Jump to content
Gio

Roskilde Festival 2007

Recommended Posts

Fy, en omgang. Jeg var frivillig derude og var derfor tvunget til at stå i silende regn på to af mine vagter. Jeg tog torsdag og fredag nat indendøre. Man beder om lungebetændelse, hvis man spenderer natten i et vådt telt og våd sovepose. Heldigvis kom der ikke mere regn lørdag og søndag, så det endte med at blive en helt ok oplevelse! Og så var jeg heldig nok at undgå et fenomen på campingområdet, som folk kaldte "Svenskerfæller." Kort sagt handlede det om at grave et dybt hul under vandet ud for ens lejr og så ellers sætte sig til rette med en bajer og lade sig underholde af alle dem der gik i hullet og efterfølgende faldte forover i muderet. Beastie Boys og Red Hot Chilipeppers var ikke lige super på Roskilde. Til gengæld var koncerterne med Muse, In Flames og Nephew for fede!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det sidste billede i serien ligner en strand efter et olieudslip.
Det var bare resterne af et par af de små søer' date=' der forsvandt i løbet af lørdagen.
Altså sig mig, går de unge mennesker bare fra telte, gummistøvler og alting ?? Farmand betaler, eller ??
Mange af tingene er ubrugelige, stinker af p**, vandslåede osv. Ikke noget man gider at bruge tid på at gøre rent. Folk betaler via billetten for at der bliver ryddet op efter dem. Men kønt er det ikke, enig. Men årets festival var mere våd end nogensinde - ergo lod folk stå til, da vandmasserne og mudderet vandt. Det er en del af spillet derude ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Altså sig mig, går de unge mennesker bare fra telte, gummistøvler og alting ?? Farmand betaler, eller ??
Jeg så i aftes i nyhederne, at Kofoeds Skole samler alle soveposerne sammen, vasker dem og så deles de ud til hjemløse. Så det er vel et godt formål. Sidste år var der samlet ca. 8000 ind.:thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg så i aftes i nyhederne, at Kofoeds Skole samler alle soveposerne sammen, vasker dem og så deles de ud til hjemløse. Så det er vel et godt formål. Sidste år var der samlet ca. 8000 ind.:thumbup:
Præcis. Og det samme sker med de telte der kan genbruges. Mener de kørte en kampagne á la "Donér et telt", hvis man valgte ikke at tage det med hjem. Normalt ville et sådant blive kategoriseret som "hittegods", og skulle henlægge i en vis periode, før de måtte gøre yderligere med det. Når man ser teltpladsen efter en festival, så bliver rodet i privaten pludselig astronomisk ligegyldigt :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Neeej, så bekvæmt. Bare skrid fra det snavsede, så kan de fattige få det. Superkonsumistisk tænkemåde. Normalt, når man giver noget til genbrug, vil organisationerne ikke have det, hvis det ikke er vasket og ser pænt ud. Hvor er det egentlig lige alle de telte skal genbruges ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
*æhh*...Ok - du mener folk skal vaske og stryge sokker' date=' bukser, telt og trusse hvis de skal afleveres til genbrug o.l.? Hvad siger [i']det om organisationernes interesse i at videreformidle brugte sager til fattige mennesker!? :rolleyes: "Nej tak - vi vil ikke have jeres aflagte tøj medmindre det er vasket" :rolleye:
Det er da en selvfølge at man ikke skænker snavset tøj. Man arbejder ikke for Folkekirkens Nødhjælp fordi men elsker at ydmyge sig selv a la Fear Factor. Hånden ned i noget man ikke ved hvad er. Ville du måske stå og rode i soveunderlag, sokker og hvad f...... de flllliiiiinnnkkkkeee unge mennesker ellers ''donerer'', når du ikke ved hvor de har været og hvad der ellers er under mudderet ?? De skulle godt nok have et kursus i almindelig respekt for andre mennesker, og dig kan vi vist også skrive op på listen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er da en selvfølge at man ikke skænker snavset tøj. Man arbejder ikke for Folkekirkens Nødhjælp fordi men elsker at ydmyge sig selv a la Fear Factor. Hånden ned i noget man ikke ved hvad er. Ville du måske stå og rode i soveunderlag, sokker og hvad f...... de flllliiiiinnnkkkkeee unge mennesker ellers ''donerer'', når du ikke ved hvor de har været og hvad der ellers er under mudderet ?? De skulle godt nok have et kursus i almindelig respekt for andre mennesker, og dig kan vi vist også skrive op på listen.
Fagerborn, for pokker. Du går sgu´ da heeelt i selvsving. :lol: Skulle ulands-arbejdere også have skruet ned for varmen i Darfur, eftersom det jo nærmest er umenneskelige forhold? Skulle hjemløse kun tillades entré til suppekøkkenet, hvis de var nyvaskede og havde rene negle? Hvis genbrugstøjindsamlerne og deslige begynder at brokke sig over en sur sok, så mener jeg det er dem der har et problem. Hvem er det der liiige er blevet bekvem og "superkonsumistisk", når de nægter at modtage brugbart tøj - bare fordi det ikke dufter af Snuggle!? "*puuuha*...jeg er sart" :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fagerborn > Jeg forstår slet ikke din holdning. Hvis nogle mennesker frivilligt påtager sig at sortere og vaske/rense efterladenskaberne på Mudderfestivalen for at skænke det til folk, der behøver det, kan du så ikke være ligeglad med, hvad de skal stikke hænderne i. Hovedsagen er -for mig- at de gider gøre det, og at det kommer nogle tilgode istedet for at gå op i et kæmpebål. Hvad er det uetiske i det??:confused: Jeg må indrømme, at jeg synes, det er flot.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er da en selvfølge at man ikke skænker snavset tøj. Man arbejder ikke for Folkekirkens Nødhjælp fordi men elsker at ydmyge sig selv a la Fear Factor. Hånden ned i noget man ikke ved hvad er. Ville du måske stå og rode i soveunderlag, sokker og hvad f...... de flllliiiiinnnkkkkeee unge mennesker ellers ''donerer'', når du ikke ved hvor de har været og hvad der ellers er under mudderet ?? De skulle godt nok have et kursus i almindelig respekt for andre mennesker, og dig kan vi vist også skrive op på listen.
Og dig med!!!!!!! Hold da op:sick: Er der nogen som har pisset på din sukkermad i dag? (som du selv ville skrive) Hvad er det du har mod de folk? og gio? Nu er der så folk som gerne gör den frivillige insats at rydde op og indlevere soveposer mm til kofoeds skoles vaskeri, så de hjemlöse kan få dem bagefter. Hvad er det der er så slemt? Det er da dejligt at det bliver genbrugt.. og ja, jeg ville godt stå og rode i den slags, når jeg vidst det gik til et godt formål, det er da ikke värre end så meget andet -og nej, er heller ikke bange for muddermonstre eller hvad det nu er du tror gemmer sig:rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er da en selvfølge at man ikke skænker snavset tøj.
Flot holdning du har! Troede ikke det var muligt, men du har endnu en gang overgået dig selv i tåbelige indlæg på debatten :thumbdown Nej, hellere smide 8.000+ soveposer og lign ud, selv om de kan gøre gavn for de hjemløse og andre mennesker, end at du skal stå og røre ved hvad folk har doneret/efterladt :sick: Godt der er andre folk der kan finde ud af at vaske tingene, og få det delt ud hvor det kan gøre gavn!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Lige pludselig blev der 18 cm. højt til loftet her på debatten. Det er fint at det giver poserne til de hjemløse, men hvorfor kunne de unge mennesker ikke slæbe poserne med sig hjem, vaske dem selv og stille og roligt indgive dem på et dagcenter / herberg ?? Hvorfor skal det blive sådan et tilløbsstykke ?? Er man kun et godt menneske hvis det er stort nok til at komme op i medierne ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er fint at det giver poserne til de hjemløse, men hvorfor kunne de unge mennesker ikke slæbe poserne med sig hjem, vaske dem selv og stille og roligt indgive dem på et dagcenter / herberg ??
Jeg er rigtig glad for at de unge ikke slæber deres efterladenskaber med hjem. Jeg kørte i går i toget med mange festivaldeltagere og tro mig, de lugtede ikke særligt godt, og det var nok ikke blevet bedre med sure soveposer og telte o.l.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er fint at det giver poserne til de hjemløse' date=' men hvorfor kunne de unge mennesker ikke slæbe poserne med sig hjem, vaske dem selv og stille og roligt indgive dem på et dagcenter / herberg ????[/quote'] Fordi man ikke gider slæbe sit lort med hjem efter en festival! Det er jo ikke ensbetydende med at andre ikke kan bruge lortet, fordi man selv har valgt at man ikke gider bruge sin sovepose what ever mere! Det er vel for helvede ikke anderledes, end alle de underlige mennesker, der får tilværelsen til at gå med at samle andre folks flasker sammen i poser! Tror du de er sure over at folk ikke har skyllet flaskerne af, inden de efterlader flaskerne på jorden? Panten er sgu da den samme!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har Roskilde festival jo også konceptet med affald for penge.. der er organisationer der render rundt og tjener penge på at samle affald sammen. Jeg kan ikke lige huske hvilken det var, men den fik samlet affald nok sammen i løbet af en festival til at tjene 1 mio kr. Det blev brugt til noget ulandsarbejde.. Men det skulle også afskaffes?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er fint at det giver poserne til de hjemløse, men hvorfor kunne de unge mennesker ikke slæbe poserne med sig hjem, vaske dem selv og stille og roligt indgive dem på et dagcenter / herberg ?? Hvorfor skal det blive sådan et tilløbsstykke ?? Er man kun et godt menneske hvis det er stort nok til at komme op i medierne ??
Fordi konceptet på Roskilde Festival er, at man betaler en frygtelig masse penge til fonden og de frivillige organisationer igennem billetten, maden, affaldet man efterlader osv osv..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I mine øjne er Roskilde Festivalen et meget dårligt eksempel at hive frem når vi taler om individets miljøansvar, som jeg gætter på Fagerborn taler om. Roskilde er en MEGET stor begivenhed, hvor baglandet er parat til at gå ind og samle sammen, vaske og give videre til dem der har behov. Derfor ser jeg intet ondt i at man efterlader sine ting på festivalspladsen. De bitre sure opstød kommer først, hvis man forventer at man kan forlade enhver campingplads på samme måde! Hvis man forventer at hverdagsdonationer ikke behøves at blive vasket før det afleveres til genbrug. At storskrald kan efterlades på det lokale loppemarked. I hverdagen er det i mine øjne respektløst at donere snavset tøj. Tænk på at det oftest får lov at ligge i uger i sorte sække før det gøres klar til fremvisning og videreforsendelse. Det er dog tankevækkende at se festival-pladsen i den tilstand i en tid hvor red jorden/miljøet/atmosfæren/hvalerne mentaliteten er over os. Hvor halvdelen af jordens befolkning ser "live earth". Trenden er tydelig, miljøansvaret og den dårlige samvittighed kan outsources til pengepungen, ligesom alt muligt andet, igennem køb af CO2 kvoter og festivalsbilleter med indbygget oprydningsservice.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
den dårlige samvittighed kan outsources til pengepungen' date=' ligesom alt muligt andet, igennem køb af CO2 kvoter og festivalsbilleter med indbygget oprydningsservice.[/quote'] HØRT!! Men hvorfor skal det så være umuligt at finde en rengøringshjælp?? :rolleye::laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I mine øjne er Roskilde Festivalen et meget dårligt eksempel at hive frem når vi taler om individets miljøansvar' date=' som jeg gætter på Fagerborn taler om. Roskilde er en MEGET stor begivenhed, hvor baglandet er parat til at gå ind og samle sammen, vaske og give videre til dem der har behov. Derfor ser jeg intet ondt i at man efterlader sine ting på festivalspladsen.[/quote']Roskilde er netop meget miljøbevidst, indenfor de mulige rammer. Så langt er vi enige :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Trenden er tydelig' date=' miljøansvaret og den dårlige samvittighed kan outsources til pengepungen, ligesom alt muligt andet, igennem køb af CO2 kvoter og festivalsbilleter med indbygget oprydningsservice.[/quote'] Virkeligt godt sagt !!! :thumbup:Nøjagtigt min holdning i forhold til affaldsbjerget i Roskilde. De køber sig en plads i de barmhjertige samaritaneres rækker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...