Jump to content
birkster1977

sambolagen rettighed?

Recommended Posts

Er der nogen her som er inde i de svenske regler omkring sambo, min bedste ven i malmö har fået et stort problem, han har boet sammen med en kvinde i 5½ måned, hun har väret folkbokfört på hans adesse. det er hans lejlighed, (bostadsrätt) nu er de blevet uvenner og hun er flyttet. Nu truer hun med sambolagen, som gör at hun egentlig har krav på det halve af lejligheden?? kan det virkelig väre rigtigt når de ikke engang har väret gift?! Hvis der er den mindste sandhed i dette skal man da godt nok passe meget på hvem man bor sammen med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Pendlerguiden økonomi/papirløst forhold er ikke noget sandhedsvidne, men jeg har åbenbart på et tidspunkt konstateret, at den lille sorte sambolov vedrører den bolig der er anskaffet til fælles brug, eller hvordan det står. Et andet interessant aspekt er, at "den svage part" skal tage retslige skridt. Hun skal altså føre sag, som skal afgøres af en domstol. Her får man så mulighed for at give sin egen version af sagen, som jo kan adskille sig væsentligt fra den anden parts, især hvis man lægger lidt sjæl i det. Det skal nok gå altsammen. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Godt link Trine.. men mon ikke også den falder her: I en bodelning ingår sambornas gemensamma bostad och bohag, om egendomen har ”förvärvats för gemensam användning”. Det spelar ingen roll vem som har betalat egendomen. Vad man dock måste tänka på är att sambolagens bodelningsregler inte gäller om den ena parten har flyttat in i den andres bostad även om paret delat på amorteringar och andra kostnader. Men har en sådan bostad sålts och pengarna använts till en ny gemensam bostad, skall den nya bostaden dock ingå i bodelningen. citat s. 8 i Trines link.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Jeg kom aldrig videre end side 1..... men jeg ville sove roligt hvis jeg var ham:) Det var ellers noget at et golddigger kneb hvis det var sandt:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kom aldrig videre end side 1..... men jeg ville sove roligt hvis jeg var ham:) Det var ellers noget at et golddigger kneb hvis det var sandt:)
Det må man sige.. tror der var en del der pludselig kunne blive lidt nervøse :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...