Jump to content
CAC

Indbrud i bil uden tegn på indbrud

Recommended Posts

Hmmmm :rolleyes: jeg har sgu lidt svært ved at tro på at en moderne bil kan åbnes med en slim-jim. Jeg mener... helt ærligt ....hvorfor installere krypteret teknologi i centrallåse' date=' chip-nøgler, brudsikre vinduer og fandens og han pumpestok hvis man blot skal bruge noget så simpelt som en gammel vaskeribøjle til at komme ind i bilen.... der må beviser på bordet før jeg køber den !:D[/quote'] Nu har jeg læst lidt op på det, og ja nye biler kan ikke åbnes med en slim jim. Men jeg fandt lige en video der demonstrerer fremgangsmåden ganske tydeligt, på en skoda fabia (som er den bil OP har). http://www.metacafe.com/watch/311980/how_to_open_skoda_fabia_for_5second/ så kan du jo grine ligeså meget du vil :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg læst lidt op på det, og ja nye biler kan ikke åbnes med en slim jim. Men jeg fandt lige en video der demonstrerer fremgangsmåden ganske tydeligt, på en skoda fabia (som er den bil OP har). http://www.metacafe.com/watch/311980/how_to_open_skoda_fabia_for_5second/ så kan du jo grine ligeså meget du vil :)
Jeg ved ikke lige hvor sjovt det er at se at andre kan åbne ens bil på den måde..... jeg er nok bare ikke masochist nok :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ved ikke lige hvor sjovt det er at se at andre kan åbne ens bil på den måde..... jeg er nok bare ikke masochist nok :rolleye:
Det var nu også rettet mod latterliggørelsen af at det skulle være nemt at åbne en bil. Surt med indbruddet, altid ærgeligt :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Kenneth Ja, det er sgu da utroligt. Jeg er på sin vis lettet over at det ikke bare er mig det skete for... jeg troede bare at det var mig der var skør. Jeg har vanvittigt travlt for tiden, mistede også en del arbejde på min bærbare, men hvis der er noget jeg kan hjælpe med skal du bare sige til. Du siger du har fundet en mere det også er sket for... det er da for vildt... er det på samme måde ??? Jeg kan ikke se noget ved min lås, der er simpelthen ingenting der tyder på indbrud, men måske har det bare været nemt at åbne min fabia...
Hjælp kunne være meget rart, men det skulle så lige være hvis man hev det i basta eller noget lign. Jeps, hun var også 99% på at ha låst sin bil da hun gik tilbage for at løse p-billet, og ja hendes laptop taske var det eneste taget (så vidt jeg ved) /Kenneth

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg læst lidt op på det, og ja nye biler kan ikke åbnes med en slim jim. Men jeg fandt lige en video der demonstrerer fremgangsmåden ganske tydeligt, på en skoda fabia (som er den bil OP har). http://www.metacafe.com/watch/311980/how_to_open_skoda_fabia_for_5second/ så kan du jo grine ligeså meget du vil :)
???? Jeg ved ikke hvad det er du vil fortælle med den video ???, da det jo ikke er en slim-jim der benyttes på videoen. Hvis din pointe er at der findes andre værktøjer der kan åbne en bil uden at efterlade synlige spor, så ja selvfølgelig gør der det, det har jeg hellere aldrig benægtet, se eksempel nedenfor...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ja, overskriften siger vist det hele. I fredags blev min computertaske med indhold stjålet fra min Fabia mens jeg var parkeret under Fields. Der er ingen tegn på noget som helst, og jeg er 99,99% sikker på at bilen var låst. Jeg har selvfølgelig efterfølgende fået at vide at lige der hvor jeg parkerede var der ingen kameradækning på det tidspunkt:mad: Det er sgu sur røv, og jeg tror ikke at forsikringen vil dække det hele. Jeg ville bare høre om der er andre herinde der har kendskab til noget lignende?
Jeg faldt lige over denne artikel, som måske har relevans for hvad der er sket: Let at stjæle 'tyverisikre' biler Bilproducenter og forsikringsbranchen kalder bilerne ’tyverisikre’. Tyske forskere har nu bevist, at bilerne er lette at stjæle Uheldige bilejere har vidst det længe: den ’tyverisikrede’ låsefunktion Keeloq er forholdsvis let at bryde. Nøglen Keeloq bliver brugt i en lang række biler, og den fungerer som en fjernbetjening, der låser eller åbner bilen og garageporten. Nu viser tysk forskning, at det er let at ’aflytte’ og kopiere radiosignalerne mellem afsender og modtager. Faktisk kan en biltyv 'lytte’ med på de krypterede radiobølger i en afstand på op til 100 meters afstand. Dermed falder bilproducenternes løfter om ’tyverisikring’ til jorden. Men forsikringsbranchen er mere tilbøjelig til at tro på bilproducenterne frem for deres egne kunder. Derfor kan uheldige bilejere havne i den ulykkelige situation, at forsikringsselskabet beskylder dem for selv at stå bag tyveriet. Og dermed står bilkunderne uden erstatning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Piiiiiiiiiissss!!!

jeps' date=' det er sgu skræmmende. Så kan man bare ikke gøre andet end at tømme bilen før man forlader den.[/quote'] Ja, hvis jeg dog bare havde fulgt mit eget gode råd! Samme sted, samme fremgangsmåde, denne gang bare to bærbare og masser af udstyr og arbejde. :cry: Fields burde sgu informere bedre og overvåge bedre, tyvene ved jo præcis hvad de skal gøre!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, hvis jeg dog bare havde fulgt mit eget gode råd! Samme sted, samme fremgangsmåde, denne gang bare to bærbare og masser af udstyr og arbejde. :cry: Fields burde sgu informere bedre og overvåge bedre, tyvene ved jo præcis hvad de skal gøre!
Det er da kraftdælme til at lukke op og skide i! Ang. det med "ingen tegn" så er der mange mekanikere der sværger til at man kan åbne bilen via ruden, især fordi det ikke efterlader mærker når de f.eks. har smækket nøglerne inde i bilen ... :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vagterne hos Fields har også et klar teori om at de på en eller anden måde kan fjernåbne folks biler, altså på en eller anden måde replikere signalet fra min fjernbetjente nøgle. Det er sgu vanvittigt, og denne gang havde jeg endda låst bilen manuelt med nøgler (noget jeg indtil i går rent faktisk troede var en god ide...)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har du comfortluk aktiveret i din bil??? Så tager det ca 12 sekunder at komme ind i den og tømme den...
jeg ved ikke engang hvad det er.... kan du uddybe lidt? Det skal lige siges at jeg var parkeret direkte ud til en indgang, så der har været folk omkring den hele tiden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og der er heller ikke video overvågning denne gang??? Jeg har en kollega der lige har fået nappet sit store navi i hans seat leon på samme måde... Ingen tegn på indbrud, men væk var det.... Desværre findes ting som denne her: http://www.youtube.com/watch?v=l5M_tX7LNj4
Desværre var bilen parkeret for langt væk fra kameraerne denne gang, så de kunne ikke se noget!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nope, så er vi 2 !! Jeg kommer der kun nødtvungent, og da jeg nu skal erfare herinde, at der udføres indbrud i bilerne på en overvåget parkeringsplads, er jeg hermed at betegne som en tidligere kunde...
Og de tager penge for parkeringen ! -Betal for parkeringen og få den tømt gratis !!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv oplevet det samme, da jeg var parkeret på Amager Strandvej. Mit forsikringsselskab (Länsförsäkringer) betalte uden at gøre vrøvl selv om der ikke var tegn på indbrud. Men jeg havde inde skaffet mig en politianmeldelse, og hvor politiet gjorde mig opmærksom på at der havde været flere indbrud i biler samme sted samme dag, og at de før havde hørt om at indbrudstyve opererede med en elektronisk dims der blokerede for låsen, når man forsøger at låse bilen med fjernbetjeningen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...