Jump to content
Kim Andersen

Netværk for tilflyttere

Recommended Posts

Vi er en familie på 4 der er flyttet til Oxie 1. juni, vi har to drenge på 19 og 14 år. Vi er selv 37 og 46 år min kone er Coach og jeg er social pædagog. vi kunne godt tænke os at møde andre danske familier og evt. starte et netværk for tilflytter.. Er der interesse for det i Oxie????:th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er en familie på 4 der er flyttet til Oxie 1. juni' date=' vi har to drenge på 19 og 14 år. Vi er selv 37 og 46 år min kone er Coach og jeg er social pædagog. vi kunne godt tænke os at møde andre danske familier og evt. starte et netværk for tilflytter.. Er der interesse for det i Oxie????:th2:[/quote'] I er måske bange for svenskerne?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I er måske bange for svenskerne?
Thomas, kan vi for engang skyld ikke prøve at tage venligt i mod nye folk her på debatten! Det går altså ikke at du skræmmer nye folk væk inden de får en chance for at lære din humor eller mangel på samme at kende :-) Og til Kim, kan jeg kun sige - prøv at få noget kontakt med nogle af de svenske naboer osv., de er ikke alle lige "dansker hader", og mange af dem er meget modtagelige for at møde nye folk, samtidig med at der engang i mellem også bliver hold nogle forskellige arrangementer herinde fra (alt lige fra juleklip til byture).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Thomas, kan vi for engang skyld ikke prøve at tage venligt i mod nye folk her på debatten! Det går altså ikke at du skræmmer nye folk væk inden de får en chance for at lære din humor eller mangel på samme at kende :-) Og til Kim, kan jeg kun sige - prøv at få noget kontakt med nogle af de svenske naboer osv., de er ikke alle lige "dansker hader", og mange af dem er meget modtagelige for at møde nye folk, samtidig med at der engang i mellem også bliver hold nogle forskellige arrangementer herinde fra (alt lige fra juleklip til byture).
Synes faktisk der er lidt rigtigt i hvad Thomas skriver. For engang imellem virker det som om at man helst ikke vil have kontakt til sine svenske naboer men kun de danske. Derudover vil jeg sige at netop i Oxie er der mange danskere så chansen for at i får danske naboer er ret stor :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Synes faktisk der er lidt rigtigt i hvad Thomas skriver. For engang imellem virker det som om at man helst ikke vil have kontakt til sine svenske naboer men kun de danske. Derudover vil jeg sige at netop i Oxie er der mange danskere så chansen for at i får danske naboer er ret stor :D
Først og fremmest en stor velkomst hilsen til Kim & Co.......... Vi bor (min kone og jeg og til december en lille ny) i Oxie og har gjort det i 1 1/2 år nu.......... Vi kommer rigtig godt ud af det med både danske og svenske naboer, det er et spørgsmål om indgangsvinkel til mennesker, hvis man er åben over for andre er de det oftest også over for andre...... :th2: Svenskerne er et fantastisk folkefærd, venlige, imødekommene og hjælpsomme.......... pS: Kim, lad mig hvide hvis jeg kan være behjælpelig med...... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Enig i Schake's beskrivelse af det svenske folk. Har kun samme oplevelser. Så til Kim & Co. Spring ud i det og tag imod de mennesker i møder. Taler de svensk. Ja så lærer du lidt sprog :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har med undren læst de svar' date=' der er kommet på Kims indlæg. Han skriver da ikke noget om, at han og familien kun vil omgås danskere. Hvad er der galt med hans forespørgsel? Så vidt jeg kan se, er der af og til arrangementer for medlemmerne.[/quote'] Du er ikke den eneste der undres. Der er overhovedet intet galt med Kims indlæg. Det er da en god idé hvis Oxie have en slags tilflytter-venskabsforening.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er en familie på 4 der er flyttet til Oxie 1. juni' date=' vi har to drenge på 19 og 14 år. Vi er selv 37 og 46 år min kone er Coach og jeg er social pædagog. vi kunne godt tænke os at møde andre danske familier og evt. starte et netværk for tilflytter.. Er der interesse for det i Oxie????:th2:[/quote'] Hej Kim Jeg har sendt dig en PM

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...