Jump to content
Tomcat

ÖresundsBorger har identificeret barrierne!

Recommended Posts

Lige præcis. Og derfor er der også mange større firmaer i DK' date=' som kræver underskrift på at du ikke vil tage ansættelse (bi-jobbe) i Sverige, [i']samtidig med du er ansat i det danske firma. Netop fordi din danske arbejdsgiver så skulle til at betale svenske sociale afgifter - af din danske indkomst!
Ja sjovt nok var det slet ikke på tale da skrev under på mit nye job her i sidste måned... Så der er mange, der stadig ikke er opmærksom på det. Det eneste der står er, at jeg skal aftale bijob med min chef.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Undskyld hvis der er gamle tråde jeg ikke lige har fanget, men hvordan mener du? Jeg er godt klar over at du ikke er tilfreds med mængden af nuancer i foreningens standpunkter på skatteområdet, men hvad er det egentlig du mangler for at de taler med din stemme? Personligt så jeg gerne at foreningen brugte mere krudt på 'angreb' af den svenske udligningsmodel, gerne i form af pr. i Skåne/Sverige om at folk der arbejder i Danmark rent faktisk betaler skat, men pengene kommer bare ikke længere end Stockholm. Men da jeg ikke er medlem, og ikke bliver det så længe foreningen total enøjet taler bilismens sag i forhold til broen, så kan jeg vist ikke tillade mig at råbe op om foreningens mangler på dette område.
Først og fremmest er jeg enig med Thygesen. Jeg var med til mødet med Skånetrafiken, som var meget informativt og foregik i en meget hyggelig tone.:rose: Dernæst: Hvis du ikke synes, der gøres nok, hvorfor melder du dig så ikke ind og deltager i arbejdet? Det er så nemt at sidde udenfor og brokke sig. Brug dog dit krudt på at gøre en forskel.:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Sune, de nuancer, jeg efterspørger, findes bl.a. i Bananas' indlæg i denne tråd. Enig I, at udligningsordningen burde kritiseres, men eftersom de svenske kommuner i meget stort omfang finansieres af overførsler fra statskassen, så er det egentlig omsonst at putte lige netop danskerskatten ned i de enkelte kommunekasser, for det vil bare betyde, at nogen andre penge skal pilles op. Men psykologisk kunne det da være fint.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Sune, Hvad mener du med at kun taler med bilismens øjne?
Hej Martin, Jeg har eksempelvis lidt svært ved at få øje på hvor foreningen, i http://www.oresundsborger.dk/dok/priserpaabroen.pdf beskæftiger sig med at det koster ca. det dobbelte at pendle på arbejde hvis man bor 35 km. øst for Københavns Hovedbanegård, frem for hvis man bor 35 km. vest for Københavns Hovedbanegård.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ok.. Så du efterlyser noget kamp i prisen på togtrafikken.. Ja, men det er rigtigt.. når det kommer til prisen har vi ikke haft så meget på toget.. Men det skal da løftes i gruppen.. men som Ulmus skriver.. Meld dig ind og sig at du brænder for det, så er der helt sikkert nok nogen der skal hjælpe dig med at løfte opgaven... Mvh. Thygesen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Dernæst: Hvis du ikke synes' date=' der gøres nok, hvorfor melder du dig så ikke ind og deltager i arbejdet? Det er så nemt at sidde udenfor og brokke sig. [/color']
Som jeg selv skriver; "jeg kan ikke tillade mig at råbe op", og forsøger derfor med mere eller mindre held at gøre netop det.
Brug dog dit krudt på at gøre en forskel.:)
Togpassageren gider ikke melde sig ind i en billistforening fordi vedkommende er togpassagerer, og billistforeningen gider ikke bekymre sig om togpassageren fordi vedkommende ikke er medlem af foreningen...... Mexican stand-off / Catch 22 / hønen eller ægget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Martin, Jeg har eksempelvis lidt svært ved at få øje på hvor foreningen, i http://www.oresundsborger.dk/dok/priserpaabroen.pdf beskæftiger sig med at det koster ca. det dobbelte at pendle på arbejde hvis man bor 35 km. øst for Københavns Hovedbanegård, frem for hvis man bor 35 km. vest for Københavns Hovedbanegård.
Sune > det, du referer til, er jo kun en lille del af foreningens arbejde. Jeg er togpendler fra Svågertorp og i realiteten totalt ligeglad med bil-bropriserne, men det forhindrer da ikke mig i at forsøge at forbedre både tog- og bilpriserne. Og få vores stemmeret tilbage, og gøre opmærksom på de uens barselsregler, selvom jeg ikke skal have flere børn, osv osv. Men selvfølgelig er det da nemmere at læne sig tilbage og sige, ingen gør noget for mig.;) Jeg så lige dit indlæg efter jeg havde sendt mit. Foreningen er IKKE en bilpendlerforening, vi vil meget gerne have flere togpendlere med!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Togpassageren gider ikke melde sig ind i en billistforening fordi vedkommende er togpassagerer' date=' og billistforeningen gider ikke bekymre sig om togpassageren fordi vedkommende ikke er medlem af foreningen...... Mexican stand-off / Catch 22 / hønen eller ægget.[/quote']Ahhhh, synes jeg nu ikke er helt rigtigt. Jeg pendler overhovedet ikke (jo, men ikke mellem DK og SE), men intereserer mig nu alligevel for forholdene for pendlerne. Bl.a. derfor har jeg meldt mig ind i foreningen. Jeg er vel på en eller anden måde öresundsborger, selvom jeg ikke har noget med DK at göre (udover at väre dansk statsborger), så selv om jeg for tiden er godt trät af at lave frivilligt foreningsarbejde, så håber jeg at mit medlemsskab bare bidrager lidt til stötte til dem som gider göre noget ved tingene:th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...