Jump to content
Jan

Förskola - hvornår skal de hentes

Recommended Posts

Griner endnu Meget morsomt :lol: Nej du. Havde jeg et dårligt liv her så boede jeg her jo nok ikke, vel ? Og det er ikke negative mennesker jeg taler med, men sv folk der ikke fatter en brik af hvorfor folk ikke integrerer sig og pröver at få et liv her under de betingelser og regler der er i et andet land. Det skurer jo også i en sv`S örer når folk skal "hjem" Hallo, bor de ikke her.

Du må godt nok have et meget dårligt liv her i Sverige. Der åbenbart ikke andet end negative mennesker omkring dig hele tiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

børn i fritids Synes lige jeg vil give min mening til kende her også :-) Jeg er meget enig med Skallstorp i at det er os der er flyttet hertil og derfor også os der må indrette os bedst muligt under de forhold vi nu engang selv har valgt at leve under... Det er jo faktisk en af de ting allerflest danskere klager over i forbindelse med udlændinge - altså manglen på integration!! Når det er sagt så synes jeg også det er død besvæligt at få tingene til at hænge sammen med børnepasning, med den primære årsag at vi bor i SE men arbejder i DK og derfor går ind under danske regler på alt hvad der har med arbejdsliv at gøre. Jeg er i øjeblikket på barsel efter danske regler og det er svært at få det til at gå op med børnepasning i SE på flere områder. Jeg har 2 store piger som i de sidste 5 mdr har taget bussen hjem direkte fra skole og de savner deres fritids noget så forfærdeligt.. Jeg giver dem som regel lov til at have en kompis med hjem eller også kører jeg dem hjem til nogen hvor de kan lege, men det er IKKE lige så stimulerende som i fritids hvor de legede sammen i grupper og udfordringerne er anderledes... Begge tøser har tigget mig om at komme tilbage, men jeg kan intet gøre... 15 timers reglen gælder nemlig ikke i fritids - her hedder det 0 timer... Derudover så har vi i DK ikke så lang en barsel som i SE og da børnene ikke kan få plads her i SE før efter de er fyldt 1 år, så er det en ting der kræver jonglering af barsel, ferie, bedstemødre mm. Jeg synes også det er svært at nå afhentning af børnene når man arbejder i dk og det kan hurtigt blive lidt stresset. Der skal ikke så meget til for at ødelægge tidsplanen..Jeg er rent faktisk kommet for sent et par gange :flov: (men har altså ringet og sagt vi var forsinkede og sagt pænt undskyld når vi nåede frem ). Jeg ville ikke have noget imod at arbejde her i SE da det rent faktisk ville give mig en mere harmonisk hverdag rent tidsmæssigt, men jeg kan ikke få et job her så længe jeg ikke taler sproget bedre end jeg gør. Så det kræver altså tid og indtil da så må vi jo bare fortsætte med at jonglere :rolleye: Oventående til trods så er jeg super glad for at bo her i SE og kunne ikke tænke mig at flytte tilbage... :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville ikke have noget imod at arbejde her i SE da det rent faktisk ville give mig en mere harmonisk hverdag rent tidsmæssigt, men jeg kan ikke få et job her så længe jeg ikke taler sproget bedre end jeg gør.
Det er bare noget du tror :laugh: Du kan godt få arbejde i Malmö i morgen uden at kende et eneste svensk ord. Der er masse af jobs! Det eneste krav er at du kan dansk! Men....tror ikke der nogle danskere der er interesseret at tage disse jobs (også dig). Hvorfor? Løn er på 14-16.000 SEK brutto om mdr (arbejdsuge på 40 timer). Eller du kan få en timeløn på 85 SEK. Har snakket med 2 svenske inginøre...den ene arbejder i Volvo og har løn 24.000 SEK om mdr., den anden (Halmsted) har 29.000 SEK. Så læste jeg her til morgen at man kan blive buschøffer i KBH - firmaet tilbyder månedsløn på 27.000 DKK. !!! De søger 8 stykker...Er det noget for dig? Så, hvem gider arbejde i Sverige? ? ? :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vil jeg så også lige nævne at der er mange svensker der er begyndt at arbejde i DK. Forståeligt nok med de lønforskelle der er! Der ser jeg intet problem i, ligesom jeg ikke ser noget problem i at dansker flytter til Sverige pga billig bolig, billig bil og længere åbningstider i butikkerne:th2: Mht daggis, så trives min søn godt i vuggestuen, og derfor ser jeg ikke noget problem i at jeg nogle dage måske har tidligere fri fra arbejde. Der skal altså også gøres rent, købes ind og andre gøremål. Hvis jeg så skulle hente ham kl 13 (hvor han for i øvrigt sover i vuggestuen), og så skal han underholde sig alene, da jeg skal gøre rent, med i Willis og købe ind. I stedet kan han så lege med sine venner og jeg kan hurtigere blive færdige med tingene. Det ser jeg intet galt i! Det handler jo også om børnene og deres ønsker og behov. Mindes ikke at jeg synes det var særlig sjovt da mine forældre gjorde rent og når jeg skulle med ned og handle....... P.S kunne dog aldrig finde på at aflevere ham hvis vi ikke selv skulle på arbejde:sick: P.P.S. har også kun mødt venlige og søde svenskere. Det handler jo om indstilling til hinanden og ikke om hvor man er født.:laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er bare noget du tror :laugh: Du kan godt få arbejde i Malmö i morgen uden at kende et eneste svensk ord. Der er masse af jobs! Det eneste krav er at du kan dansk! Men....tror ikke der nogle danskere der er interesseret at tage disse jobs (også dig). Hvorfor? Løn er på 14-16.000 SEK brutto om mdr (arbejdsuge på 40 timer). Eller du kan få en timeløn på 85 SEK.
Tror den lønnedgang er lidt for drastisk for mig :-) Jeg taler jo heller ikke om at tage et hvilket som helst job på mac D. men om at finde et job tilsvarende det jeg laver i DK, men bare i SE istedet... Jeg ved godt at lønnen er lavere men hvis man regner transporttid på 2 timer hver dag til min arbejdstid så er min løn nu heller så stor mere :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Meget morsomt :lol: Nej du. Havde jeg et dårligt liv her så boede jeg her jo nok ikke' date=' vel ? Og det er ikke negative mennesker jeg taler med, men sv folk der ikke fatter en brik af hvorfor folk ikke integrerer sig og pröver at få et liv her under de betingelser og regler der er i et andet land. Det skurer jo også i en sv`S örer når folk skal "hjem" Hallo, bor de ikke her.[/quote'] HHMM Ja de svenskere må da ikke fatte noget så. Som danske ville jeg da også altid betegne Danmark som hjem, selv om jeg bor i Sverige, det er jeg temmelig sikker på at Svenskerne også ville sige om Sverige, hvis de boede i Danmark. Hvor meget mere kan man integreresig, når børnene går i svensk institution, vi handler i svenske forretninger, bor og opholder sig i Sverige, taler og drikker en øl i ny og næ med sine naboer, inkl de svenske. Går ud og spiser på svenske restuaranter, ser malmø og bunkeflo spille fodbold ???? Skal jeg gå i svensk kirke og se svensk tv, for at man er integreret eller hvad forventes der ??? Og ovenstående er ikke kun mig, men mange danskere, så tror du ikke det er et mindretal danskere du taler om ?????

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Valget er vel ekstra orlov Det må väre et valg at tage orlov et år hvis man bor herovre. Min svigerinde har gjort netop fordi hun ikke kan få pasning. Men som hun siger, sådan er det herovre. Jeg kan godt forstå at pigerne savner fritids. Men da det vel bare er den lille der går på fritids nu er det vel ikke så spändende for den lille at väre der längere. Så bliver det vel en naturlig overgang for dem. Men selvfölgelig föler de sig "straffede" af systemet.

Synes lige jeg vil give min mening til kende her også :-) Jeg er meget enig med Skallstorp i at det er os der er flyttet hertil og derfor også os der må indrette os bedst muligt under de forhold vi nu engang selv har valgt at leve under... Det er jo faktisk en af de ting allerflest danskere klager over i forbindelse med udlændinge - altså manglen på integration!! Når det er sagt så synes jeg også det er død besvæligt at få tingene til at hænge sammen med børnepasning, med den primære årsag at vi bor i SE men arbejder i DK og derfor går ind under danske regler på alt hvad der har med arbejdsliv at gøre. Jeg er i øjeblikket på barsel efter danske regler og det er svært at få det til at gå op med børnepasning i SE på flere områder. Jeg har 2 store piger som i de sidste 5 mdr har taget bussen hjem direkte fra skole og de savner deres fritids noget så forfærdeligt.. Jeg giver dem som regel lov til at have en kompis med hjem eller også kører jeg dem hjem til nogen hvor de kan lege, men det er IKKE lige så stimulerende som i fritids hvor de legede sammen i grupper og udfordringerne er anderledes... Begge tøser har tigget mig om at komme tilbage, men jeg kan intet gøre... 15 timers reglen gælder nemlig ikke i fritids - her hedder det 0 timer... Derudover så har vi i DK ikke så lang en barsel som i SE og da børnene ikke kan få plads her i SE før efter de er fyldt 1 år, så er det en ting der kræver jonglering af barsel, ferie, bedstemødre mm. Jeg synes også det er svært at nå afhentning af børnene når man arbejder i dk og det kan hurtigt blive lidt stresset. Der skal ikke så meget til for at ødelægge tidsplanen..Jeg er rent faktisk kommet for sent et par gange :flov: (men har altså ringet og sagt vi var forsinkede og sagt pænt undskyld når vi nåede frem ). Jeg ville ikke have noget imod at arbejde her i SE da det rent faktisk ville give mig en mere harmonisk hverdag rent tidsmæssigt, men jeg kan ikke få et job her så længe jeg ikke taler sproget bedre end jeg gør. Så det kræver altså tid og indtil da så må vi jo bare fortsætte med at jonglere :rolleye: Oventående til trods så er jeg super glad for at bo her i SE og kunne ikke tænke mig at flytte tilbage... :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men selvfölgelig föler de sig "straffede" af systemet.
Og hvor er rimeligheden i det? Systemet virker meget ufleksibelt, når man pga systemet må hive børn ud af fritids, som er i gang med at skabe sig et netværk og som trives. Jeg kan slet ikke forstår at man ikke kan gøre det anderledes:confused: ....og slet ikke når DK kan:laugh: Jeg har barn nr 1 men pga af reglen om at barn 1 ikke må gå i daggis (kun 15 timer ugentlig) har vi valgt at vente med barn nr 2 indtil barn 1 er blevet mere selvstændig. Ikke får at trutte i de feministiske horn, men "man" ved ikke hvor hårdt det er tiden efter en fødsel (læs mænd), hvis man ikke har prøvet det på egen krop. Ikke at sige at det ikke kan lykkes, men tiden til den nyfødte kan ikke andet end blive meget mindre. Og igen....hvorfor er det rimeligt?? Jeg betaler også gerne mere til daggis, hvis det hjalp. :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo få alt til at lyde nemt, men det er sjældent sådan i virkligheden.. mange ting spiller ind i beslutninger omkring børn, arbejdsliv osv.. Vi gør jo alle det som bliver nødvendigt ! Men at vi accepterer det er sådan betyder jo ikke, at man ikke har lov at synes det kunne være bedre på en anden måde :rolleyes: Med hensyn til pigerne så er der faktisk ingen af dem som er i fritids mere - de er begge rykket op i gruppen med de større børn som jo altså hedder klubben, men reglerne er de samme.. de må ikke være der.

Det må väre et valg at tage orlov et år hvis man bor herovre. Min svigerinde har gjort netop fordi hun ikke kan få pasning. Men som hun siger' date=' sådan er det herovre. Jeg kan godt forstå at pigerne savner fritids. Men da det vel bare er den lille der går på fritids nu er det vel ikke så spändende for den lille at väre der längere. Så bliver det vel en naturlig overgang for dem. Men selvfölgelig föler de sig "straffede" af systemet.[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er det virkeligt rigtigt at man skal hente sit barn så snart man har fået fri for arbejde ? Min kone arbrejder 5-13.00' date=' og jeg arbejder for det meste 12.30-20.00. Hvis det er rigtigt at man ikke må have sit barn i institution når man ikke arbejder, så vil vi jo ikke kunne få passet børn. Ligeledes arbejder jeg weekend, og har så fri på hverdage. Må de så heller ikke komme i institution ?[/quote'] Det kan godt være at det er mig der er langsom, men er lige nød til at forstå det helt. Jeg er bestemt ikke tilhænger af at mit barn skal være i dagis når vi selv er hjemme, så dette skal ikke misforstås:laugh: Min mand arbejder skiftehold og arbejder derfor hver anden uge fra kl. 14:00. Betyder det så at vores barn ikke må komme i dagis før kl. 13:00 i denne uge???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan godt være at det er mig der er langsom, men er lige nød til at forstå det helt. Jeg er bestemt ikke tilhænger af at mit barn skal være i dagis når vi selv er hjemme, så dette skal ikke misforstås:laugh: Min mand arbejder skiftehold og arbejder derfor hver anden uge fra kl. 14:00. Betyder det så at vores barn ikke må komme i dagis før kl. 13:00 i denne uge???
Jeg er ikke blevet klogere af at läse om det her, så jeg har talt med "vores" dagis. svaret; her i Malmö må de godt väre der, når man selv ikke er på arbejde. så jeres datter må godt komme tidligere. Men tag en snak med dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror I skal forsøge at adskille regler fra praksis. Reglerne er ret tydelige - hvis en af foreldrene er hjemme, så skal barnet også være hjemme. Uanset om det skyldes sygdom, orlov eller skift-arbejde. I praksis er det yderst få dagiser som hænger sig op i dette. Jeg vil dog stærkt anbefale at det ikke misbruges. F.eks. kan det være provocerende at sende danske børn i dagis på den danske nationaldag, når det er åbenbart at mindst en af foreldrene er hjemme. Og til alle jer dansker der brokker jer - tænk på at den pris I betaler for dagis i Sverige er ca 1/3 af den pris det koster i DK. Og denne besparelse samt glæden over at få være mere sammen med jeres børn burde være tilstrækkelig grund for at holde børn hjemme når I er hjemme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror I skal forsøge at adskille regler fra praksis. Reglerne er ret tydelige - hvis en af foreldrene er hjemme, så skal barnet også være hjemme. Uanset om det skyldes sygdom, orlov eller skift-arbejde. I praksis er det yderst få dagiser som hænger sig op i dette. Jeg vil dog stærkt anbefale at det ikke misbruges. F.eks. kan det være provocerende at sende danske børn i dagis på den danske nationaldag, når det er åbenbart at mindst en af foreldrene er hjemme. Og til alle jer dansker der brokker jer - tænk på at den pris I betaler for dagis i Sverige er ca 1/3 af den pris det koster i DK. Og denne besparelse samt glæden over at få være mere sammen med jeres børn burde være tilstrækkelig grund for at holde børn hjemme når I er hjemme.
Den praksis er jeg for så vidt også enig i. Børn har det bedst med deres forældre. Der hvor jeg virkelig føler mig presset er at ens førstefødte ikke har ret til daggis, hvis man er så "uheldig" at få nr 2 børn. Dette er virkelig en kamel jeg skal sluge:sick: Det er her at jeg mener at barnets behov IKKE kommer i første række. Hverken for min førstefødte eller mit barn 2. Det må da ikke være sjovt for en 3-4 årige ikke at komme i børnehave med sine kammerater, men i stedet skal være hjemme hos mor, som ikke har voldsomt meget tid til ham. Og for den nyfødte, vil den opmærksomhed som man havde til det første barn, ikke være ligeså stor. Jeg betalte gerne mere for at min søn kunne kommer i børnehave under min barsel. Der med ikke sagt at jeg ville afl. kl 7.00 og hente ham kl 17.00:thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig i at det svenske system ikke er helt optimalt. Jeg er også enig i at det kan diskuteres om det er godt for barn1 at gå hjemme hvis moder er "optaget" med at give omsorg til barn2. Min vurdering er at barn1 har godt af både at træffe andre børn og at være hjemme med sin moder og lille broder/søster. Det første er åbenbart (træffe andre børn), det andre (være hjemme) handler om familiebygging, familiesamhold, tilhørighed, respekt osv. der måske ikke er så centralt i dagis. En løsning med X timer i dagis og resten hjemme synes derfor godt for mig. Men måske er 15 timer noget i underkant - 25 timer ville været bedre. Jeg forventer dog at for vor del vil vi benytte os af familie/venner for at løse dagis-udfordringen når/hvis barn2 kommer. Og for alle jer som nu tænker at forklare mig at ikke alle har sin familie i nærheden: Er ikke det jeres eget valg? Den viktigtste grund til at vi bor i Malmö og ikke et andet sted er nemlig at vi erkender at vi med tid sandsynligvis har behov for familiens hjælp til børnepasning og -opdragelse. Havde jeg flyttet til London fordi jeg kan tjene 3 gange så mange penge der og betale 30% skat, hvilken ret havde jeg så til at kritisere det engelske børnehavesystem for at det ikke tog hensyn til at jeg ikke havde familie der til at hjælpe mig med børnene?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og for alle jer som nu tænker at forklare mig at ikke alle har sin familie i nærheden: Er ikke det jeres eget valg?
Genindfør stavnsbåndet øjeblikkeligt. Lovgiv mod at flytte mere end 5 km. væk fra mors kødgryder. Gør så det er kun lovligt at gifte sig med en m/k, som enten er din fædrende gårds nabo eller din fætter/kusine. (P.S. Ironi anvendt)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ironi og sarkasme er Idiotiets onde søskende. Og hvis din udtalelse er en reaktion på mit indlæg, afslører du stærkt manglende opfatningsævne (evt er min dansk uforståeligt). Jeg skriver intet om lovlighed af det ene eller andre, blot om at man selv er ansvarlig for de valg man tager, og at det at beskylde systemer for at svigte er en dansk folkesygdom.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg forventer dog at for vor del vil vi benytte os af familie/venner for at løse dagis-udfordringen når/hvis barn2 kommer. Og for alle jer som nu tænker at forklare mig at ikke alle har sin familie i nærheden: Er ikke det jeres eget valg? Den viktigtste grund til at vi bor i Malmö og ikke et andet sted er nemlig at vi erkender at vi med tid sandsynligvis har behov for familiens hjælp til børnepasning og -opdragelse. Havde jeg flyttet til London fordi jeg kan tjene 3 gange så mange penge der og betale 30% skat, hvilken ret havde jeg så til at kritisere det engelske børnehavesystem for at det ikke tog hensyn til at jeg ikke havde familie der til at hjælpe mig med børnene?
Jeg ved ikke med dine venner og familie, men mine har da et ganske almindeligt arbejde, så kan da ikke se hvornår de skulle få tid til at passe mit barn. Ja vi har selv valgt at flytte til malmø, og man kritiserer vel heller ikke deres system ved at påpege over for dem, at efter så mange danskere er flyttet over, så kunne de måske kigge på deres system og se om det ikke kunne forbedres på visse punkter. Og jeg siger ikke de bare skulle gøre det for danskerne, men nu er der også rigtig mange svenskere som har taget arbejde i danmark og de for jo samme problem, da de haller ikke kan tage 1 års barsel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror I skal forsøge at adskille regler fra praksis. Reglerne er ret tydelige - hvis en af foreldrene er hjemme, så skal barnet også være hjemme. Uanset om det skyldes sygdom, orlov eller skift-arbejde. I praksis er det yderst få dagiser som hænger sig op i dette. Jeg vil dog stærkt anbefale at det ikke misbruges. F.eks. kan det være provocerende at sende danske børn i dagis på den danske nationaldag, når det er åbenbart at mindst en af foreldrene er hjemme. Og til alle jer dansker der brokker jer - tænk på at den pris I betaler for dagis i Sverige er ca 1/3 af den pris det koster i DK. Og denne besparelse samt glæden over at få være mere sammen med jeres børn burde være tilstrækkelig grund for at holde børn hjemme når I er hjemme.
Det var nu ikke for at brokke mig at jeg skrev mit indlæg, men mere bare for at forstå systemet. Jeg kunne selvfølgelig også bare have ringet til Malmø Stad i stedet for:rolleye: Anyway, man hører jo så tit om at børn har det bedst med faste rammer og derfor mener jeg bare at det da må være svært for et barn der ikke engang er fyldt 1 år at forstå at hun den ene uge skal være i dagis i 10 timer om dagen og at hun i den anden uge kun skal være i dagis i 3 timer:confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der hvor jeg virkelig føler mig presset er at ens førstefødte ikke har ret til daggis, hvis man er så "uheldig" at få nr 2 børn. Dette er virkelig en kamel jeg skal sluge:sick:
Den äldste har ret til 15 timer i dagis om ugen. Og de förste to måneder efter födslen er det fuldtidsplads (forudsat at du har haft det tidligere). Og det er netop for, at du skal kunne få tid til at läre den lille ny at kende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den äldste har ret til 15 timer i dagis om ugen. Og de förste to måneder efter födslen er det fuldtidsplads (forudsat at du har haft det tidligere). Og det er netop for' date=' at du skal kunne få tid til at läre den lille ny at kende.[/quote'] Jo tak. Den regel kender jeg godt. Men 2 mdr er alt alt for lidt. Der er man jo kun næsten ved at blive menneske igen. Og at kunne lære sit barn at kende efter 2 mdr, det holder bare ikke Og hvis man gerne vil ud og aktivereres med sit barn, starter de først når han/hun er fyldt 3 mdr. Her tænker jeg på bl.a. svømning osv. Og de 15 timer han kan komme i daggis er næsten til grin. En anden tråd herinde, var fra en far, der fortalte at hans søn kun måtte komme 3 timer dagligt, 5 dage om ugen. Af de 3 timer, så skulle han afleveres efter morgenmad og før frokost, da han jo IKKE betaler for pladsen. Så sker da det, at de nogle gange var gået i gang med at spise før kl 12, så der sad hans søn ved bordet med de andre uden tallerken. Hvad fanden er det??? Det skulle ikke ske 1 gang for min søn:eek: Hvad er det for en pædagogik??? Igen er det ikke barnets behov der kommer først. Det er økonomien. Det gør at folk som mig vælger ikke at få flere børn førend de store kan klare sig selv bedre, altså uden ble og større selvstændighed. Og tænk hvis man fik tvillinger som 2 og 3 barn......... og som fik kolik, eller bare aldrig sov eller eller eller........ Denne ordning er ikke optimal uanset hvordan man vender og drejer den. Man overlever...ja, men med en følelse af man ikke har nydt barslen ligeså meget som den første gang. Og at ens "større" børn har måtte lide store afsavn både på hjemmefronten og i børnehaven.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldtidsplads i 2 måneder efter fødslen? Det har jeg ikke hørt om, og dagis har bestemt ikke informeret om det - er det måske en kommunal ting? Er der nogen der kan svare på hvor den regel står? Vi bor i Trelleborg og vores datter går kun i dagis 3 timer om dagen (9-12) hver dag. Vi har spurgt om man måske kunne lægge det (8-13) i 3 dage i stedet da det ville passe os bedre, men det var en beslutning for hele förskola området, så det kunne ikke laves om. Alle vi har talt med, og det inkluderer svenskere (faktisk flest svenskere) synes det er idioti med den regel. Og det er jo ikke kun et spørgsmål om at moderen vil gå til fitness eller shoppe osv. som mange med det samme skyder folk i skoene. Det er simpelthen et spørgsmål om at det er hårdt at have en nyfødt og normalt vil moderen så gribe chancen for at indhente noget af den tabte nattesøvn når den lille baby tager sig en lur. Dette giver så mere overskud, både til babyen og til storesøster eller storebror. Vi så gerne at vores datter kunne være længere tid i dagis end de 15 timer om ugen, men accepterer naturligvis at reglerne er som de er. MEN - at sige skik følge eller land fly er måske også lige i overkanten. Hvis man er utilfreds med noget så kan man jo prøve at ændre det, man skal da ikke indordne sig for enhver pris. Og så kan jeg jo lige slutte af med at sige at vi henter vores datter til tiden, men var det ikke fordi at vi begge havde mulighed for at flexe lidt så var der nok større chance for at det gik galt ind i mellem. Det er jo ikke altid at tog- og biltrafikken opfører sig som den skal og hvis man først kan gå kl. 16 så skal der jo ikke meget til at man kan blive forsinket når man har 1 time hjem. Så jeg forstår godt dem hvor det går galt - tilgengæld mener jeg også at man naturligvis skal kontakte dagis så snart man kan se man ikke kan nå det og forklare hvad der er sket - det er jo simpel respekt for andres arbejde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg talte med rektoren i vores område, og hun sagde at reglerne i Malmö kommune er to mdr fuldtidsplads. Jeg tror, det er meget forskelligt fra dagis til dagis, om det er 3 timer hver dag eller to-tre dage om ugen i 6 timer. Nogle dagis er også meget flexible og giver lov til, at man selv kan välge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Gå med i politik Du er da sikkert velkommen til at gå med i Svensk politik. Lad Danskerne komme til :sick: Vi så gerne at vores datter kunne være længere tid i dagis end de 15 timer om ugen, men accepterer naturligvis at reglerne er som de er. MEN - at sige skik følge eller land fly er måske også lige i overkanten. Hvis man er utilfreds med noget så kan man jo prøve at ændre det, man skal da ikke indordne sig for enhver pris.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...