen er sket fra et lavt niveau, og det kan jo give nogle flotte procenter. Villapriserne giver nok et bedre billede af markedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt forestille mig det vil være en fed investering omkring den nye Hyllie station. Det bliver stort derude tror jeg. Lindeborg er nok heller ikke tosset. Den ligger også tæt på Metroen, Hyllie mm. Jeg ved at her i Högaholm hvor vi bor, der stiger Bostadsrätterne med ca. 10.000 SEK om måneden i øjeblikket. Så jo, der er skam også opgang her... :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen har i hvert fald tjent nemme penge tidligere hen her i Malmö. Nu har selv journalisterne på Sydsvenskan opdaget det: http://sydsvenskan.se/malmo/article214663.ece Men det betyder jo ikke nødvendigvis at man også vil kunne det fremover!
Bananas, du går vel ind for markedet förfan. De så en mulighed og tog en chance. De penge, de tjente, var ikke nemmere end andre penge. Alle kunne have gjort det samme - nogen taber og nogen vinder. Men lissåsnart almindelige mennesker/svenskere drager fordel af kapitalismen, så er det et moralsk problem eller? :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Bananas' date=' du går vel ind for markedet förfan. De så en mulighed og tog en chance. De penge, de tjente, var ikke nemmere end andre penge. Alle kunne have gjort det samme - nogen taber og nogen vinder. Men lissåsnart almindelige mennesker/svenskere drager fordel af kapitalismen, så er det et moralsk problem eller? :rolleyes:[/quote'] Hovhov - jeg konstaterer bare at det var nemme penge - ikke at det var forkert, umoralsk eller lign. Når man deltager i et byggeprojekt, der udbydes til markedspris med beskeden indsats, er der jo høj risiko for at man også kan tabe nogen millioner ligeså let som man kan vinde dem. Der lyder dog meget forkert, at der har været 2400 i kø til at kunne købe 44 lejligheder udbydt af et kooperativt selskab som Riksbyggen. I så fald har den satte pris været alt for lav, og de 44 heldige har praktisk talt fået en stor gevinst forærende - af Riskbyggen. Hvordan udvælges de heldige, der skal have gevinsten? Hvem kontrollerer, at de heldige ikke er familiemedlemmer til dem i Riksbyggen, som skal lave udvælgelsen? Eller endnu værre - de ansatte selv? I tilfælde af så stor efterspørgsel burde man jo afholde en auktion, og ikke fordele efter principper, som nemt kan blive lige så korrupte som den måde man børsnoterede IT aktier på under IT boblen. Men køberne kan man jo ikke klantre for noget. Sælgerne derimod er da nogen torskehoveder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen har i hvert fald tjent nemme penge tidligere hen her i Malmö. Nu har selv journalisterne på Sydsvenskan opdaget det: http://sydsvenskan.se/malmo/article214663.ece Men det betyder jo ikke nødvendigvis at man også vil kunne det fremover!
Genialt :D. Synes dog at taktikken virker bekendt. Man kan kun sige at man skal være MEGET hurtig ude, da der alene til disse lejligheder var 2400 personer i køen! Det er dog for vildt at læse JM:s projektchef Christian Dahlman's kommentar til rygtet om spekulation.
Eftersom det tar cirka två år från intresseanmälan tills ett nytt bostadshus står färdigt är det alltid några köpare som hinner falla ifrån. Exempelvis kan det handla om skilsmässor, arbetslöshet, flytt till annan ort eller oro för att hunden inte kommer att trivas.
Hold da op mand, jeg beundrer ham hvis han kunne lade være med at grine, da den bemærkning faldt. Oro för at hunden inte kommer att trivas - ha ha genial humor.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Malmøs boligpriser på himmelflugt Der er ingen tvivl om at priserne er steget meget i Malmö, der er også stort potentiale for yderligere stigning, pga de stadig store prisforskelle mellem kbh og malmö, spørgsmålet er bare hvor længe prisstigningerne fortsætter? http://avisen.dk/malmoes-boligpriser-himmelflugt-080607.aspx

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Prisfest forbi? Jeg tror nu at pris-festen er forbi. Markedet er faldet i København og steget i Malmø - når markedet fortsætter med at falde i København vil det få en stor del af den økonomiske gevinst ved at flytte over til at forsvinde, hvilket vil nedsætte den danske tilflytning og dermed efterspørgsel. Renterne stiger, hvilket også presser efterspørgslen. Derudover kommer der rigtig meget nybyggeri til, så udbuddet af boliger er stigende. Godt nok er økonomien og væksten i Malmø gået fra at være svag til at være stærk, men der er grænser for hvor meget den kan forbedres yderligere - arbejdsløsheden kan jo ikke komme under 0%. Det eneste wilcard er den ændrede fastighets-skat, hvilket kan på påvirke positivt i den dyre ende. Min fornemmelse er, at der også visse steder i Malmø har været tendens til guldgraver stemning, men dog ikke nær så slemt som på den danske side. Men kigger man fx. på boligerne på Västra Hamnen er der nu en del til salg, og de ligger til salg ret længe. Enkelte er også prissat fuldstændig vanvittigt - fx denne her som er sat mindst 1 million for højt: http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3711131&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=157&oresundssok=&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/ Den har også været til salg i over 6 måneder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig med bananas - vi vil nok se en stagnering i boligpriserne i malmö. Umiddelbart tror jeg kun stigninger vil ses i områder som begunstiges af ydre faktorer såsom bedre transportmuligheder, shopping osv. - her tænker jeg på områderne omkring city-tunnel stationerne (specielt omkring hyllievång hvor de "billige" områder Holma og Lindeborg kommer til at ligge ved siden af en masse spændende nybyggeri). Til sammenligning tror jeg områderne tæt på trianglen/malmø C vil opleve en meget mindre stigning (hvor overhovedet nogen) - primært pga. de nuværende markante højere priser end tilfældet er i de føromtalte områder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror regnvejret i Malmö varer til omkring middag, eller der omkring. Måske der kommer mere regn i eftermiddag, men det kommer an på mængden af regn i København, eller noget.... :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror regnvejret i Malmö varer til omkring middag, eller der omkring. Måske der kommer mere regn i eftermiddag, men det kommer an på mængden af regn i København, eller noget.... :rolleyes:
Til gengæld er jeg sikker på at der kommer mange hvepse til næste sommer!! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Sælg, SÆLG, SÆLG! Jeg er ligeglad med markedet. Det kan rende og hoppe, så længe jeg ikke skal have en ny bolig. Nu har jeg min bostadsrätt og den følger markedet rimeligt godt - så jeg bruger den som en option. Stiger markedet stiger min bostadsrätt, omvendt falder det så er jeg ligeglad, for så er det nye jeg flytter ind i også faldet. At tåber gider at forgælde sig op over begge ører fatter jeg ikke... Nuvel, markedet kan man ikke diskuttere med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Køb Køb Køb KØB KØB KØB inden markedet stiger yderligere! :lol: Det er selvfølgelig ikke seriøst at give den ene eller den anden anbefaling omkring hvordan markedet udvikler sig. Der er jo ingen der ved det med sikkerhed. Man kunne dog godt forestille sig at Malmö ville stige et par år mere, idet priserne stadig er cirka 50% af kbh. Kbh er på vej ned og det kommer til at tage nogle år endnu med prisfald, før vi ser et stabilt marked i København. Det kunne have den effekt at folk ikke vil købe i københavn, men istedet i Malmö. Markedet i Malmö er mindre risikabelt, idet markedet stadig er stigende og priserne er lavere -> derfor mindre risiko ved et evt fald. Man kan også formulere det på en anden måde: hvorfor købe i et faldende markedet, når man kan købe i et stigende?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan også formulere det på en anden måde: hvorfor købe i et faldende markedet, når man kan købe i et stigende?
Altså, vi snakker boliger og ikke aktier. Man skal jo bo og leve i det for pokker. Skal en eller anden markedtrend virkelig have det sidste ord om man vælger at bo i Sverige eller Danmark? Iøvrigt mener jeg at aktiver er overvurderet over hele linjen. Et eller andet sted burde centralbankerne bruge et andet mål for inflation, end hvad der gives udfra priserne på billig kinesisk consumer skrammel. Har man allerede en bolig, så er hele diskussionen ligegyldig. Ens ejendomsværdi vil alligevel flyde som en korkprop på overfladen af markedets prisudvikling. Det eneste ovennævnte artikel gør er at piske en stemning op og med vanlig svensk sindelag rejse en løftet pegefinger om at træerne ikke vokser ind i himlen. No shit, Einstein! Belært af det tidligere bolighysteri i København, kan man kun konkluderer at folk ikke skyer noget middel mod at forgælde sig op over begge ører og betale stadig større summer til banker og realkredit. I samme åndedrag brokker de sig over skatten. Idiots!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...