Jump to content
Miss W

Barneforsikring

Recommended Posts

Det viser bare den utrolige kvalitetssikring der findes indenfor det offentlige, banker og forsikring. Man får forskellige svar/tilbud alt efter hvilken person man fanger på netop den dag. Siden jeg flyttede til Sverige er jeg begyndt at kryds checke alt indenfor disse områder. Trist det er sådan. Odense kommune er næsten den bedste, hvis de er i tvivl, siger de at det ikke kan lade sig at gøre.
Havde jo ligesom regnet med de fortæller en sandheden når man betaler for en service hos dem. Nu skriver jeg om sygeforsikring danmark. Regner jo ikke med de fylder en med L**T :mad: De skal bare lære at sige "det kender jeg desværre ikke noget til, lad mig finde en der er mere kvalificeret til din sag" Er det så svært :confused: Men anyways, jeg er glad for min forsikring hos IHI. Så ved jeg hvad jeg har. Men jeg kan bare ikke forstå den pris du fik. Det lyder da helt vildt..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ansökan skydda barn Barn - och ungdomsförsäkringar. Så kom der brev fra Länsförsäkringar. Försäkringsbelopp: :confused: 10 prisbasbelopp, 779,- per år. 20 prisbasbelopp, 1039,- per år 30 prisbasbelopp, 1300,- per år 40 prisbasbelopp, 1561 per år 50 prisbasbelopp, 1822 per år Prisbasbelopp for år 2007 er 40300,- Prisbasbelopp er sgu lidt noget nyt for mig...:rolleyes: Umiddelbart ser det ud til at det eneste som bliver påvirket ud fra det årlige försäkringsbelopp er erstatningsbeloppet ved invidalitet.. nogen som kan bekræfte dette ? fx 10 prisbasbelopp invidalitetsbelopp 403000 maxerstatning 806000. fx 30 prisbasbelopp invidalitetsbelopp 1.209.000 maxerstatning 2.418.000 Og så anbefaler de tilläggsförsäkringen: kostnadsbidrag för medfödda sjukdomar ( för barn under 6 mdr. ) til 519,- om året...... Nå men det var lige noget info fra mig.. synes godt nok det er svært at vurdere om det er nødvendigt.. Det mener forsikringsselskabet det er, man forsikrer jo også sin bil og bolig som de siger :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Juff: Det lyder dyrt, men jeg syntes du skal finde ud af om det gælder økonomisk og/eller medicinsk invaliditet samt i hvilken grad (procent) Det nytter ikke så meget med en fosikring der først giver noget ved 80% invaliditet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Juff: Det lyder dyrt, men jeg syntes du skal finde ud af om det gælder økonomisk og/eller medicinsk invaliditet samt i hvilken grad (procent) Det nytter ikke så meget med en fosikring der først giver noget ved 80% invaliditet.
Har også fået pjece fra trygg-hansa nu. gratis forsikring til lillemand er 6 mdr :) Vi har selv en billig hem/ulykkesförsäkring gennem länsförsäkringar og HSB, kanske de kan lave en billig ulykkesförsäkring på lillemand også :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har også fået pjece fra trygg-hansa nu. gratis forsikring til lillemand er 6 mdr :) Vi har selv en billig hem/ulykkesförsäkring gennem länsförsäkringar og HSB, kanske de kan lave en billig ulykkesförsäkring på lillemand også :rolleyes:
Hey Juff, Men det er jo lige netop dér jeg startede. Jeg synes det er temmelig ironisk at man kan forsikre sit hus og sin bil til penge som virkelig er værd at skrive hjem om i forhold til danske priser - men når det kommer til den lille guldklump så bonner de altså igennem. De priser du har fået som tilbud ser ud til at være det samme som dem Folksam tilbyder. Jeg synes det er helt sort. :sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hey Juff, Men det er jo lige netop dér jeg startede. Jeg synes det er temmelig ironisk at man kan forsikre sit hus og sin bil til penge som virkelig er værd at skrive hjem om i forhold til danske priser - men når det kommer til den lille guldklump så bonner de altså igennem. De priser du har fået som tilbud ser ud til at være det samme som dem Folksam tilbyder. Jeg synes det er helt sort. :sick:
:confused: ja det stinker Jeg mener at sisse og jeg kunne giver 15-30 kroner om måneden for ulykkesforsikring i gennem länsförsäkringar :o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi må hellere få gang i denne tråd igen, thi jeg skal ha tegnet en forsikring ;) Barn & ungdomsförsäkring ( Sjuk- och olycksfall för barn ) Jeg satser på prisbasbelopp 30. Folksam 1529,- SEK om året ( inkl idræts og sportsforsikring ) Länsförsäkringar 1358,- sek om året Det lader til at de begge giver invaliditetsbeløb (grundbeløb) på 1.209.000 ( Prisbas 40300 i år 2007 x 30 ) Det er dem jeg kigger på, da vi har henholdsvis indbo og bilforsikring hos de to selskaber. Hvad har i andre og hvorfor ? jeg synes det er lidt svært at stille dem op imod hinanden, specielt med at det medicin osv... :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis man har börn i skole eller dagis er det värd at checke hvad kommunens forsikring däkker. Mange kommuner har en forsikring der däkker hele dögnet. Skurup har desvärre ikke :(
Tack for det skallstorp, så blev jeg lidt klogere :)......... Olycksfallsförsäkring för barn och ungdomar Malmö stad har tecknat avtal med AIG Försäkring som gäller från och ned den 1 januari 2006. Enligt avtalet försäkrar kommunen alla barn, ungdomar och vuxna som deltar i en av kommunal anordnad aktivitet. Dessa aktiviteter kan vara förskola, skola, gymnasieskola, komvux och arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Försäkringen gäller för ordinarie verksamhet i skolan eller motsvarande samt resa till och från. Försäkringen gäller i andra aktiviteter anordnade av skolan såsom PRAO, APU och praktikperioder som ingår i läroplanen, fritidsverksamhet, idrottsutövning, utflykter, studiebesök, skolresor och övriga aktiviteter anordnade och godkända av rektor eller motsvarande. Försäkringen gäller för ordinarie verksamhet inom barnomsorg och under verksamhetstid utöver ordinarie tid, exempelvis utflykter med övernattning. Försäkringen gäller med följande villkor: Personer under utbildning, vård* eller tillsyn, praktik eller aktivitet anordnad av kommunen under den tid aktiviteten pågår, samt direkt färd till och från denna, både inom och utom Sverige. Försäkringen avser i första hand barn och ungdomar, men även personer som omfattas av arbetsmarknadspolitiska åtgärder. *Med vård i detta sammanhang avses inte sjukvård. Link: http://www.malmo.se/stadsdelar/limhamnbunkeflo/forskolorgrundskolor/forskolor/djupadalsforskola/forsakring.4.76b00688114b7562b528000304.html

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Stor forskel Jeg ved ikke hvordan det er nu, men for nogen år siden dækkede Svedalas hele døgnet !

Tack for det skallstorp, så blev jeg lidt klogere :)......... Olycksfallsförsäkring för barn och ungdomar Malmö stad har tecknat avtal med AIG Försäkring som gäller från och ned den 1 januari 2006. Enligt avtalet försäkrar kommunen alla barn, ungdomar och vuxna som deltar i en av kommunal anordnad aktivitet. Dessa aktiviteter kan vara förskola, skola, gymnasieskola, komvux och arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Försäkringen gäller för ordinarie verksamhet i skolan eller motsvarande samt resa till och från. Försäkringen gäller i andra aktiviteter anordnade av skolan såsom PRAO, APU och praktikperioder som ingår i läroplanen, fritidsverksamhet, idrottsutövning, utflykter, studiebesök, skolresor och övriga aktiviteter anordnade och godkända av rektor eller motsvarande. Försäkringen gäller för ordinarie verksamhet inom barnomsorg och under verksamhetstid utöver ordinarie tid, exempelvis utflykter med övernattning. Försäkringen gäller med följande villkor: Personer under utbildning, vård* eller tillsyn, praktik eller aktivitet anordnad av kommunen under den tid aktiviteten pågår, samt direkt färd till och från denna, både inom och utom Sverige. Försäkringen avser i första hand barn och ungdomar, men även personer som omfattas av arbetsmarknadspolitiska åtgärder. *Med vård i detta sammanhang avses inte sjukvård. Link: http://www.malmo.se/stadsdelar/limhamnbunkeflo/forskolorgrundskolor/forskolor/djupadalsforskola/forsakring.4.76b00688114b7562b528000304.html

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Enligt avtalet försäkrar kommunen alla barn, ungdomar och vuxna som deltar i en av kommunal anordnad aktivitet. Altså dækker Malmö stad ikke døgnet rundt...... Men det er da noget man skal undersøge for man tegner sådan en forsikring :th2: ... Dagens lille guldkorn :rolleyes: ...... Så må vi stige i level her på sunddebat :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...