Jump to content
Aneteng

Mobiltelefon i både Danmark og Sverige

Recommended Posts

Hvis man ringer fra Dansk 3 til Dansk 3 i Sverige så er det vist heller ikke gratis mere' date=' eller ?[/quote'] Ikke umiddelbart. Men du kan få tillægsabonnementet 0på3 for 69 kr/måned, og så ringer du helt gratis til alle danske 3 mobiler. Dvs det er jo sådan set ikke gratis, da det koster 69 kr/måned, men jeg ringer mellem 3-6 timer om måneden til danske 3 mobiler, så derfor kan det være en god forretning - som næsten er gratis ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lige for at stjæle tråden' date=' så er vi enige om der skal stå "3" i displayet for at man bruger det "korrekte" net,ikk?? Vi bor i Oxie og voes skifter altid til netop det net...[/quote']ja, men det burde väre det danske net, herovre står der i hvertfald "3 SE" eller "Sweden 3" på min tlf., hvilket også er 3's net. BARE UNDGÅ "Sweden 3G"!!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ja' date=' men det burde väre det danske net, herovre står der i hvertfald "3 SE" eller [b']"Sweden 3" på min tlf., hvilket også er 3's net. BARE UNDGÅ "Sweden 3G"!!!!!
Ja, der står "3 SE", eller "SWEDEN" (ikke "Sweden 3") ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Flueknipper
Øh nå ok! Men der er jo åbenbart mange som er i tvivl om hvad der må stå i displayet :rolleyes:
men der står altså 3 også' date=' hvis ikke ved siden af, så nedenunder.[/quote']Ja der står altid bare et lille "3" nedenunder det net du er på. Det gør der også når der står "3 SE" i displayet, men derfor er man jo så heller ikke på "3 SE 3" ;) Der står jo også et lille "3" nedenunder "3" når du er i Danmark. Så for at gøre det helt firkantet for alle, så står der i displayet i DK: 3 3 I Sverige står der enten: 3 SE 3 eller: SWEDEN 3 :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja der står altid bare et lille "3" nedenunder det net du er på. Det gør der også når der står "3 SE" i displayet' date=' men derfor er man jo så heller ikke på "3 SE 3" ;)[/quote']HA! det vidste jeg du ville skrive nu:D Desvärre kan jeg ikke modargumentere, da jeg ikke er på pågäldende Sweden (3) net nu (men det er du:o), men jeg giver mig ikke endnu! Hvad skal vi vädde?;) Og for at skäre ud i pap -man kan välge alle net der indeholder "3" og "Sweden" UNDTAGEN "sweden 3G"!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Väddemål Hvordan gik väddemålet ? Jeg syntes ikke at jeg har set blå blink over mod jer, så i må väre blevet enige :D

HA! det vidste jeg du ville skrive nu:D Desvärre kan jeg ikke modargumentere, da jeg ikke er på pågäldende Sweden (3) net nu (men det er du:o), men jeg giver mig ikke endnu! Hvad skal vi vädde?;) Og for at skäre ud i pap -man kan välge alle net der indeholder "3" og "Sweden" UNDTAGEN "sweden 3G"!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Når du er i Sverige fungerer en dansk 3 telefon som om du var i Danmark. Du ringer/modtager opringninger som om du var i Danmark. Du modtager opkald; - ingen afgift Du ringer; Danske numre - normal takst Svenske numre - udenlandstakst Folk der ringer til dig; Danske numre - betaler ikke ekstra Svenske numre - betaler udenlandstakst
Når jeg ringer til folk i Sverige ringer jeg på min danske 3 mobil, MEN uden at ringe +46... jeg ringer som om jeg havde et svenskt abonnement, og betaler derfor IKKE udenlandstakst... hvilket jeg ville gøre hvis jeg tastede +46 0 inden jeg ringede det samme nummer, eftersom det så registreres som jeg ringer fra DK. Det eneste problem er hvis man har nummeret kodet ind med +46 i sin mobil, så skal man enten taste det ind manuelt, eller have samme person registreret 2 gange med og uden forvalg, alt efter hvor man vil ringe fra. 3 har virket kanon for os herovre - snakker gratis med hinanden og venner som har 3, og det fungerer super. I kombinationen med IP telefon med danske numre og hvor vi ringer til DK for 7 (SYV) øre i minuettet, og så et svenskt fastnet, som naboer, barnmorsken og lignende kan ringe til, og hvor som vi kan ringe lokalt med har vi bragt vores samlede telefon budget ned med ca. 65 % månedeligt... det kan mærkes. Desuden ringer dansk familie og venner gerne ofte og snakker længe eftersom de ringer til de gamel danske numre. Svenskerne oplever jeg ikke som bange for vores danske mobil nummer, når vi har givet det til butikker, værksteder håndværkere eller andre - men de ringer da oftest til vores svenske fastnet inden, og ser om der er gevinst der. Denne kombi-løsning kan vi helt klart anbefale!! Hatte herligt Kapello

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

? que?? Hej Kapello, Sidder og kigger på min første regning fra 3 - på mit3 - og er desværre blevet lidt overrasket over prisen på mine sms og opkald til svenske numre - fra min mobil. Jeg har - selvfølgelig - haft +46 foran. Nu læser jeg så dit indlæg og har et ?. Siger du, at man (bare) tager +46 fra nummeret, så der står 8 cifre (intet 0 foran) og så fungerer nummerene som danske? Trevlig helg.... :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil heller ikke sige at jeg er utilfreds med 3 - selvom jeg havde nogle gevaldige start problemer med et sim-kort der ikke fungerede (hvilket resulterede i at jeg ikke var "mobil" i to dage....). Men - idéen med at kunne ringe til dk og danske nummer fra sverige til samme priser som hvis du er i dk, er jo fin og virker. Hvis det samtidig kan lade sig gøre at ringe til svensk mobil på den "danske" måde, læs: pris, vil det jo være optimalt. Det lyder dog lidt for "nemt" at man bare skal fjerne +46 og så få danske priser.... Er det sådan? Glædelig 1. advent :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
nu har jeg også fået min tremobil men underer mig over at der er en teleon med sådan en mærkelige rød tår over. hvad betyder den?
Er det bare mig, eller? Jeg fatter INTET af det du skriver (andet end du har fået dig en 3 telefon) :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis det samtidig kan lade sig gøre at ringe til svensk mobil på den "danske" måde, læs: pris, vil det jo være optimalt. Det lyder dog lidt for "nemt" at man bare skal fjerne +46 og så få danske priser....
Ja, det er vist bare en and. Du får "ogiltigt nummer" hvis du forsøger sådan et stunt - jeg har prøvet. Det vil sige, at du kun får de samme priser til danske numre - men på både dansk og svensk net - men standard priser til svenske numre (også uanset net)...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor f..... er der ingen (kapello) der svarer mig.....????? Nå - men jeg kan jo se resultatet på min næste regning! God jul!:rolleyes:
Ro på!!:) Jeg er ikke nødvendigvis på debatten hver dag, så.... Når jeg ringer til en svensker fra dk ringer jeg +46 (fjerner derefter deres første ciffer 0) og så resten af nummeret 709..... og betaler udlandstakst Ringer jeg til samme person fra sverige ringer jeg 0709...... som om det var en svensk mobil - med lidt hel har modtageren også 3 telefon (det skifter for eksempel mange håndværkere til heromkring, da de så kan ringe gratis til hinandne på 3), og dermed snakker jeg gratis med vedkommende - ellers betaler jeg lokal takst! Håber det giver lidt mening. Ha' en dejlig jul Kapello

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ringer jeg til samme person fra sverige ringer jeg 0709...... som om det var en svensk mobil - med lidt hel har modtageren også 3 telefon (det skifter for eksempel mange håndværkere til heromkring' date=' da de så kan ringe gratis til hinandne på 3), og dermed snakker jeg gratis med vedkommende - ellers betaler jeg lokal takst![/quote'] Det funger :th2: (men kun til 9-cifrede numre - med et 0 foran) Er du sikker på at man ikke bare bliver bonget for udenlandsk takst alligevel?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det funger :th2: (men kun til 9-cifrede numre - med et 0 foran) Er du sikker på at man ikke bare bliver bonget for udenlandsk takst alligevel?
Nej faktisk ikke - men jeg mener det er sådan... Men ikke engang 3 kan vist blive klar over det - de siger sig selv imod ( ihvert fald sådan som jeg læser det) på følgende link: http://privat.3.dk/Abonnementer/Priser/Udland/Billig-takst-i-Sverige/ Det ene sted (4. afsnit) står der at udlandstelefoni koster ekstra, men i første afsnit står der at det koster det samme.... utjekket. Kapello

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tak!

Ro på!!:) Jeg er ikke nødvendigvis på debatten hver dag, så.... Når jeg ringer til en svensker fra dk ringer jeg +46 (fjerner derefter deres første ciffer 0) og så resten af nummeret 709..... og betaler udlandstakst Ringer jeg til samme person fra sverige ringer jeg 0709...... som om det var en svensk mobil - med lidt hel har modtageren også 3 telefon (det skifter for eksempel mange håndværkere til heromkring, da de så kan ringe gratis til hinandne på 3), og dermed snakker jeg gratis med vedkommende - ellers betaler jeg lokal takst! Håber det giver lidt mening. Ha' en dejlig jul Kapello
Ok - bedre sent end aldrig. Tak for svar :D Rigtig glædelig jul :p

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

dette er godt nok bredbåndtelefoni via en adapter. Tellio har en adapter man kan tage med til sverige og bruge til samme pris som hvis man er i dk. dvs. folk kan ringe til en på et dansk fastnets nr og man kan ringe fra adapteren til samme pris som i dk. det koster vist 83,- pr.- mdr ca. men det ink. fri telefoni til dk og sveriges fastnet tlf......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

:love2:Hej. Jeg kan se der er en masse gode menesker der har forstand på 3 telefoni på begge sider af Øresund, så lad mig se om der er nogen der ka hjælpe stakkels mig Jeg har 3 abb - det skulle betyde at man ringer for samme takst til mig fra Danmark uanset om jeg er i S eller DK. Det passer bare ikke, jeg får hele tiden roaming afgift uanset om jeg ringer eller modtager opkald her i S. Har talt med 3 (de ved sgu intet eller gider ikke svare ordentlig) de siger at det blot er fordi Telia snupper min telefon her i S (ka ikke udelukke Telia på min telefon, men vælge 3 som favorit) Det passer ikke, jeg checker altid før jeg ringer eller modtager og den står på 3.se. Nu er 3 jo ca 20 ører dyrere end fx M1 pr minut, så der er næppe nogen besparelse ved skidtet fra 3. Kan nogen råde mig til andet end at droppe 3? Er der noget jeg gør forkert? Har andre observeret samme problem? Ha en god weekend Hilsener Thage

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kan nogen råde mig til andet end at droppe 3? Er der noget jeg gør forkert? Har andre observeret samme problem?
Hej Thage - det lyder rigtig underligt - jeg har aldrig oplevet eller hørt om andre der er blevet opkrævet roaming-over-takst når man ringer med sit 3 abonnement eller modtager opkald. Hvis du har et dansk abonnement ringer du "som om du var i Danmark" når du er på 3's netværk i Sverige. Hvis det ikke er tilfældet, ja så er der noget galt. Det er dog specificeret som "samtaler foretaget fra udlandet" og "SMS sendt´fra udlandet" når jeg foretager opkald og sender SMS til DK fra Sverige, men minuttaksen er den rigtige. Er der ikke noget med at de kan låse dit abonnement så telefonen udelukkende vil acceptere 3's netværk - det var måske en mulighed at få dem til at prøve det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...