Jump to content
EBL

Ny i Skurup

Recommended Posts

Hej :new: Saa kommer der endnu 5 danskere til Skurup! :) Den 1. Juni overtager jeg, min kone og vores tre boern vores nyindkoebte hus i Skurup, jeg rykker dog foerst rigtigt ind d. 15. Juli. Vi bor pt. i Belgien, saa det er os ikke helt fremmed det der med at bo i udlandet, og det svenske sprog bliver da forhaabentligt ogsaa lidt lettere at laere end fransk ;) Vi glaeder os meget, og haaber specielt hurtigt at laere nogle boernefamilier at kende, danske som svenske, ikke mindst fordi vi flytter lige som skolen slutter. Vores boern er 1,4 og 5 aar og den aeldste ved vi skal gaa paa Oestergaardsskolan. Mvh Egil

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Saa kommer der endnu 5 danskere til Skurup! :) Den 1. Juni overtager jeg, min kone og vores tre boern vores nyindkoebte hus i Skurup, jeg rykker dog foerst rigtigt ind d. 15. Juli. Vi bor pt. i Belgien, saa det er os ikke helt fremmed det der med at bo i udlandet, og det svenske sprog bliver da forhaabentligt ogsaa lidt lettere at laere end fransk Vi glaeder os meget, og haaber specielt hurtigt at laere nogle boernefamilier at kende, danske som svenske, ikke mindst fordi vi flytter lige som skolen slutter. Vores boern er 1,4 og 5 aar og den aeldste ved vi skal gaa paa Oestergaardsskolan. Mvh Egil
Jamen velkommen herfra også ;) Jeg bor selv i Skivarp "lille flække" 8 km fra Skurup, sammen med min mand og datter på 8 måneder :) smil fra Christina

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at vi kender ikke noget til skoler og dagis'er, da vores børn er blevet "gamle" smiler, men vi er omringet af skoler der hvor vi bor. Er det nede mod Mossby,, vi bor som et af de sidste huse i selve byen Skurup med udsigt til marker, mod Skivarp. en meget stille by.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi rykkede ind i gaar, flyttelaesset er dog ikke kommet endnu, og idag var vi saa paa Skatteverket for at blive registreret. Alting er indtil er indtil videre gaaet over al forventning, de er ret lette at 'danse med' de svenske myndigheder i sammenligning med de belgiske og danske, som er dem vi ellers har erfaringer med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej :new: Saa kommer der endnu 5 danskere til Skurup! :) Den 1. Juni overtager jeg, min kone og vores tre boern vores nyindkoebte hus i Skurup, jeg rykker dog foerst rigtigt ind d. 15. Juli. Vi bor pt. i Belgien, saa det er os ikke helt fremmed det der med at bo i udlandet, og det svenske sprog bliver da forhaabentligt ogsaa lidt lettere at laere end fransk ;) Vi glaeder os meget, og haaber specielt hurtigt at laere nogle boernefamilier at kende, danske som svenske, ikke mindst fordi vi flytter lige som skolen slutter. Vores boern er 1,4 og 5 aar og den aeldste ved vi skal gaa paa Oestergaardsskolan. Mvh Egil
Velkommen til, og undskyld forsinkelsen Vi er jo næsten naboer, så det skal nok blive hyggelidt, vi bor ovre i nummer 14, på hjørnet. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Egil og familie, Velkommen til :) Vi bor i Skurup S/Saritslöv i det nye område, sikkert ikke langt fra jer. Vi har boet her 1 år nu, og vi er meget glade for området - vi er blevet godt modtaget og vores naboer på alle sider er bare søde og meget hjælpsomme. Min datter går på Östergårdsskolan, hvor hun er faldet godt til. Hun skal i 6. klasse efter sommerferien. Ved at der også er andre danske børn på denne skole, ikke at det betyder så meget da hun mest har fået svenske veninder. I øvrigt modtager hun dansk undervisning en gang om ugen. Det første ½ år gik hun på Mariaskolan, men faldt aldrig rigtig til. Min datter er 12 år, så klub gider hun ikke rigtig, så der kan jeg ikke anbefale nogen. Endnu engang - velkommen til Susan

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Egil og familie, Velkommen til :) Vi bor i Skurup S/Saritslöv i det nye område, sikkert ikke langt fra jer. Vi har boet her 1 år nu, og vi er meget glade for området - vi er blevet godt modtaget og vores naboer på alle sider er bare søde og meget hjælpsomme. Min datter går på Östergårdsskolan, hvor hun er faldet godt til. Hun skal i 6. klasse efter sommerferien. Ved at der også er andre danske børn på denne skole, ikke at det betyder så meget da hun mest har fået svenske veninder. I øvrigt modtager hun dansk undervisning en gang om ugen. Det første ½ år gik hun på Mariaskolan, men faldt aldrig rigtig til. Min datter er 12 år, så klub gider hun ikke rigtig, så der kan jeg ikke anbefale nogen. Endnu engang - velkommen til Susan
Hej Susan, Tusinde tak for den tilbagemelding :thumbup: , vi glæder os til at hilse på jer ved lejlighed. Min kone hedder iøvrigt også Susan :) Mvh Egil

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fra Skurup tilkørslen til E65 og til du er ude af røret i Kastrup er som regel ca. 35 minutter. Hvis du holder snoren stram kan du godt spare 5+ minutter, men .... (polisen har et par faste steder de står nogle gange årligt med laseren)

Omvendt er det sjældent, at det er værre. Kun ca. kl. 8 er der meget trafik til Sturup lufthavn fra Malmö, og det får trafikken i E65-rundkørslen til at gå i stå, så man kan holde i liste-kø i 3-4 km, men man taber alligevel sjældent mere end 5 minutter i alt på det. Selvom det føles dræbende - spørg bare EBL :)

På vejen hjem er der ofte eftermiddagskaos efter Svedala afkørslen - Svenskerne kan ikke finde ud af at flette til en vognbane. Når man så har flettet, stiger farten gradvist til normal på den næste kilometer eller 2.

Og så er det på landet, så alle steder, incl. midt i byen og på motortrafikvejen, må man forvente at skulle hænge bag traktorer og tilsvarende arbejdskøretøjer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...