Jump to content
Jabbekot

Diverse...

Recommended Posts

Hey:new: Vi tænkte at I andre Oxie-borgere herinde kunne komme med lidt erfaringer, info osv omkring følgende emner: * Bredband - hvilket er (efter egen overbevisning) det mest stabile, hurtigste og billigste? * Kabeltv - nogen anbefalinger? Min kone spørger efter dansk kanal 4 (tøsekanal, fyldt med reality).. Har sagt at det nok ikke findes, men da hun fik tårer i øjnene pga svaret:scared: , tænkte jeg lieg at høre herinde - hehe * Teleselskab - Vi regner med at skulle have en fastnet-telefon, så vi søger igen lidt erfaringer.. * Mobil-tlf - Vi har 3-mobil i øjeblikket, og De påstår at vi kan ringe til samme pris i Malmö, blot vi er dækket af 3's net.. Men hvad skal der så stå i tlf.displ? 3SE eller 3Sweden eller eller??? :rolleye: * El-selskab - Erfaringer?? Ja, det var mange spørgsmål på én gang.. Træk lige vejret... Vi ses.. Jakob & Natascha

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi tænkte at I andre Oxie-borgere herinde kunne komme med lidt erfaringer, info osv omkring følgende emner: * Bredband - hvilket er (efter egen overbevisning) det mest stabile, hurtigste og billigste? * Kabeltv - nogen anbefalinger? Min kone spørger efter dansk kanal 4 (tøsekanal, fyldt med reality).. Har sagt at det nok ikke findes, men da hun fik tårer i øjnene pga svaret:scared: , tænkte jeg lieg at høre herinde - hehe * Teleselskab - Vi regner med at skulle have en fastnet-telefon, så vi søger igen lidt erfaringer.. * Mobil-tlf - Vi har 3-mobil i øjeblikket, og De påstår at vi kan ringe til samme pris i Malmö, blot vi er dækket af 3's net.. Men hvad skal der så stå i tlf.displ? 3SE eller 3Sweden eller eller??? :rolleye: * El-selskab - Erfaringer?? Ja, det var mange spørgsmål på én gang.. Træk lige vejret... Vi ses.. Jakob & Natascha
Hej Jakob og Natascha, Bredbånd: kunne vi kun få via Telia der hvor vi bor. Så det kan du jo starte med at checke. Evt hvis du har sælgers telefonnummer, så kan man se hvilke muligheder der er på adressen. Kanal 4 som i DK: Pas - og jeg savner bare "Gilmore Girls" - og ja, det er en pige ting Fastnet: Gå tilbage og se hvad jeg skrev om bredbånd. Mobil: 3 er ok og I taler på 3's net. Husk at checke det på telefonen. Vi har aldrig haft problemer, men jeg ved andre herinde har haft det. El-selskab: Prøv www.kundkraft.se det er et broker selskab, som finder den billigste leverandør, det skiftede vi til efter Eon, da vi var trætte af at betale blodige priser hos dem. - så trækker jeg vejret igen :D Velkommen til og god fornøjelse - også selv om jeg ikke bor i Oxie, men nogle af dine udfordringer gælder også i vores del af området :o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

hej Nu skal i øre hvilke erfaringer jeg har gjort mig: Bredbånd: Her valgte jeg Bredbåndsbolafet og kan nævne at der aldrig har været problemer og hastigheden er op til 24 M/bit og det er i top. Valgte samtidigt fastnettelefon, da man alligevel skal betale for en forbindelse, såfremt man mangler telefon. Priserne er yderst rimelige, mener det koster ca 15 øre i minuttet for at ringe til DK. Husk at vælge hemmeligt nummer, så undgår man irriterende telefonsægere. Kabel TV: Har det der følger med i foreningen, altså en grundpakke. derimod har jeg valg canal digital (fra DK) og har bl.a. de programmer i efterlyser. Få et familliemedlem til at tegne abb. i DK. Teleselskab: Se bredbånd. Mobil: Bruger 3 fra DK. Fungerer perfekt. Aldrig problemer, hold øje med nettet og alt er ok. El-selskab. Startede med EON og det blev sgu dyrt til sidst. Ændrede derfor til God El og er betaler ca 2/3 af tidligere pris. Det svinger lidt, men billigere er det. Håber det var noget du kaunne bruge og velkommen hertil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa Jeg har et forslag til fastnettelefoni. Vi har valgt at tegne abbonnemt hos Tellio (www.tellio.dk). Det er IP-telefoni og fungerer ved at sætte en adapter til bredbåndsmodemet, og så sætte en alm. telefon til adapteren derefter. Vi har fastnettelefoni for 82,50- om måneden, og så ringer vi gratis til Danmark, Sverige, Norge, Holland og Tyskland (her er de 2 første lande nok mest interessante). Der er ingen opkaldsafgift, og opkald til mobiltelefoner koster 99 øre i minutter, hvilket jeg ikke synes er dyrt, i forhold til hvis vi skulle ringe fra vores danske mobiltelefoner. Det skal siges at I ved at bestille et sådan abbonnement, skal have en kontakt i Danmark, hvor igennem I kan oprette det. Det er altså nødvendigt at abbonnementet står på en dansk adresse, selvom der slet intet er i vejen for at man bruger telefonen i Sverige. Det skal også siges at I så får et dansk fastnetsnummer, så alle jeres danske venner og familie kan ringe til jer til alm. telefontakst, men at svenskere så skal trykke +0045, for at ringe til jer. Håber det kunne bruges, vi er i hvert fald rigtig glade for det! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Udenlands takst for Svenskere Det er fint nok med et Dansk abb. Problemet er bare at Svenskere skal ringe for udenlandstakst til jer. Og mange steder går det ikke at få internet uden Svensk fastnet. Vi har (selvfälgelig) Svensk fastnet og så telsome.dk så folk i DK kan ringe billigt til os.

Hejsa Jeg har et forslag til fastnettelefoni. Vi har valgt at tegne abbonnemt hos Tellio (www.tellio.dk). Det er IP-telefoni og fungerer ved at sætte en adapter til bredbåndsmodemet, og så sætte en alm. telefon til adapteren derefter. Vi har fastnettelefoni for 82,50- om måneden, og så ringer vi gratis til Danmark, Sverige, Norge, Holland og Tyskland (her er de 2 første lande nok mest interessante). Der er ingen opkaldsafgift, og opkald til mobiltelefoner koster 99 øre i minutter, hvilket jeg ikke synes er dyrt, i forhold til hvis vi skulle ringe fra vores danske mobiltelefoner. Det skal siges at I ved at bestille et sådan abbonnement, skal have en kontakt i Danmark, hvor igennem I kan oprette det. Det er altså nødvendigt at abbonnementet står på en dansk adresse, selvom der slet intet er i vejen for at man bruger telefonen i Sverige. Det skal også siges at I så får et dansk fastnetsnummer, så alle jeres danske venner og familie kan ringe til jer til alm. telefontakst, men at svenskere så skal trykke +0045, for at ringe til jer. Håber det kunne bruges, vi er i hvert fald rigtig glade for det! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...