Jump to content
skallstorp

Ride i Skurup

Recommended Posts

Jeg kan se at det vælter ind med nyindflyttede i Skurup. Velkommen til. Hvis der er nogen der brænder for at ride et par gange om ugen så er der mulighed hos os. Min datter kan ganske enkelt ikke overkomme alle vores 3 SØDE !heste.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jo tak... Hejsa Det var noget af et tilbud. Jeg har netop været i gang med at lede efter rideskoler til vores to døtre på 15 og 7. Frederikke på 15 er en habil rytter og Caroline på 7 er helt vild for at blive det. Jeg skirver lige når vi er i Skurup næste gang. Vi overtager vores hus 1/9. Mange hilsner Jacob

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan se at det vælter ind med nyindflyttede i Skurup. Velkommen til. Hvis der er nogen der brænder for at ride et par gange om ugen så er der mulighed hos os. Min datter kan ganske enkelt ikke overkomme alle vores 3 SØDE !heste.
Det må jeg sige er et flot tilbud! :) Min søn plager mig for at få lov til at ride, havde overvejet at opsøge den rideskole jeg har set opslag for i legetøjsbutikken i Skurup, men måske han istedt kan prøve hos jer? Jeg ved dog ikke helt om han stadig er for lille (5 år), mener selv at jeg var 7-8 år før jeg fik fik lov at ride. Er det islændere i har?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Rideskole Jeg vil anbefale at han går på rideskole når han ikke er äldre. Hvilken rideskole er det du har set reklame for ? Der er nemlig bare en i Skurup og en udenfor Svedala der er värd at anvende. Det er 1 Isländer, en Newforrest/araber blanding og en Dansk varmblod vi har.

Det må jeg sige er et flot tilbud! :) Min søn plager mig for at få lov til at ride, havde overvejet at opsøge den rideskole jeg har set opslag for i legetøjsbutikken i Skurup, men måske han istedt kan prøve hos jer? Jeg ved dog ikke helt om han stadig er for lille (5 år), mener selv at jeg var 7-8 år før jeg fik fik lov at ride. Er det islændere i har?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Skallstorp, Gælder jeres tilbud også for voksne der kun rider småturer eller var det mest henvendt til børn? Jeg solgte min hest sidste år, da vi flyttede til Skurup og har savnet den lige siden, men syntes ikke rigtig at jeg havde den tid der skulle til. Mange hilsner fra Susan

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

D pony og stor hest Da min datter åbenbart vil begynde at lave sine lektier:scared: her på falderebet för gymnasiet söger vi nogen til at ride vores store hest og vores D pony. Da vi har väret så heldige at få alletiders rytter til Islandshesten herigennem (Tak Susan !) så pröver vi også med de andre heste. Ring 0411 46330 eller 36928497 hvis du ringer fra DK nr (Dansk nr ikke noget foran. Vi bor 6 km fra Skurup.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil anbefale at han går på rideskole når han ikke er äldre. Hvilken rideskole er det du har set reklame for ? Der er nemlig bare en i Skurup og en udenfor Svedala der er värd at anvende. QUOTE] Hvilke rideskoler er det du mener der er værd og anvende og hvorfor? Jeg aner intet om heste men mine tøser er vilde med dem og vil så gerne have vi får en hest eller 2. Jeg tænkte derfor at jeg vilde starte til ridning sammen med ungerne inden vi tænkte mere på at anskaffe os hest selv. Det er vigtigt for mig ( og for hestene ;-) ) at vi ved hvad vi har med at gøre inden vi selv står med ansvaret for et så krævende dyr..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Rideskole Desvärre er det sådan at det er svärt at finde ordentlige rideskoler her omkring. Annas rideskole (Jeg tror at i fik en seddel om det får et par år siden) er rigtig god. Men det er bare Shetlands ponyer :sad: Selvom pigerne ikke er det störste vil det blive for småt til Natasha (og dig:rolleye: selvfölgelig) Man skal nok mod Ystad for at finde noget er jeg bange for. Det er ikke bare lige at have hest, der er masser af arbejde, men sjovt er det alligevel. Ring gerne hvis du vil vide mere !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er godt klar over at det er meget arbejde.. og det kan jo gå frygteligt galt hvis man ikke ved man laver :( Jeg kan godt huske vi fik en seddel om rideskole for et par år siden, men dengang var det ikke rigtigt aktuelt så den er røget ud for længe siden ;) jeg har hørt om AKKA rideskole, men har både hørt godt og dårligt så jeg ved ikke rigtigt.. Overvejede også lidt at købe en hest og opstalde den et sted hvor de er villige til at "undervise" os i hvordan den passes og rides mm. - men ved ikke om det er muligt? Lige nu har jeg rigeligt at se til med din lille nye pige :rolleye: , men det er jo ingen skade til at undersøge mulighederne! Har stadig dit kort så jeg ringer hvis jeg jeg har flere spørgsmål..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke muligt Det er ikke muligt at finde et sted at opstalde en hest og samtidig läre. Desvärre. Checker lige rideskole mulighederne...

Jeg er godt klar over at det er meget arbejde.. og det kan jo gå frygteligt galt hvis man ikke ved man laver :( Jeg kan godt huske vi fik en seddel om rideskole for et par år siden, men dengang var det ikke rigtigt aktuelt så den er røget ud for længe siden ;) jeg har hørt om AKKA rideskole, men har både hørt godt og dårligt så jeg ved ikke rigtigt.. Overvejede også lidt at købe en hest og opstalde den et sted hvor de er villige til at "undervise" os i hvordan den passes og rides mm. - men ved ikke om det er muligt? Lige nu har jeg rigeligt at se til med din lille nye pige :rolleye: , men det er jo ingen skade til at undersøge mulighederne! Har stadig dit kort så jeg ringer hvis jeg jeg har flere spørgsmål..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været inde på Flyinge.com, men jeg synes ikke rigtigt de skriver noget om alm. rideskole virksomhed ? de beskriver nogle længere uddannelser primært rettet til voksne og så vidt jeg kan se også heldags studier på gymnasieniveau.. Vi er jo totalt nybegyndere så det er nok ikke lige hippolog uddannelsen vi skal starte med ;) måske skulle jeg prøve at ringe til dem og høre hvad de kan tilbyde..

Trist vi bor så langt NØ på, da vi godt kunne bruge en seriøs voksen (18+) tur/let dressur rytter til vores Pony, men sådan er det bare. :-)
Ja øv, øv.. vi vil jo rigtigt gerne :cry:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jow Jow ... Der ligger skam en i Anderslöv ... Ikke fordi jeg ved ret meget om den men det jeg har hørt er kun positivt. Sydslättens Ryttarförening Industrig. Ridhuset, 231 70 ANDERSLÖV Ridhus, sekretariat 0410-200 80 Ridskola, stall 0410-211 69

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Rideklubber Det man finder her er mest rideklubber, ikke rideskoler desvärre. F.eks sbhf.nu er en rideklub er kan man ikke läre at ride. Stenberget: Pröv at spörge Helen`på fritteren, hun ved måske noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det man finder her er mest rideklubber, ikke rideskoler desvärre. F.eks sbhf.nu er en rideklub er kan man ikke läre at ride. Stenberget: Pröv at spörge Helen`på fritteren, hun ved måske noget.
Der var faktisk en del rideskoler på listen også.. bla. en i Dalby som jeg har tænkt at køre ud og kigge på.. (Tak, for linkene til Futz) Men det er da også en god ide at snakke med Helen.. det vil jeg da gøre næste gang jeg render ind i hende :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fundet en rideskole Så lykkedes det :-) Pigerne og jeg havde vores første ridetime i søndags og det var super fedt !! Jeg har snakket med en del og kigget på forskellige steder og tilsidst faldt valget altså på Gödelövs rideskole som ligger ved Genarp. Det er vist kun 3 termin de er igang, men de er utroligt søde og virker meget engagerede. Derudover så er det en familievirksomhed hvor holdende er små og stemningen er utrolig god. Indtil videre er vi meget tilfredse :th2: Hvis nogle skulle være nysgerrige så kan de kigge på www. godelov.nu

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Herligt at det lykkedes Hvor er det dejligt for jer at i fandt en rideskole. Der er ellers langt imellem de gode

Så lykkedes det :-) .steder og tilsidst faldt valget altså på Gödelövs rideskole som ligger ved Genarp. Det er vist kun 3 termin de er igang, men de er utroligt søde og virker meget engagerede. Derudover så er det en familievirksomhed hvor holdende er små og stemningen er utrolig god. Indtil videre er vi meget tilfredse :th2: Hvis nogle skulle være nysgerrige så kan de kigge på www. godelov.nu

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så lykkedes det :-) Pigerne og jeg havde vores første ridetime i søndags og det var super fedt !! Jeg har snakket med en del og kigget på forskellige steder og tilsidst faldt valget altså på Gödelövs rideskole som ligger ved Genarp. Det er vist kun 3 termin de er igang, men de er utroligt søde og virker meget engagerede. Derudover så er det en familievirksomhed hvor holdende er små og stemningen er utrolig god. Indtil videre er vi meget tilfredse :th2: Hvis nogle skulle være nysgerrige så kan de kigge på www. godelov.nu
Det ser rigtigt godt ud, men der står ikke så meget om tider og priser. Er det uden for normal arbejdstid, altså efter kl 16.30, på hverdage, hvis ikke hvordan får man sine unger derud? Og hvad med prisen, er det til at betale for alm. dødelige?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er så vidt jeg ved hold både om dagen og om aftenen. Jeg er dog ikke helt klar over tiderne for de enkelte hold - der er du nødt til at ringe og snakke med dem. Vi er ikke med på et hold men modtager privat undervisning som vores eget lille hold. Vi er mig og mine to piger og vi plejer at ride om søndagen. Jeg giver ca 500 sek pr gang for os alle tre hvilket jeg egentlig ikke synes er så slemt i betragtning af at det er privatundervisning på en søndag. Jeg er ikke helt klar over hvad det koster at ride på et af de eksiterende hold, så igen.. der må du nok ringe derud og snakke med dem..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...