Jump to content
Guest Supermule

Der er fandme hyggeligt dernede i Trelleborg......:o(

Recommended Posts

Guest Supermule

Byggtvist bakom skott mot barnfamilj Av Yvonne Johansson Först publicerad: 18 juli 2007 09:00, Senast uppdaterad: 18 juli 2007 13:31 I april fick familjen i ett nybyggt hus hot i ett brev med en tomhylsa. Nästa gång skulle man inte ta hänsyn till om barnen var hemma. I natt sköt någon in mot köket och vardagsrummet i familjen hus. En barnfamilj i en villa utanför Trelleborg vaknade klockan halv två natten mot onsdagen av att det small. Två kulor hade gått in mot köket och vardagsrummet. Foto: Patrick Persson.- Vi har spärrat av och flyttat familjen till säkert boende, säger Ewa-Gun Westford, informationsansvarig för polisen i södra Skåne. En granne som satt framför datorn i natt hörde hur det small. - Jag hörde tre skott och hann se baklyktorna på en bil som försvann från platsen efter skotten, säger grannen. Familjen har bott här i ett par månader nu och jag trodde att det var lugnt igen efter förra hotet. Polis har befunnit sig på platsen sedan de fick larmet vid halvtvåtiden på natten. Teknikerna började sin undersökning vid halvtiotiden. - Man blir skakig efter en sådan här händelse. Jag har ju själv barn, säger grannen. Bakgrunden till skotten misstänks vara en schism mellan byggfirma och den 35-årige mannen och 33-åriga kvinnan som bor i huset. Familjen håller inne en del pengar tills vissa fel på huset rättats till, vilket den kvalitetsansvarige och en advokat konstaterade att de har rätt till efter en besiktning, skriver Trelleborgs Allehanda. I april fick familjen en tompatron i ett hotbrev. Även då fick familjen skyddat boende. Byggaren greps efter den händelsen, men vid häktningsförhandlingen godkände inte tingsrätten åklagarens skäl för häktning. Att pengarna skulle hållas inne beslutades efter en besiktning, där den kvalitetsansvarige och en advokat menade att familjen hade rätta att hålla inne delar av betalningen till byggfirman.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Psykopater findes desværre alle vegne... Trelleborg ER en hyggelig by! Naturligvis er historien du refererer til her, ganske uhyggelig, men der skal nu mere til at skræmme mig. HA'ere bosætter sig i Annestad - Outlaws bosætter sig i Sjöbo. Der findes mennesker med forskellige interesser alle steder. Var der ikke også en sindssyg kannibal af en ung mand et sted i Sverige...? Da jeg boede på Amager, blev der dumpet en nær døden ung mand uden for Amager Hospital... Og hvad pokker er det for skyderi der foregår i Malmö... altså helt ærligt! Min pointe er at der findes historier at berette om alle steder. Skal vi andre så lade os skræmme af det?... Hovedrystende og uhyggelig historie, javist - men hyggelig by er Trelleborg nu stadigvæk. :) Winnie

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg ved det.....Men det er kun knap 3 år siden, såvidt jeg husker.....:) Vi boede her nemlig dengang....

Da jeg boede i Hököpinge (Vellinge), var der også et "uhyre" vist nok kaldet Supermule :laugh: :laugh: :laugh: Spøg til side, Supermule. Men noget i samme stil skete, i dit gamle kære Hököpinge for små 5 år siden. Michael

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...