Jump to content
skallstorp

Lorte bro

Recommended Posts

Jeg er da glad for den gratis kaffe jeg kan nasse mig til her inde på lufthavnen... første gang jeg er glad for at min arbejdsplads ligger hér, selvom jeg har fri! For mit vedkommende, har jeg været heldig at dette er første gang i de to år vi har boet i SE at jeg er ramt af en lukning. Trist for dem der skulle hente børn osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
5-7 minutter iflg trafikradioen.. suk.. og så er der lige en time hjem.. cr*p..
Tjaeh, og det er så efter vi har sneglet os over pga. trafikken, hvis der ikke er andre der skal være "smart i en fart"... suk 1t10min ++ for min del...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tjaeh' date=' og det er så efter vi har sneglet os over pga. trafikken, hvis der ikke er andre der skal være "smart i en fart"... suk 1t10min ++ for min del...[/quote'] Ja tak det gik ikke for hurtigt. Det ville nok også hjælpe hvis folk lod være med at skifte vognbane hvert 10. sekund fordi det ser ud til at gå lidt hurtigere i den anden fil så dem der kører bag lige er nødt til at bremse lidt. Ikke også mr. Audi A4 WMZ019 der lå foran mig hele vejen over broen kørte zig-zag. Og passerede af betalingsanlægget præcist samtidig med mig i banen ved siden af. :rolleye: Anyhow, vel ude af betalingsanlægget... Rode lidt med MP3 afspilleren, nææh - ikke noget julemusik på den. Så blev det til HIM i stedet... Godt op for lyden, så derudaf, og så var jeg sørme hjemme 19.05... Ah... Gad vide om parkeringen ved lufthavnen koster ekstra i broafgift egentlig? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Begrundelse for at lukke broen (sakset fra Øresundsbroens pressemeddelelse): "Kl. 16.40 skete en trafikulykke på Peberholm med flere biler impliceret og det var nødvendigt at lukke motorvejstrafikken i begge retninger for at få de lange bilkøer væk." Lukke for trafikken for at få bilerne væk.... hm :confused: DAN

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Begrundelse for at lukke broen (sakset fra Øresundsbroens pressemeddelelse): "Kl. 16.40 skete en trafikulykke på Peberholm med flere biler impliceret og det var nødvendigt at lukke motorvejstrafikken i begge retninger for at få de lange bilkøer væk." Lukke for trafikken for at få bilerne væk.... hm :confused:
Hmm... Nok en lettere kikset oversættelse af den her fra Sydsvenskan: "Det var fullt med bilar i tunneln så vi måste stänga för att räddningstjänsten skulle komma fram, sade Magnus Jando"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der må da snart være forretning i at lave en transportabel pølsevogn eller kiosk ved tunnelen så mange gange man kommer til at holde stille efterhånden :rolleye:
Arv ja... Ligesom ved Storebælt da færgerne var der. "Is, anyone, is?"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der ved hvad der var sket igår? Jeg mener jeg ved godt det var et uheld men er der ikke en artikel om det, kan ikke selv finde noget. Jeg synes bare godt nok der var mange ambulancer og brandbiler da jeg kørte forbi og da jeg kørte tilbage hos min mor i kastrup kunne jeg bare høre flere køre derned, så det lød helt vildt slemt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen der ved hvad der var sket igår? Jeg mener jeg ved godt det var et uheld men er der ikke en artikel om det, kan ikke selv finde noget. Jeg synes bare godt nok der var mange ambulancer og brandbiler da jeg kørte forbi og da jeg kørte tilbage hos min mor i kastrup kunne jeg bare høre flere køre derned, så det lød helt vildt slemt.
Det står lidt længere tilbage i tråden her... Noget med en eller anden utålmodig tumpe der ikke kunne finde ud af at køre bil, som kørte op bag i en række biler, der var ved at overhale.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Uheld Jeg kørte lige ved siden af uheldet, i det inderste spor. Man kan ikke sige, at der var tale om at overhale eftersom begge spor var fyldt fuldstændig op med biler. Der var mere tale om en af de klassiske "nu er broen lige åbnet og nu vil jeg sgu til at hjem og derfor kører jeg med mindre end 2 meter til den forankørende med 90 kilometer i timen, fordi jeg er sur over at han kun kører 90, selvom hele ydersporet er fyldt med andre, der også kører 90, helt over til Lernacken. Så jeg ikke kan nå at bremse, når trafikken i ydersporet tilpasser sig til 80 kilometer i timen. Og fordi jeg overhovedet ikke når at bremse ser de bagvedkørende ikke mine bremselygter, og fordi de ligger 3 meter bagved mig kører de direkte op i røven af mig og så videre og så videre"-situationer :-) En træls omgang for de implicerede og selvfølgelig for dem, der måtte vente igen. Jeg selv kørte 10 m bagved uheldet, men bilerne røg ikke over i det inderste spor. Da jeg kom til Malmö ringede jeg til Tårnby politi, hvis de nu havde brug for nogen, som havde set ulykken, men det var der allerede tre andre stykker, der havde gjort. Mvh Henke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var lidt det jeg havde forestillet mig - men jeg må så sige, at da jeg ENDELIG selv kunne komme over. Men jeg vil også sige, at jeg var positivt overrasket over folks kørsel på det tidspunkt - det var som om det var gået op for dem, at de var nødt til at køre pænt, hvis de ikke ville risikere at gå i stå igen. Pæn afstand og ingen zig-zag - så tak til jer der kørte over sammen med mig kl. ca. 18.20...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
"nu er broen lige åbnet og nu vil jeg sgu til at hjem og derfor kører jeg med mindre end 2 meter til den forankørende med 90 kilometer i timen' date=' fordi jeg er sur over at han kun kører 90, selvom hele ydersporet er fyldt med andre, der også kører 90, helt over til Lernacken. Så jeg ikke kan nå at bremse, når trafikken i ydersporet tilpasser sig til 80 kilometer i timen. Og fordi jeg overhovedet ikke når at bremse ser de bagvedkørende ikke mine bremselygter, og fordi de ligger 3 meter bagved mig kører de direkte op i røven af mig og så videre og så videre"-situationer :-)[/quote'] Ja om man fatter hvad der foregår i øverste etage på den type chauffører! Jeg håber de brænder hans kørekort uden mulighed for generhvervelse... Den slags idioti kvalificerer til at brænde evigt i Øresundstoget!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg håber de brænder hans kørekort uden mulighed for generhvervelse... Den slags idioti kvalificerer til at brænde evigt i Øresundstoget!
Hehe, lad dem kører et øresundstog hvor der ikke er overhalingsbanner:rolleye: Totur af første klasse. Mvh Nenad

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' det var lidt det jeg havde forestillet mig - men jeg må så sige, at da jeg ENDELIG selv kunne komme over. Men jeg vil også sige, at jeg var positivt overrasket over folks kørsel på det tidspunkt - det var som om det var gået op for dem, at de var nødt til at køre pænt, hvis de ikke ville risikere at gå i stå igen. Pæn afstand og ingen zig-zag - så tak til jer der kørte over sammen med mig kl. ca. 18.20...[/quote'] Selv tak :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...