Jump to content
Futz

Benzinkort og rabatter

Recommended Posts

Jeg opgav kampen mod den manglende kredit-fleksibilitet hos benzinselskaber for længe siden, og anskaffede mig i stedet et svensk Diners-kort. Det giver både adgang til lounge i lufthavne, kredit, gode tilbud, delvis rejseforsikring, og sidst men ikke mindst: Eurobonus-points hos SAS. For mit årlige benzinforbrug plejer jeg at kunne konvertere points til et weekendophold i en europæisk storby med fruen - inkl. fly og hotel...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
men ikke mindst: Eurobonus-points hos SAS. For mit årlige benzinforbrug plejer jeg at kunne konvertere points til et weekendophold i en europæisk storby med fruen - inkl. fly og hotel...
Ahhh... Se dét er en fin lille bonus - og langt sjovere i det lange løb end 10 øre rabat per liter som man alligevel aldrig RIGTIGT opdager... Cool - og godt tip! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg opgav kampen mod den manglende kredit-fleksibilitet hos benzinselskaber for længe siden' date=' og anskaffede mig i stedet et svensk Diners-kort. Det giver både adgang til lounge i lufthavne, kredit, gode tilbud, delvis rejseforsikring, og sidst men ikke mindst: Eurobonus-points hos SAS. For mit årlige benzinforbrug plejer jeg at kunne konvertere points til et weekendophold i en europæisk storby med fruen - inkl. fly og hotel...[/quote'] Hvor / hvordan søgte du et dinerskort? Gennem din bank eller?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Meget morsomt :p Men Diners club har en pdf-formular der i betænkelig grad ligner alle de andre korts. Altså en jeg bliver afvist på fordi kreditprövningen i sverige viser en årsinkomst på nul. :rolleye: Hvordan kom du omkring den forhindring?
Kan ikke huske den nøjagtige procedure, men mener at jeg sendte et "intyg" fra min arbejdsgiver sammen med min ansøgning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har netop lavet samme trick , blot med et American Express kort ... men jeg behøvede ikke noget intyg , blot den sidste lønseddel ... så ja rart at få bonuspoint hos SAS når man tanker.... , til bonusinfo er der vidst 5000 point til SAS ved en nyoprettelse ....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har også et Amex' date=' men de giver færre points end Diners - og så kan det ikke bruges så mange steder som Diners (som så igen ikke kan bruges så mange steder som VISA og MasterCard)[/quote'] Du får samme antal point på Amex , de har lige hævet det , plus fuld rejseforsikring..... , har nu ikke oplevet et sted hvor de tog diners og ikke amex , men det er også ligemeget , det er sikkert en smagssag, men ja det er bedre end et bøvlet bensinkort....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis primære funktion er som et benzinkort synes jeg nu det er ganske dyrt. pris og fordele. # 500 kr första året (ord. årsavgift 1 000 kr) Jeg vil sku ikke betale 500 kr for et benzinkort. Derudover jeg ganske tilfreds med mit danske Diners SAS EuroBonus kort (som er gratis da jeg er guld). Endvidere har jeg meget ofte opleveret kvalitetsmæssige problemer med Amex (har også et Amex Corporate-kort). Vedr. lounges: # Lounge Access - rabatterat inträde till lounger på Arlanda och Landvetter Det er da ringe og stortset af ingen værdi. Jeg kan på ingen måde se værdien i et Amex & SAS kort i hvert fald ikke hvis jeg sammenligner med mit danske Diners Eurobonus.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis primære funktion er som et benzinkort synes jeg nu det er ganske dyrt. pris og fordele. # 500 kr första året (ord. årsavgift 1 000 kr) Jeg vil sku ikke betale 500 kr for et benzinkort. Derudover jeg ganske tilfreds med mit danske Diners SAS EuroBonus kort (som er gratis da jeg er guld). Endvidere har jeg meget ofte opleveret kvalitetsmæssige problemer med Amex (har også et Amex Corporate-kort). Vedr. lounges: # Lounge Access - rabatterat inträde till lounger på Arlanda och Landvetter Det er da ringe og stortset af ingen værdi. Jeg kan på ingen måde se værdien i et Amex & SAS kort i hvert fald ikke hvis jeg sammenligner med mit danske Diners Eurobonus.
Jeg har nu ikke betalt noget for mit, ihvertfald ikke det første år , og nej det er på ingen måde primært et bensinkort , men et suplement. Alle SAS Eurobonus kort er da gratis uanset medlemstype. Kvalitetsmæssigeproblemer har jeg heller ikke oplevet , og den ene gang jeg skulle bruge kundeservice , var servicen helt i top. Med hensyn til lounges , dem bruger jeg alligevel aldrig så det har ingen betydning for mig what so ever, som sagt det er nok en smagssag , og et supplement til et almindeligt bensinkort, såfremt man har problemer med at fremskaffe dette. Intet andet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg opgav kampen mod den manglende kredit-fleksibilitet hos benzinselskaber for længe siden' date=' og anskaffede mig i stedet et svensk Diners-kort. Det giver både adgang til lounge i lufthavne, kredit, gode tilbud, delvis rejseforsikring, og sidst men ikke mindst: Eurobonus-points hos SAS. For mit årlige benzinforbrug plejer jeg at kunne konvertere points til et weekendophold i en europæisk storby med fruen - inkl. fly og hotel...[/quote'] Tager de forskellige tank-stationer ikke gebyr for at du tanker med sådant et kort? Ihvertfald i DK kan man komme ud for at andre kort end dankort er pålagt et gebyr ved betaling...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spørger lige dumt her omkring DinersClub kortet. - Koster det slet ikke noget rente i løbet af måneden overhovedet, når man trækker på kortet? - Sagt på anden måde - såfremt man altid betaler månedsregningen til tiden koster det så ikke andet end årsafgiften på 500 kr.? - Kan man bruge det i ICA ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Alle kreditkort inkl. VISA koster at bruge .. det gøres ved at give en dårligere kurs. Amex og Diners er blandt de dyreste, VISA er billigeste. Danske butikker kan godt finde på at pålægge et gebyr når der betales med andet end VISA/Dankort. Jeg skal ikke ud i skylde til et kreditkortselskab, så betaler altid hele regningen hver måned. Denne betalingsform er gratis på alle kreditkort jeg kender - Amex, Diners, Mastercard osv. Hvis du vælger at dele din betaling ud, kommer du til at betale en ganske høj rente. Jeg bruger kun mit Diners kort i forbindelse med arbejde, så har aldrig brugt det i ICA. Men generelt er Amex og Diners mindre accepteret i Europa end Mastercard og VISA. Det er den fysiske kvalitet af et Amex-kort jeg hentyder til ... den er den ringeste af alle kort jeg har oplevet. Amex DK kundeservice har altid været i top, hvilket jeg også kan sige om Diners DK. Diners Club SAS EuroBonus er kun gratis hvis du er guldmedlem ellers kommer du til at betale. Prisen er: # Årskontingent 195/495 kr. afhængig af valg af Diners Club medlemskab. Guld-medlemmer betaler ikke årskontingent Info om SAS DK EuroBonus-kreditkort

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tager de forskellige tank-stationer ikke gebyr for at du tanker med sådant et kort? Ihvertfald i DK kan man komme ud for at andre kort end dankort er pålagt et gebyr ved betaling...
Meget sjældent, jeg har kun set den slags i enkelte pizzarier. Ellers tror jeg Danmark er det eneste land hvor man tillader sig at genere turister der kommer og lægger deres penge med diverse gebyrer for i det hele taget at komme til at betale. Hvis man altså accepterer andet kort end et lukket og nationalt Dankort....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Meget sjældent' date=' jeg har kun set den slags i enkelte pizzarier. Ellers tror jeg Danmark er det eneste land hvor man tillader sig at genere turister der kommer og lægger deres penge med diverse gebyrer for i det hele taget at komme til at betale. Hvis man altså accepterer andet kort end et lukket og nationalt Dankort....[/quote'] Præcis Lars, det er så latterligt af butikkerne. De bør faktisk også lægge gebyr hvis man betaler kontant så - for der er også udgifter når man betaler kontant f.eks. skal pengene hentes af sikkerhedsfirma, risiko for røveri osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tager de forskellige tank-stationer ikke gebyr for at du tanker med sådant et kort? Ihvertfald i DK kan man komme ud for at andre kort end dankort er pålagt et gebyr ved betaling...
Det er fordi butikkerne skal betale en højere procentdel til amex end visa osv. Så nok derfor amex og diners er knap så udbredt som de andre. Jeg har dog aldrig været ude for at det har kostet mig noget , men det er helt sikkert dyrere for butiksejeren/tankstationen....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Meget sjældent' date=' jeg har kun set den slags i enkelte pizzarier. Ellers tror jeg Danmark er det eneste land hvor man tillader sig at genere turister der kommer og lægger deres penge med diverse gebyrer for i det hele taget at komme til at betale. Hvis man altså accepterer andet kort end et lukket og nationalt Dankort....[/quote'] Og tyskland hvor man ofte møder selv store butikker som kun tager EC karte :-(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er fordi butikkerne skal betale en højere procentdel til amex end visa osv. Så nok derfor amex og diners er knap så udbredt som de andre. Jeg har dog aldrig været ude for at det har kostet mig noget ' date=' men det er helt sikkert dyrere for butiksejeren/tankstationen....[/quote'] Det ved jeg... Men jeg søgte information om Homer betalte gebyr ved at bruge det som tank-kort...For gjorde han ikke, er det jo en ganske smart metode...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

AMEX kan også i SE tilknyttes SAS Eurobonus - men ikke så vidt jeg kan se på et dansk AMEX kort ?? Er der nogen som ved hvorfor der kun gives 15 points/100 kr. på et dansk kort og 20 points/100 kr. på et svensk kort - er det pga. af kurs foreskellen ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det ved jeg... Men jeg søgte information om Homer betalte gebyr ved at bruge det som tank-kort...For gjorde han ikke' date=' er det jo en ganske smart metode...[/quote'] Ja det er smart , jeg betaler intet gebyr for betaling når jeg tanker, går ud fra det er det samme med Diners.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det ved jeg... Men jeg søgte information om Homer betalte gebyr ved at bruge det som tank-kort...For gjorde han ikke' date=' er det jo en ganske smart metode...[/quote'] Nix, intet gebyr (i Sverige) Handler du udenlands, er der som nævnt en forskel i kursen, som vel er det nærmeste man kommer et gebyr.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nix' date=' intet gebyr (i Sverige) Handler du udenlands, er der som nævnt en forskel i kursen, som vel er det nærmeste man kommer et gebyr.[/quote'] Og forskellen er 2% på diners. Dvs man betaler 2% for at benytte kortet udenlands, det er ret meget synes jeg, men indenlands (sverige), er kortet godt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og forskellen er 2% på diners. Dvs man betaler 2% for at benytte kortet udenlands' date=' det er ret meget synes jeg, men indenlands (sverige), er kortet godt.[/quote'] Ja - det er 0,5% højere end påslaget på Nordeas VISA kort fx. Jeg har ikke lige regnet nærmere på det - men der skal alligevel en del shopping til før det batter noget for den enkelte kortholder tror jeg...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
St:1 plejer at være blandt de billigere i Sverige - og dem er der en del af i Malmö. Der behøver man ikke noget kort og kan tanke for op til 1000 sek på et dansk VISA kort.
Hmm - så kunne det godt være jeg skulle overveje et svensk Diners igen... De har lige "optimeret" deres betalings-terminal hos ST1 på Sallerupsvägen så man ikke længere bliver spurgt om ønsket max - til gengæld defaulter den til max 400 sek hvis man betaler med sit danske VISA kort... Bllllrrrrr.. Det er da helt ubrugeligt... Jeg har dog skrevet til ST1 og spurgt om det ikke var noget de kunne tænke sig at fikse så kreditlimit kan vælges eller blot er højere (eller alternativt ændre prisen på oktan95 så 400 sek = en tankfuld benzin.. hehe...)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...