Jump to content
bananas

Øresunddirekt skal lukkes

Recommended Posts

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6978622.html Øresundskontor trues af lukning 16-05-07: 08:27 | af: olst I anledning af det svenske kongepars besøg i København i sidste uge underskrev beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) og den svenske arbejdsmarkedsminister en deklaration om øget integration af de to arbejdsmarkeder. Alligevel hersker der stor usikkerhed om, hvordan det succesfulde informationskontor Øresunddirekt skal finansieres efter 30. juni, skriver 24timer. Kontoret vejleder borgere og virksomheder, der vil slå sig ned på den anden side af Øresund. Men nu har staten lukket pengekassen, og Københavns Kommune vil ikke længere huse det fem mand store kontor. "I en tid, hvor alle holder skåltaler om integration over Øresund, er det dybt bekymrende, at vi risikerer at miste rådgivningscenteret. Virksomheder uden arbejdskraft mister ordrer, og de har et stigende behov for folk. I stedet for at lukke kontoret burde man udvide det," siger afdelingschef i Handel Transport og Service (HTS) Lars William Hansen. HTS repræsenterer 5.000 virksomheder, som skriger på arbejdskraft fra den anden side af sundet Det er sgu da rigtig skidt det der. Det er vist det eneste offenligt finansierede organ, som kan hjælpe de forvirrede pendlere, og nu lukker de, på grund af offentlig kassetænkning. Jeg brugte i hvert fald deres sider til at slå en hel del praktiske ting op, da jeg flyttede herover.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det her er meget skidt.. for både integrationen men også for informationsmængden.. Jeg vil lige tage det op i foreningen, for det her bør vi som forening helt klart have en mening om.. Så ved jeg at der er mange delte meninger omkring deres viden og hjælp, MEN jeg tror ikke der er nogen tvivl om hvorvidt mange har brugt dem.. Det rigtige link er: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6978622.html

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skal på deres informationsmøde ang. selvangivelse' date='. uden den vore jeg nok ganske væk når det kommer til den danske selvangivelsen. Så se for guds skyld til at de ikke forsvinder![/quote'] Vi var til det møde lige inden vi skulle deklarere på svensk for første gang. Det var rigtig godt. Meget vidste jeg i forvejen, men det var dejligt at jeg blev bekræftet i min viden, og der var et par guldkorn til til at bruge. Bonusoplysning: Dem fra det danske skattevæsen har humor :o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er et rigt samfund og vi skal vist langt tilbage for at finde flere penge i statskassen og vi betaler en høj skat, alligevel skal der spares på ALT, det er fanme pinligt.....hvor er den udmeldings blanket til Danmark:fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til skatteoplysningsmøde i mandags, arr. af Øresunddirekt, Skat-Øresund og Skatteverket. Der blev ikke snakket om nogen lukning, tværtimod har de planlagt masser af info-møder fremover.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu ER foretagendet jo ikke lukket endnu. Der er nogle problemer med finansieringen' date=' men jeg ville holde min tier på, at de bliver løst. :)[/quote'] Det er ikke meget du tør satse på deres fremtid:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

2 år endnu... Fra "Nytt från Öresund": 07-06-13 KL. 20:35 Øresunddirekt överlever minst två år till Informationstjänsten Øresunddirekt har räddats i sista stund. Om cirka två veckor riskerade tjänsten att läggas ner, men nu har Region Hovedstaden och Økonomi- og erhvervsministeriet kommit överens om finansieringen, skriver Öresundsbron på sin hemsida. Trots att Danmarks beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen och Sveriges arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin under det svenska statsbesöket i Danmark skrev på en deklaration om ökad information för företagare och arbetstagare har Øresunddirekts kontor i Köpenhamn varit nedläggningshotat i brist på fortsatt finansiering. De fyra anställda har varit uppsagda, men kommer nu att få jobba krav. - Vi är överens med Økonomi- och erhvervsministeriet om en finansiering året ut och att ministeriet tar det med i statsbudgeten för 2008-2009, säger Region Hovedstadens utvecklingschef Henrik Madsen i ett uttalande på Öresundsbrons hemsida. Han vill också permanenta Øresunddirekt i Öresundskomiteens regi och på längre sikt skapa en äkta öresundsorganisation genom en sammanslagning med informationscentret Øresunddirekt i Malmö, där flera myndigheter samverkar och svarar på frågor om bland annat pendling, flytt och företagsetableringar över Sundet. (NFÖ)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...