Jump to content
--Morten--

Gulplade bil vs. svensk bil - samme pris?

Recommended Posts

Hej Jeg tænker på at flytte til sverige og regner derfor på at købe bil der ovre - jeg har dog det problem at jeg skal bruge en bil med kun 2 sæder da jeg har behov for pladsen, så jeg betaler i forvejen ikke megen afgift i Danmark - faktisk ser priserne på den bil jeg har nu (Citroen Xsara Picasso) en lille smugle højere ud i Sverige. Er det rigtigt forstået at i forhold til en dansk gul-plade bil er der ikke noget rigtigt at spare, fordelen er bare at du har lov til at have bagsæder i (uanset om man så har behovet)?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Jeg tænker på at flytte til sverige og regner derfor på at købe bil der ovre - jeg har dog det problem at jeg skal bruge en bil med kun 2 sæder da jeg har behov for pladsen, så jeg betaler i forvejen ikke megen afgift i Danmark - faktisk ser priserne på den bil jeg har nu (Citroen Xsara Picasso) en lille smugle højere ud i Sverige. Er det rigtigt forstået at i forhold til en dansk gul-plade bil er der ikke noget rigtigt at spare, fordelen er bare at du har lov til at have bagsæder i (uanset om man så har behovet)?
Tja det afhænger jo af på hvilke vilkår du køber bilen i dk. Ren firmakørsel, eller blandet eller ren privat. Gule plader kan jo benyttes i flere situationer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Morten, Der er jo lige det at hvis du har bopæl i Sverige skal din bil have svenske nummerplader ... Fra oresunddirekt.com:

Bilregistrering Hvis man bor i Danmark, men arbejder i Sverige, kan man tage sin dansk indregistrerede bil med til Sverige. Bosætter man sig derimod i Sverige, skal man omregistrere sin bil hos "Svensk Bilprovning". Ved omregistrering af bilen til svenske nummerplader, kan man få refunderet den danske registreringsafgift, svarende til en procentsats af bilens nuværende værdi. Før bilen omregistreres hos ”Svensk Bilprovning”, skal man henvendel sig til det lokale Told og Skatteområde, hvor man bor. For at få bilen vurderet skal man medbringe registreringsattesten og betale et gebyr for vurderingen Man kan vælge at lade ToldSkat håndtere vurderingen hos vurderingsmænd eller selv tage kontakt med vurderingsmanden. Når bilen er sendt til vurdering, skal man inden 3 måneder have den omregistreret og sende dokumentation til ToldSkat. Ved Bilprovningen skal man medbringe et dokument, der beviser, hvor bilen stammer fra. Hvis bilen er registreret i Danmark, skal man altså medbringe sit danske registreringsbevis. Godkendes bilen hos Bilprovningen, bliver den indstillet til registrering i Vägverkets bilregister. Når bilen er registreret, får man tilsendt nummerpladerne. Efter registreringen skal man betale svenske skatter og afgifter. I Sverige er skatten baseret på bilens vægt, og på hvilket brændstof man benytter. Jo mere bilen vejer, jo højere bliver skatten. Skatten på dieseldrevne biler er højere end på benzindrevne. Når bilen er indregistreret i Sverige, skal man afmelde den i Danmark. Det gøres ved at sende eller aflevere nummerpladerne på et af det danske politis motorkontor. Når man har afmeldt bilen, får man de betalte afgifter for den resterende periode tilbage.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Korrekt' date=' men det har jo kun med momsen og beskatningen at gøre - ikke afgiften ...[/quote'] Nej det er rigtigt, men det er jo sammenligningsprisen du var ude efter.. Der er det vel relevant om den er købt i danmark med fuld moms, det var såmænd bare det. Men umiddelbart så er det ikke rigtig sammenlignligt. Umiddelbart vil jeg tro at en bil i sverige med bare 2 sæder er noget billigere. Men hvad med at udersøg det hos det respektive producenter i sverige. Send Citröen en mail... Forkert! Dette er sakset fra Vägverket. http://www.vv.se/templates/page3____3808.aspx 4. Jag äger en danskregistrerad bil och arbetar i Danmark men åker över till Sverige dagligen. Jag är bosatt i Sverige. Får jag använda bilen i Sverige med dansk registrering? Ja, men under högst ett år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Forkert! Dette er sakset fra Vägverket. http://www.vv.se/templates/page3____3808.aspx 4. Jag äger en danskregistrerad bil och arbetar i Danmark men åker över till Sverige dagligen. Jag är bosatt i Sverige. Får jag använda bilen i Sverige med dansk registrering? Ja, men under högst ett år.
Ja og hvis han vælger at flytte til Sverige kan det da ikke bruges til særlig meget. Men det er en smart regel så man har tid til at flytte og så omregistere bilen hvis man vil have den med. Efter det år - eller hvis man køber en ny bil - hedder det da svenske skyltar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...