Jump to content
Kim

Hvilken revisor bruger I?

Recommended Posts

Hej Vi går og overvejer om vi skal skifte revisor. Er der nogen som kan anbefale en revisor som både er fornuftig i pris og som kan rådgive i forhold til forretningsudvikling? Kim

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Svensk revisor som er rimelig i pris. Jeg kan anbefale Revisor Lars Erik Larsson, som ligger i Malmö på Gustav Adolfs Torg. Hans kontaktoplysninger er her: LEL Revision AB Gustav Adolfs Torg 8B:6 Box 4163 , 203 12 Malmö Phone: 040-213900 http://www.lel.se Han har hjulpet mig med mit selskabs (svenske) selsvangivelse, og min egen svenske selvangivelse herunder udfyldelse af K10 ifm. udbytte betaling fra mit danske ApS. Størstedelen af alle jer som ejer et ApS / A/S eller dele heref, og bor i Sverige skal udfylde en K10 blanket som sendes ind sammen med din svenske selvangivelse. K10 kræver hjælp fra en revisor (i hvertfald første gang), hvis man skal være sikker på at gøre det rigtigt. Typisk svensk at gøre det så indviklet. Ring blot for at aftale tid, hvor man sammen kan udfylde selvangivelsen mv., og hils gerne fra mig. /Michael

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Størstedelen af alle jer som ejer et ApS / A/S eller dele heref, og bor i Sverige skal udfylde en K10 blanket som sendes ind sammen med din svenske selvangivelse. Hvem dækker "størstedelen" over??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

"Størstedelen" dækker over, at Skatteverket har regler for om det Aps du ejer er at betragte som et "fåmanföretag". Det afgøres af hvor mange stemmer du ejer i forhold til dem som også har aktier/anparter i selskabet og om du er passiv/aktiv. Du kan læse alt om regler her: http://www.skatteverket.se/blanketterbroschyrer/broschyr/info/292.4.39f16f103821c58f680007349.html En del af definitionen er: Huvudregel Med fåmansföretag avses aktiebolag där fyra eller färre delägare äger aktier som motsvarar mer än hälften av rösterna i företaget. Vid bedömningen av hur många personer som äger del i företaget ska personer som ingår i samma krets av närstående anses som en person. Er du i tvivl - så tal men en svensk revisor. Han eller hun vil vide det med sikkerhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...