Jump to content
Stenberget

"gammel" i Skurup ;-)

Recommended Posts

Hej Alle Jeg ville bare lige sige velkommen til skurup og omegn. Jeg har boet her i området i 2 år og synes her er pragtfuldt. Jeg bor her sammen med min kæreste og 3 døtre på 12 år, 8 år og 2 mdr. Tøserne går i skole på Slimminge byskole som jeg kun har gode ting at sige om - den har desværre kun frem til 6 kl. hvorefter de så skal skifte til en af skolerne inde i Skurup. Den store er lige begyndt sidste år i Slimminge idag og så regner jeg med at hun skal på Mackleanskolen til næste år - primært fordi de fleste af hendes klassekammerater skal dertil. Vi bor ca 8 km udenfor Skurup mod Veberöd. Helt oppe på toppen af romeleåsen hvor vi har den mest pragtfulde udsigt :th2: Jeg har barselsorlov frem til april 08 så hvis nogen skulle være friske på lidt kaffe, kage og en sludder for en sladder så lægger jeg gerne hus til :) Jeg er i øjeblikket ved at undersøge lidt fritidsaktiviteter til mine to store tøser. De vil begge gerne gå til ridning og den lille vil også gerne gå til gymnastik, så hvis i har noget i kan anbefale i den retning så hører jeg meget gerne fra jer... Mange hilsener Katja

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Alle Jeg ville bare lige sige velkommen til skurup og omegn. Jeg har boet her i området i 2 år og synes her er pragtfuldt. Jeg bor her sammen med min kæreste og 3 døtre på 12 år, 8 år og 2 mdr. Tøserne går i skole på Slimminge byskole som jeg kun har gode ting at sige om - den har desværre kun frem til 6 kl. hvorefter de så skal skifte til en af skolerne inde i Skurup. Den store er lige begyndt sidste år i Slimminge idag og så regner jeg med at hun skal på Mackleanskolen til næste år - primært fordi de fleste af hendes klassekammerater skal dertil. Vi bor ca 8 km udenfor Skurup mod Veberöd. Helt oppe på toppen af romeleåsen hvor vi har den mest pragtfulde udsigt :th2: Jeg har barselsorlov frem til april 08 så hvis nogen skulle være friske på lidt kaffe, kage og en sludder for en sladder så lægger jeg gerne hus til :) Jeg er i øjeblikket ved at undersøge lidt fritidsaktiviteter til mine to store tøser. De vil begge gerne gå til ridning og den lille vil også gerne gå til gymnastik, så hvis i har noget i kan anbefale i den retning så hører jeg meget gerne fra jer... Mange hilsener Katja
Må være et super fedt sted :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg håber at i har det godt deroppe på bjerget' date=' og at alle 3 piger har det godt ! Der er en baby cafe i Skivarp der virker väldig god. Der er selvfölgelig en bid at köre, men det er turen värd.[/quote'] Hejsa :) Vi har det helt fint alle sammen - der er nu ikke så langt til skivarp fra os så det kan da være jeg skal prøve den café.. Til Futz: Uhm, jeg kender ikke en hundetrimmer her i området.. Vi har ingen hunde så medmindre der er et kæmpe skilt ud til vejen så lægger jeg ikke mærke til sådan en ;) Vi bor ud til vej 102 - hvis det hjælper ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Baby cafe Ja, det skulle du göre. Den er i familie huset i Skivarp, og sproget ja det er halvt Dansk. Visse dage er der flere Danskere end Svenskere:rolleye: Du kan ringe til mig hvis jeg skal "kopple" dig på en af dem der kommer der.

Hejsa :) Vi har det helt fint alle sammen - der er nu ikke så langt til skivarp fra os så det kan da være jeg skal prøve den café.. Til Futz: Uhm, jeg kender ikke en hundetrimmer her i området.. Vi har ingen hunde så medmindre der er et kæmpe skilt ud til vejen så lægger jeg ikke mærke til sådan en ;) Vi bor ud til vej 102 - hvis det hjælper ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har barselsorlov frem til april 08 så hvis nogen skulle være friske på lidt kaffe, kage og en sludder for en sladder så lægger jeg gerne hus til :)
Hvis du skulle få lyst til at komme lidt UD under din barsel så er der åbent på familiehuset i Skivarp tirsdag 9-12 for de 0-1 årige inkl. forældre se¨følig ;) & torsdage for alle 1030-1430 - Jeg ved ikke om der findes noget tilsvarende i Skurup udover Kirkens öppna förskola ... Og ellers velkommen til .... lettere forsinket. :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder rigtigt godt, men jeg er ikke så kendt i Skivarp.. Hvor ligger familiehuset mere præcist henne?
På Ramsbovägen. 1. vej på venstre hånd efter Tores/ICA 2. vej til højre efter fartbumpet 1. vej til venstre 1. vej til venstre og du er på parkeringen. Som skrevet så er der åben på torsdage og tirsdage.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
"Hvis du skulle få lyst til at komme lidt" under din barsel så er der åbent på familiehuset i Skivarp tirsdag 9-12 for de 0-1 årige inkl. forældre se¨følig ;) & torsdage for alle 1030-1430 - Jeg ved ikke om der findes noget tilsvarende i Skurup udover Kirkens öppna förskola ... Og ellers velkommen til .... lettere forsinket. :th2:
Hmm, den kunne godt misforstås:tongue2: Der mangler vist et "ud"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa :) Til Futz: Uhm, jeg kender ikke en hundetrimmer her i området.. Vi har ingen hunde så medmindre der er et kæmpe skilt ud til vejen så lægger jeg ikke mærke til sådan en ;) Vi bor ud til vej 102 - hvis det hjælper ?
Ligger som nr. 2 hus på vejen der går ned til det der hedder Tullboden, det er 1. vej (i svinget) på venstre hånd inden Sydsten og vejen mod Blentarp

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ligger som nr. 2 hus på vejen der går ned til det der hedder Tullboden' date=' det er 1. vej (i svinget) på venstre hånd inden Sydsten og vejen mod Blentarp[/quote'] Jamen det er jo ikke så langt fra os :-) hvis man kommer fra skurup så skal man fortsætte forbi vejen til blentarp og sydsten og så bor vi oppe på toppen af bakken :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

kaffe voksensnak og luft begge veje Hej. jeg sidder her i byggerod/halvflytterod med min godt 6 uger gamle Pelle og ringer til gud og hver mand fra min danske mobil (læs: dyrt) bare for at tale med nogen der ikke bare siger piv, vræl og gygy.... Foreløbigt er planen at vi er her i weekenderne, men så har vi i denne uge været her siden onsdag, og ja min mand arbejder jo.... Regner med noget tilsvarende i næste uge... er kun i dk for at pakke de sidste ting og klargøre vores gamle lejlighed... Og her er nok at se til... Jeg kan så sjældent lave andet end hygge med Pelle og hvile når han sover... og jeg ville nyde at få besøg og at komme på besøg så alt ikke er bleer og amning.... som sagt har jeg kun dk mobil... fastnet er åbenbart ikke helt så ligetil at etablere herovre!... +45 26367670 Kh Petina

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og her er nok at se til... Jeg kan så sjældent lave andet end hygge med Pelle og hvile når han sover... og jeg ville nyde at få besøg og at komme på besøg så alt ikke er bleer og amning....
Hej Petina Jeg har det lidt på samme måde - det kan være svært at få noget gjort imellem amning og søvn.. I denne uge er det dog lidt hektisk herhjemme.. - skal holde barnedåb på lørdag og er igang med at arrangere kirke i danmark og efterfølgende bus for gæsterne til festen som holdes her i Sverige. Det er lidt af et puslespil :rolleye: Men efter wekenden kunne vi evt finde på noget?
Hop på toget og kør en station til mig i Svedala' date=' så kan vi smide ungerne ud i legehuset og få noget voksensnak :rolleye:[/quote'] Hej Nulla Måske kunne vi mødes over noget voksensnak alle 3 på et tidspunkt? jeg har bil så det er ikke noget problem at komme rundt for mig og ellers lægger jeg gerne hus til :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Barnedåb i DK Hej Stenberget Havde det ikke väret lettere at få döbt hende her i Sverige :confused: Jeg kan igen anbefale dig at tage til babycafe i Skivarp. Flere jeg kender er bare så glade for den ! Se her ! http://www.ystadallehanda.se/article/20070815/SKURUP/708150101 Måske kunne vi mødes over noget voksensnak alle 3 på et tidspunkt? jeg har bil så det er ikke noget problem at komme rundt for mig og ellers lægger jeg gerne hus til :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ville også bare komme med mine positive ord om familiehuset eller ja babycafe. Super sted, dejlige mennesker og jeg har haft glæden af at møde både Fru Mc.kinnell og Skallstorps svigerinde :th2: Men som sagt det er et godt sted både for børnene og os voksne ...der behøver lidt socialt samvær :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

er tilbage i aften... Hej igen Vi pendler lidt frem og tilbage og pakker ting og gør klar. istandsættelsen af huset tager sin gode tid, jag er ikke meget bevendt med højst en arm fri at male med, men planen er at vi flytter alle møbler etc. på søndag. Dvs. at jeg er i skurup fra i aften til fredag eftermiddag og så igen søndag til mandag og fra onsdag i næste uge permanent.... vi har fået tlf. 041140564 men skal lige finde et adaptor stik :surprise:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Stenberget Havde det ikke väret lettere at få döbt hende her i Sverige :confused: QUOTE] Jo det havde helt klart været lettere at få hende døbt i Sverige men min mand ønskede at hun blev døbt i Skovshoved kirke som er deres familie kirke og jeg ville gerne have at det foregik i Sverige fordi det nu er her hun er født og bor. Så det endte med at blive en blanding :-) planlægningen har været et rent helvede men arrangementet endte med at blive en stor succes !! Hejsa :-) Jeg kan godt huske da vi flyttede herover. Vi fik nøglen 14 dage før ungerne skulle starte skole så det var ret så hektisk... Det med tlf stik er noget man skal huske at tænke over ;-) jeg havde et tilsvarende problem med loftlamper - de svenske lampesteder ligner ikke helt de Danske...:D vi har 0411 47338 - måske kan vi falde over en tår kaffe når det værste stress er overstået :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...