Jump to content
Nulla

Soveby ????

Recommended Posts

Hammarborg nu har jeg jo boet her et par år så ikke alle som tänker på at jeg er dansker. Er inde på mit 11 år herovre nu :-)
11 år!! Sådan. Du kom til inden alt det skøre skete. Her mener jeg inden danskerne overtog Skåne. :rolleye: Gad vide om det var dig jeg hørte tale svensk dansk agtigt i Ica i Svedala gågade. For det var meget svensk, men kunne høre nogle danske toner, så jeg var sikker på denne person var dansk. Studer meget deres sprog nemlig, for at lære det, så mit øre flyver rundt når jeg er ude. Hvor i Svedala høre du til? Og nu kender jeg en hvis jeg har brug for noget hjælp!? :laugh: Har kun boet her i fire måneder nu, fire VIDUNDERLIGE måneder. 200% jeg aldrig vil se mig tilbage og vende hjem til dk. Fatter ikke at jeg ikke kom her noget før.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Gjol bor nede ved centralskolen....og velkommen til dig også Hammerborg hvor bor du nogan stans henne ?? Vi har nu boet i tegelbruket i 2½ år og er super glade for svedala, en skøn lille by :th2: Vi må snart lave dansker grillaften i svedala :fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
11 år!! Sådan. Du kom til inden alt det skøre skete. Her mener jeg inden danskerne overtog Skåne. :rolleye: Gad vide om det var dig jeg hørte tale svensk dansk agtigt i Ica i Svedala gågade. For det var meget svensk, men kunne høre nogle danske toner, så jeg var sikker på denne person var dansk. Studer meget deres sprog nemlig, for at lære det, så mit øre flyver rundt når jeg er ude. Hvor i Svedala høre du til? Og nu kender jeg en hvis jeg har brug for noget hjælp!? :laugh: Har kun boet her i fire måneder nu, fire VIDUNDERLIGE måneder. 200% jeg aldrig vil se mig tilbage og vende hjem til dk. Fatter ikke at jeg ikke kom her noget før.
Jo det har nok väret mig du har hört, snakker en del med dem der arbejder dernede da en af mine venner arbejder der. Og ens accent kommer man nok aldrig af med, specielt når man först lärer sig et nyt sprog som 12 årig. Og som sagt för, jeg hörer til ved centralskolan / vagott (hedder selvfölgelig Farmor Elsas nu men det får du nok aldrig de lokale til at sige :-) ) Nu virker det som at der er flere danskere som vågnede og fandt herind i forumet =)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

haha

Hvad sker der med alle jer danskere der er flyttet hertil, læser i ikke på debatten eller vil i ikke give jer til kende ??? :rolleye::confused:
Nej men vi har faktisk et rigtigt liv også, med kæreste og børn og kat og familie og bil og hus og hobbies og venner og naboer og arbejde og pligter og vedligehold og ferier og dårlig ryg og sure tæer og efterskat og fartbøder og grillaftner og stoppet afløb og ....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...