Jump to content
abejoh

Melodifestivalen 2007-2008-2009-2010-2011...

Recommended Posts

Det går i luften iaften kl. 20.00 på SVT1. Hvis man er til sådan en omgang lir, så er det helt sikkert värd at tjekke ud. Langt mere showbizz end Danmarks lille - syng - tra - la - la la - glitter - på - kjolen - agtigt! Javist, Dk`s er også ok, det er bare ikke noget i forhold til det svenske. Tjek det selv ud!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

jeg plejer gerne at ville se det, men i år er jeg træt af alle semifinaler, og heldigvis går der Matador samtidigt. det plejer at være rimeligt forudsigeligt hvem der vinder. eneste gang jeg er blevet forbløffet var det år martin stenmark vandt med las vegas. (det var det år det var ''meningen'' at hende gøltrolden nanne skulle vinde.)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tänk det år husker jeg også meget tydeligt. Det var noget värre noget med ham Stenmark. Han vandt vist kun på sit udseende og sit hår!:rolleye: Det gik ham heller ikke så godt i det videre forlöb. Det har aldrig gået så skidt ude i verden for Sverige, nogensinde för. Semifinalerne, jeg körer det hele.:fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tänk det år husker jeg også meget tydeligt. Det var noget värre noget med ham Stenmark. Han vandt vist kun på sit udseende og sit hår!:rolleye: Det gik ham heller ikke så godt i det videre forlöb. Det har aldrig gået så skidt ude i verden for Sverige, nogensinde för. Semifinalerne, jeg körer det hele.:fight:
Ja, eller så vandt han på at der var noget galt med Telias net. Det må guderne vide. Det var meget professionelt, men det må da opfattes som meget intetsigende at en svensk sanger stiller op med et helamerikansk nummer. Der skal være lidt 'folklore' eller hvad det hedder for at vinde. Gad vide hvad de der finske uhyrer siger til at blive kaldt 'folklore'? Men de var lige nøjagtigt så specielle som man helst skal være i den sammenhæng.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Lordi, ikke en slags musik jeg ville sätte på dehjemme, men med al respekt for deres fantasi og det svenske folk, da de stemte dem ind på top 1. Det åbner da op for, at det er muligt at stille op med hvad somhelst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' eller så vandt han på at der var noget galt med Telias net. Det må guderne vide. [/quote'] Lige for at slå en ting fast, så vandt Nanne Grönvall seernes stemmer med meget stor marginal. Det var bare ikke nok til at vinde. Det er vist ikke helt Telia skyld at juryen har vat i ørene :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det så lige der sker for svenskerne!? De stemte ham der John Farnham look a like direkte til finalen, doh! Sikke en smörtenor og helt klart uden charme. Personligt kunne jeg godt lide "Ricky Martin" tidligere Alcazar frontfigur. Den rykkede og der var et glimrende sammenspil mellem ham og hans dansepiger. Anna Book, tja....ingen mening dér! :eek:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik helt efter bogen. I Sverige stemmer de efter princippet ''lang og trofast tjeneste'' og ''hende / ham havde et hit for 20 år siden som jeg husker så godt''. Vi har kunnet læse om Anna Books sorger og bedrøvelser i kvällstidningarna, at hun har 4 kilo størknet blod inde i maven :eek: (én ting er at hun har det, noget andet er, hvorfor plaprer hun ud om det i pressen?) Tommy Nilsson blev vist nummer 4 i den internationale finale engang i 1987 eller sådan noget. Det er desværre et princip der har manifesteret sig meget efter at det her med semifinalerne er kommet ind og landet skal støvsuges for artister til de 32 numre. Det er HELT umuligt for den unge, kække artist at komme nogen steder hen. Muligvis med juryen, men det er først hvis hun / han lykkes med kunststykket at komme til finalen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De stemte ham der John Farnham look a like direkte til finalen, doh! Sikke en smörtenor og helt klart uden charme. Personligt kunne jeg godt lide "Ricky Martin" tidligere Alcazar frontfigur. Den rykkede og der var et glimrende sammenspil mellem ham og hans dansepiger. Anna Book, tja....ingen mening dér! :eek:
Ja, jeg valgte geundsendesen. Jeg synes ikke der var en rigtig favorit. Andreas var ok og Elin Lanto's sang var også god, men det var svært at høre hvad hun sang. Addis Black widow var helt forfærdelige. Det var lige før jeg troede de tog pis på os. Anne Book ? Tja, samme sag som James Samson. Hun kan gå på vandt i øjeblikket. Melodien var kedelig, men typisk G:Son.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det gik helt efter bogen. I Sverige stemmer de efter princippet ''lang og trofast tjeneste'' og ''hende / ham havde et hit for 20 år siden som jeg husker så godt''. Vi har kunnet læse om Anna Books sorger og bedrøvelser i kvällstidningarna, at hun har 4 kilo størknet blod inde i maven :eek: (én ting er at hun har det, noget andet er, hvorfor plaprer hun ud om det i pressen?) Tommy Nilsson blev vist nummer 4 i den internationale finale engang i 1987 eller sådan noget. Det er desværre et princip der har manifesteret sig meget efter at det her med semifinalerne er kommet ind og landet skal støvsuges for artister til de 32 numre. Det er HELT umuligt for den unge, kække artist at komme nogen steder hen. Muligvis med juryen, men det er først hvis hun / han lykkes med kunststykket at komme til finalen.
Hvis man nu lige kigger på de sidste 10 års vinnere, så er det vel kun 3 af dem, der kan kaldes veteraner: http://sv.wikipedia.org/wiki/Melodifestivalen Omvendt har "nykomlingar" som Shirley Clamp, Linda Bengtzin,Jimmy Janson, BWO og Velvet haft glæde af melodifestivalen når de sommaren efter rejser Sverige tyndt med deres sang, selv om den måske ikke lige vandt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis den havde vundet og var gået til den internationale finale ville den være blevet till ''Must Debate'' Det får vi så aldrig lov til at opleve. Jeg er stadig i chok. Jeg fatter ikke at den ikke gik videre. Med hende slikkepotten og ham med boremaskinen. Jeg synes det var rigtig originalt. Jeg har den ihvertfald på videoen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi afrundet konkurrencen! The Ark var rigtig gode, men jeg håber, at Ola husker töjet til näste store show. Jeg er skuffet over, at Sebastian ikke kom höjere op på pointtavlen. Han havde en god udstråling. Var lidt nervös for skolefrökenen, da hun ikke fik nogle point af jurien. Heldigvis kompenserede tvöjnene på den!:th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes også The Ark var rigtigt gode. jeg synes da ikke Ola Salo så ud til at fryse? hvis bare han husker 2 kronerne og sin pelskrave så er det da helt fint. og så lige en tur i solariet, han skulle nødig blænde tv-seerne ude i Europa. men sådan et år som i år hvor der var så mange stærke ballader var det lidt synd ingen af dem vandt. for sikkerheds skyld stemte jeg på alle tre, og så på The Ark. jeg synes ikke hverken Sebastian eller Andreas Johnson var særlig gode. jeg synes Sebastian er en skabekrukke. jeg kan ikke fordrage ham. men kalkunen var selvfølgelig Tommy Nilsson. Stakkels Tommy, og få sådan en ussel sang.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Synes egentlig også Sarah Fine havde et godt nummer. Dog var andre ikke helt så enige med mig :D Synes absolut også The Ark gjorde det godt og var den bedste igår.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...