Jump to content
zabel

Det pi**** mig af!

Recommended Posts

Hej alle, Hvad er jeres mening om følgende: Jeg har i længere tid set et antal biler med svenske plader stående på en adresse i danmark (også om natten). Det pisser mig af at jeg skal betale en skyhøj reg. afgift, mens andre kan slippe afsted med at betale svensk afgift, men samtidig bo i danmark! Generelt er offentlig snyd noget svineri! Nu er spørgsmålet: Skal man anonymt anmelde svineriet? - Det skader jo de danskeres ry der rent faktisk bor i sverige, og kører lovligt i danmark!!! På den anden side synes jeg heller ikke man skal gå og angive hinanden som i det gamle østeuropa... Måske nogen ville lave en anonym afstemning om dette? (Hvis det kan lade sig gøre?)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det skal ikke anmeldes Jeg er modstander af at anmelde noget sådan. Jeg bliver også sur over at folk snyder, men det er svärt at vurdere hvorfor folk er i DK. Vores bil holder f.eks altid i Dragör når vi er på ferie. Vores bil holder også meget i Dragör i August måned hvor vi har mange göremål der. Jeg har da hört at folk har kommenteret det når de körer forbi (Min brors bil holder der også meget i August, også Svenske plader) Vi er aldrig blevet anmeldt, måske forbi det ikke er store dyre biler :D

Hej alle, Hvad er jeres mening om følgende: Jeg har i længere tid set et antal biler med svenske plader stående på en adresse i danmark (også om natten). Det pisser mig af at jeg skal betale en skyhøj reg. afgift, mens andre kan slippe afsted med at betale svensk afgift, men samtidig bo i danmark! Generelt er offentlig snyd noget svineri! Nu er spørgsmålet: Skal man anonymt anmelde svineriet? - Det skader jo de danskeres ry der rent faktisk bor i sverige, og kører lovligt i danmark!!! På den anden side synes jeg heller ikke man skal gå og angive hinanden som i det gamle østeuropa... Måske nogen ville lave en anonym afstemning om dette? (Hvis det kan lade sig gøre?)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er det ikke også rigtigt, at din svenske bil må holde i DK 365 dage om året? Det er kun dig, der skal være i Sverige mindst 180 dage om året og ikke nødvendigvis din volvo.. eller har jeg fået noget galt i halsen?
Det er nemlig helt korrekt. Tal med naboen hvor bilerne står og hør om sammenhængen hvis du vil gøre noget. Der er da ikke noget værre end at få sådan en anonym anmeldelse på halsen. Jeg har prøvet det - ikke lige med bilerne dog - hvor en eller anden åbenbart troede vi fuskede med noget. Hvilket bestemt ikke var tilfældet - men bare det at få et opkald om "vi har fået et anonymt tip om....." - så er det man begynder at overveje hvem af sine venner der er venner og hvem der ikke er. Så tænk dig om meget grundigt inden du begynder at anmelde nogen for noget du TROR kunne være fusk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Der er massere årsager til at det er fuldt legalt at have svenske biler parkeret i DK. 1: Hvis man f.eks har en dansk kæreste 2: Man har dårlige parkeringsforhold ved sin bolig i Sverige og parkerer dermed sin bil hos familie/venner i DK 3: Man gider ikke betale de vanvittige bro-afgifter og tager toget til daglig eller pendler sammen med nogle andre 4: Hvad med de 10.000 danskere der har sommerhus i Skåne. De har jo også deres gamle møgøse stående i Sverige:laugh: 5: osv....... Da jeg flyttede over i 2002 stod min bil parkeret 4-5 dage om ugen i Kbh, da jeg havde en kæreste derovre, som nu er min kone!!! Så vær sikker i din sag og lad vær´med at skyde med løst krudt!! Men ja, der er mange der "fusker", men det er svært at bevise......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er reglen om centrum for livsinteresser der gør om det er legalt for dig at eje og føre en svensk indreg. bil... Har du en kæreste i DK, så ville jeg nok passe ganske kraftigt på med netop at parkere for meget hos hende.... Kan du godtgøre at du er i Sverige og har dit liv herovre, så er det intet problem. Men der skal mere end huslejekvitteringer til...

Der er massere årsager til at det er fuldt legalt at have svenske biler parkeret i DK. 1: Hvis man f.eks har en dansk kæreste 2: Man har dårlige parkeringsforhold ved sin bolig i Sverige og parkerer dermed sin bil hos familie/venner i DK 3: Man gider ikke betale de vanvittige bro-afgifter og tager toget til daglig eller pendler sammen med nogle andre 4: Hvad med de 10.000 danskere der har sommerhus i Skåne. De har jo også deres gamle møgøse stående i Sverige:laugh: 5: osv....... Da jeg flyttede over i 2002 stod min bil parkeret 4-5 dage om ugen i Kbh, da jeg havde en kæreste derovre, som nu er min kone!!! Så vær sikker i din sag og lad vær´med at skyde med løst krudt!! Men ja, der er mange der "fusker", men det er svært at bevise......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

SKAT har overhoved ikke ressourcer til at forfølge dem hvor sagen er bare lidt "tvivlsom".... Ejer du en bolig i Malmø og har registreret din folkeregister adresse samme sted, kan du have 10 Ferrarier stående i DK......Selvfølgelig skal man opholde sig i boligen jævnligt og den skal se beboet ud, MEN jeg har sgu aldrig hørt om nogen fra SKAT som vender dyner... Det er slet ikke dem SKAT går efter.........Der er massere som bare stikker en kammarat en tusse for en proformaadresse hos en med svensk adresse og dem er SKAT meget mere interesseret i og det er også langt hurtigere at bevise noget kriminelt. De kan lige så godt tage de frugter som hænger lavest på træet!! En ting er teori, en anden er hvad der er realistisk og sker i praksis...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Skal man anonymt anmelde svineriet?
Gør hvad du mener er rigtigt, men du må endelig ikke bilde dig ind at Politi eller SKAT har ressourcer til at gøre noget som helst ved det. Der skal meget meget mere til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen har ondt i røven... Hvis du virkelig synes det er et problem, jamen flyt til Sverige... ingen grund til at spille lovens vogter. Jeg er ligeglad om der står 43 polske ladaer samt 98 svenske indregistreret Lamborghinier uden for. Så længe de ikke generer mig (dvs opfører sig pænt) så der vel ingen grund til at melde nogen. De er glade, jeg er glad. Der ingen som forhindrer dig i at lave samme "nummer" - Hvis det for den sags skyld er et "nummer" Du kan heller ikke vide hvorfor de biler netop står der... Så tænk dig endnu engang om, før du løfter røret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville da klart ringe til politiet... Sæt det nu er stjålet biler. :) Man kan aldrig vide....;) Hvis der er nogle der snyder, skal det da ikke gå ud over os, når SKAT ikke tror på man reelt bor i Sverige, fordi man er ung, enlig og vild med biler.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville da klart ringe til politiet... Sæt det nu er stjålet biler. :) Man kan aldrig vide....;) Hvis der er nogle der snyder, skal det da ikke gå ud over os, når SKAT ikke tror på man reelt bor i Sverige, fordi man er ung, enlig og vild med biler.....
Så kan du jo ringe om alle biler du ser parkeret i mere end 24 timer... Helt uafhængigt af nummerpladen... Jeg tror ikke det var derfor han ville ringe. Og bare rolig... Det kommer aldrig til at gå ud over dig... Jeg bryder mig virkelig ikke om sådan en gang dyneløfteri. Hvis jeg evt. skulle på 3 måneders ferie (som jeg har været flere gange) så parkere jeg da sikkert også min bil hos familie/venner i DK... Tænk dig nu rigtig godt om inden du ringer !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så melder jeg dem ikke... Med alle de gode besvarelser der er kommet i løbet af dagen, kan jeg se at det er møgirreterende for de personer der har rent mel i posen, hvis de bliver anmeldt. Derfor gider jeg ikke gøre mere ved det :th2: Jeg vil dog forbeholde mig retten til at ytre mig om at dette samt alt andet offentlig snyderi, i princippet går ud over alle dem som opfører sig ordentligt. Hvad blev der af muligheden for anonym afstemning? Til info: De biler jeg omtalte i første indlæg har ikke holdt samme sted hver gang jeg har set dem. Desuden har det allerede stået på i over ½ år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Til info: De biler jeg omtalte i første indlæg har ikke holdt samme sted hver gang jeg har set dem. Desuden har det allerede stået på i over ½ år.
Ja - og jeg holder også i det samme område hver dag med min svenske bil - i Danmark - i mange timer. Du ved ikke hvorfor de holder der og der kan være lige så mange gode og gyldige som ugyldige grunde til det. Glem det. Brug tiden på noget andet end at holde øje med andre folks biler samt hvor og hvornår de parkerer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det der pisser mig af er alle de misundelige danskere, som mener at de har ret til at lave hærværk på ens bil når den står parkeret i Danmark. Ridser får man nok af - heldigvis kan de fleste poleres væk. Eller mange danskeres kommentarer om svenske plader. Jeg forstår ikke folk gider bruge tid på det, da de blot selv kan gøre det samme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

hmm Hvor har du set bilen og hvilken bil drejer det sig om ? Men ja , jeg har da også fået en seddel i ruden om at jeg var en skattefusker da min bil stod parkeret inde ved min mor på Østerbro, imens jeg var på arbejde, det var hver dag jeg var på arbejde så den holdte der jo meget.... I kan se et billede med seddlen her : http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6828&ipc=32829 ps. velkommen til sverige :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg havde min "gamle" M3er stående, ca. 3 måneder på en villa vej på amager sidste vinter. Der var nogen der fik ondt i røven og ringede til politiet , som der efter kontaktede mig og bad mig fjerne bilen!!!! VH Michael
Ha ha! Jeg var lige ved at skrive at hvis bilen er en M3' er, så kan du næsten være 100% sikker på at det er snyd!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...