Jump to content
modellos

20årig der vil låne sit se cpr-nr?

Recommended Posts

En 20årig fyr der vil låne mig hans svenske cpr-nr da jeg skal beregne forsikring .. Kan evt få det send over mail ?? På forhånd MANGE tak mvh xxxx xxxx :new:
Har du en adresse du kan hæfte på forespørgslerne?
Så ikke du allerede boede i Malmö - sorry...det ér sent :o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Undskyld men har du lige taget stoffer? En ved sine fulde fem giver da ikke sit CPR nummer ud til en fremmed. Ring dog til forsikrings selskabet istedet, hvis du syntes det er så vigtigt.
Hvad skulle der da ku ske ved det, jeg er jo ikke en terrorist .. :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En 20årig fyr der vil låne mig hans svenske cpr-nr da jeg skal beregne forsikring ..
Ved nærmere eftertanke - hvordan kan du bo i Malmö og ikke have svensk cpr!(?) (jeps.... sent var/er det heller ikke :rolleyes: )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ved nærmere eftertanke - hvordan kan du bo i Malmö og ikke have svensk cpr!(?) (jeps.... sent var/er det heller ikke :rolleyes: )
Heh . nej du stadig lidt vågen :D Jeg får lejlighed i Lönngatan 11/3 .. så 2-3 ugers tid .. Og ville i den anledning lige se hvad en bil ville koste mig ..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Undskyld men har du lige taget stoffer? En ved sine fulde fem giver da ikke sit CPR nummer ud til en fremmed. Ring dog til forsikrings selskabet istedet, hvis du syntes det er så vigtigt.
Kender man navnet er det ikke svært at få personnummeret via evt. www.ratsit.se eller www.e-information.se Så hvis man nu klikker lidt på brugernavnene herinde indtil man finder en der enten har skrevet sin fødselsdag eller giver et indtryk af at være i 20'erne er det meget nemt at få et personummer på en ca. 20 årig person... Det var for eksempel meget nemt at finde dit, der er jo kun 2 der hedder Thomas olsen i malmö, den ene er fra 1977 og den anden er fra 1968... Det fandt jeg helt uden at tage stoffer... Hvordan mener du at det er farligere at give sit personnummer herinde end frem for at give det hvergang du viser "leg" i en forretning eller lejer DVD?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kender man navnet er det ikke svært at få personnummeret via evt. www.ratsit.se eller www.e-information.se Så hvis man nu klikker lidt på brugernavnene herinde indtil man finder en der enten har skrevet sin fødselsdag eller giver et indtryk af at være i 20'erne er det meget nemt at få et personummer på en ca. 20 årig person..
TUSINDE TAK !! :th2:
Det var for eksempel meget nemt at finde dit, der er jo kun 2 der hedder Thomas olsen i malmö, den ene er fra 1977 og den anden er fra 1968... Det fandt jeg helt uden at tage stoffer...
Den sad !! haha :th2:
Hvordan mener du at det er farligere at give sit personnummer herinde end frem for at give det hvergang du viser "leg" i en forretning eller lejer DVD?
Ja det var os såen jeg tænkte :confused::new:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Søg lidt på online aviserne og se hvor meget person nummer misbrug der faktisk er. Jeg skulle aldrig udlevere mit person nummer. Nordea er feks. gået væk fra at anvender person nummer som kontonummer ved person konto, da det var alt for usikkert. Man kan undre sig over svenskernes Integritets sikkerhed, når det er så let at opdrive person numre. Måske skal vi have en tråd til udlån af pas, kørekort samt andre personlige papirer ?!?!?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Mja...frågan är om de bara kolla att det är ett giltigt p-nr, eller om de faktiskt checkar folkbokföringsadress osv. Annars kan man bara sätta ihop ett, så länge man vet hur man räknar ut sista siffran (checksiffran).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mja...frågan är om de bara kolla att det är ett giltigt p-nr' date=' eller om de faktiskt checkar folkbokföringsadress osv. Annars kan man bara sätta ihop ett, så länge man vet hur man räknar ut sista siffran (checksiffran).[/quote'] Ja det kan jeg ikke udtale mig om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mja...frågan är om de bara kolla att det är ett giltigt p-nr' date=' eller om de faktiskt checkar folkbokföringsadress osv. Annars kan man bara sätta ihop ett, så länge man vet hur man räknar ut sista siffran (checksiffran).[/quote'] Vores oplevelse er at der checkes op imod en gyldig folkeregisteradresse når svensk personnummer benyttes i forskellige systemer. Findes der ikke en kobling til en svensk folkeregisteradresse er personnummeret de-aktiveret - selvom det stadig er gyldigt og overholder alle checkcifferberegninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mja...frågan är om de bara kolla att det är ett giltigt p-nr' date=' eller om de faktiskt checkar folkbokföringsadress osv. Annars kan man bara sätta ihop ett, så länge man vet hur man räknar ut sista siffran (checksiffran).[/quote'] Det skal være et aktivt svenskt personnummer. Jeg prøvede med mit deaktiverede svenske inden jeg flyttede og fik :thumbdown fra forskellige websider: telia, forsikring osv. Efter flytning og aktivering af personnummer, så fungerer det fint.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En 20årig fyr der vil låne mig hans svenske cpr-nr da jeg skal beregne forsikring .. Kan evt få det send over mail ?? På forhånd MANGE tak mvh Nikolaj Jennsen :new:
Hvorfor sender du ikke bare en mail, med adresse, alder og kørekortsår til de forskellige selskaber?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vores oplevelse er at der checkes op imod en gyldig folkeregisteradresse når svensk personnummer benyttes i forskellige systemer. Findes der ikke en kobling til en svensk folkeregisteradresse er personnummeret de-aktiveret - selvom det stadig er gyldigt og overholder alle checkcifferberegninger.
Ja, då fungerar inte min idé. Det är en sak jag INTE saknar med Sverige. Detta ständiga tjatande om personnummer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' då fungerar inte min idé. Det är en sak jag INTE saknar med Sverige. Detta ständiga tjatande om personnummer.[/quote'] Bare så du ved at du i DK kan hapse et cpr-nummer og oprette kontoer/lån uden problemer ... eller rettere det kunne man jeg ved ikke om det stadig er sådan. Så Jeg ville heller ikke "låne" mit personnummer ud ... Kan man ikke bare ringe til de forskellige forsäkrings selvskaber? Eller gøre en fiktivberegning?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...