Jump to content
Guest Mogens

Broen spærret

Recommended Posts

ser ud som om jag står sidst på deres SMS-liste - fik beskeden om at broen er lukket kl 11.30!!! fjern dog den skod-service eller få en aftale hvor der kan afsendes mere end en besked pr minut eller hvordan det ellers kan lade sig gøre for dem at være 5 timer om at levere en sms :mad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Inden broen blev åbnet, da var der en halv times tid inden kørt 3-4 store saltbiler mod DK. De 50 km/t var sikkert sat pga af det ville være total uforsvarligt at køre hurtigere på 4 lag groft salt! Asfalten var jo nærmest hvid, for så at blive til grød med små klumper i :sick::rolleye: Ved ikke om broen saltede i nat eller hvad, men det hjælper jo ikke meget at man om morgenen salter fuldstændig uhæmmet, pga et uheld, så vi andre efterfølgende nærmest skøjter rundt på salt... Hvor jeg bor, var der (igen) i nat faldet 5 x så meget sne som i Malmö, og vejene var bedre at køre på der kl 6, end broen var at køre på kl 9 :thumbup: Så få dog lortet skovlet væk fra vejbanen i tide, og lagt et enkelt lag salt om nødvendigt, færdig arbejde! Man skulle tro det var danskere der styrede snerydningen af broen...
Der var ikke saltet kl. 03.30 i al fald - men der var "ryddet" på E65 mod Ystad og med ryddet mener jeg at der var skrabt lidt sne af som så efterlod et godt sammenpresset lag - hvilket ikke er det fedeste.:sad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ankom til anlægget kl 6.18 og der var broen præcis blevet lukket. Jeg sad som nr. 4 i kø før bommen i bane 3. Efter 10 minutter kom der et par medarbejdere og informerede om at broen var lukket på ubestemt tid, pga uheldet der. Så sad man der i 2 timer og 20 minutter og fucking sur morgenrøv :mad: Da vi endelig kørte over, så kørte folk egentlig meget fint, men hold kæft hvor er der mange der kører rundt på sommerdæk - flot så! :rolleye:
Så har jeg sikkert en bild på din dyt, jeg var nr 5 i bane 1. hade kameran med, og var nødt til at tage et par billeder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

skod morgen på peberholm. nu sidder i alle sammen og græder snot over at holde i kø ved betalingen eller sidde og vente hjemme. jeg sad så på peberholm 50meter fra bommen der var lukket af gud ved hvilken grund? der blev først åbnet for os der holdt på den lorte ø da al redning var kørt hjem og de var færdige med at salte på broen. om jeg begriber hvorfor de ikke lige kunne lukke os der holdt der igennem røret så havde de også haft fri bane til hva de nu skulle lave. fik mig en hæftig og højlydt snak med policen og en medarbejder fra broen men intet at gøre. hvor smart er det at at have en kø holdende i vejen som nemt kan fjernes når man skal frem og tilbage med materiel af div slags. men der var som sædvanligt ingen der fattede noget som helst af hva pokker der kunne være en nem og forsvarlig løsning på en prop der forstyrrer arbejdet. for øvrigt så er jeg forvisset om at ham gutten i bmwen sagtens kunnet have kørt den ind i nødsporet selv. og så glat var der sgu heller ikke med mindre man kom helt ud mod autoværnet. men hvor skriver man hen hvis man skal have penge tilbage og evt komme med en større opsang til de inkompentente fæhovder bag morgenens uforstålige farce.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu ikke vejbanerne er så slemme uanset sommer/vinter Det gælder bare om at have de rigtige sutter på og køre efter forholdene. :th2: Jeg kan huske en dag i 2007 da hele danmark var hjemme pga kraftig snevejr :lol:, har aldrig kommet så hurtigt på arbejde. Ellers så er det bare Volvoen der står stenhårdt på vejen uanset vejr. :D :cool: \Tom

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der var ikke saltet kl. 03.30 i al fald - men der var "ryddet" på E65 mod Ystad og med ryddet mener jeg at der var skrabt lidt sne af som så efterlod et godt sammenpresset lag - hvilket ikke er det fedeste.
Jamen det var surt med kl 3.30 der. Som sagt, Kl 5.50 var der som sådan ikke problemer med at køre på E65.
Så har jeg sikkert en bild på din dyt' date=' jeg var nr 5 i bane 1. [/quote']Øøøh, bane 1 var lukket pga igangværende arbejde, så du må have holdt i bane 2, lige ved siden af mig. Kører du så evt i en BMW, f.eks en nyere 320D (regnr XOD xxx) eller en 530D (E39), for de holdt nogenlunde ved siden af mig? Fandens også vi ikke lige fik øjenkontakt, så kunne vi da have sludret lidt, eller et par timer...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
for øvrigt så er jeg forvisset om at ham gutten i bmwen sagtens kunnet have kørt den ind i nødsporet selv. og så glat var der sgu heller ikke med mindre man kom helt ud mod autoværnet.
Du kan da ikke forvente for meget - når han ikke en gang kan klare at køre lige ud, hvordan skulle han så kunne klare en "indviklet" manøvre, som at køre ind til siden. Generelt syntes jeg det er hykleriskt at beskylde broen for svigt - det er for pokker da fuldkommen tåbeligt ikke at tage hensyn til at det kan være glat med det vejrlig vi har haft. Der skal ikke meget køreerfaring til at give en ide om, at med sne, salt og frostgrader så kan det være spejlglat specielt på en bro... Iøvrigt fantastiskt, at der ikke skete flere uheld med alle de uhyggelig dygtige chauffører, der efter broens åbning kørte ½-1 m. efter hinanden, for at se om de ikke kunne tvinge den forankørende til at gøre plads, så de kunne komme hurtigere frem. Man skal fandme ikke være særlig klygtig for at indse det tåbelige i den form for kørsel, når der er en lang kø hele vejen over broen... Men de er helt sikkert de dygtigste chauffører af alle i hele verden - så længe der ikke er andre end dem selv på vejen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du kan da ikke forvente for meget - når han ikke en gang kan klare at køre lige ud, hvordan skulle han så kunne klare en "indviklet" manøvre, som at køre ind til siden. Generelt syntes jeg det er hykleriskt at beskylde broen for svigt - det er for pokker da fuldkommen tåbeligt ikke at tage hensyn til at det kan være glat med det vejrlig vi har haft. Der skal ikke meget køreerfaring til at give en ide om, at med sne, salt og frostgrader så kan det være spejlglat specielt på en bro...
Jaaa... det er sku utroligt nok alligevel! Broen har "intet" med sagen at gøre udover dem måde de vælger at afvikle problemet på, hvilket var total amatør-agtigt, smo der også kan læses gennem denne tråd. I flere tilfælde i Danmark har vi de seneste dage også set faren ved at salte for meget. Mange af de store veje er knastøre pga. solen, men fuldkommen hvide af salt. Mit PSM slår til ofte disse dage pga. saltet, som faktisk gør vejen glattere!
Iøvrigt fantastiskt, at der ikke skete flere uheld med alle de uhyggelig dygtige chauffører, der efter broens åbning kørte ½-1 m. efter hinanden, for at se om de ikke kunne tvinge den forankørende til at gøre plads, så de kunne komme hurtigere frem. Man skal fandme ikke være særlig klygtig for at indse det tåbelige i den form for kørsel, når der er en lang kø hele vejen over broen... Men de er helt sikkert de dygtigste chauffører af alle i hele verden - så længe der ikke er andre end dem selv på vejen...
Og at de tilmed ikke kan finde ud af at trække ind til højre når der er frit... der er mange fjolser i trafikken.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Mjukvarufel låg bakom SMS-kaos Det var ett mjukvarufel hos Öresundsbrons underleverantör som orsakade problemen med brons sms-varningar på onsdagen. Öresundsbron kan nu tänka sig att byta leverantör. 9 000 abonnenter, varav 5 000 i Sverige, prenumererar på SMS för att få veta hur trafik- och vädersituationen ser ut på bron. Men abonnenterna nåddes inte av rätt information efter olyckan och köerna var tidvis kilometerlånga. Många bilister hörde av sig till Sydsvenskan under onsdagen och var upprörda över att varningssystemet havererat. – Vissa kunder fick inga varningar alls och andra fick sms:en alldeles för sent, säger Michael Nielsen, driftschef på Öresundsbron. Anledningen till att sms-varningarna inte gick ut var ett fel i en mjukvara hos leverantören av sms-tjänsten. Ett liknande fel inträffade förra året och orsakade även då ett liknande kaos. Mjukvarufelet ska nu vara åtgärdat, men Öresundsbron kan nu tänka sig att byta leverantör av systemet. – Kan vi inte garantera högre driftssäkerhet så kan vi absolut tänka oss att byta. Vi ska se över det, säger Michael Nielsen. http://sydsvenskan.se/danmark/article311658.ece Se.. det er slet ikke broens skyld at SMS'erne ikke kom ud til tiden.. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
jeg sad så på peberholm 50meter fra bommen der var lukket af gud ved hvilken grund?
Du holdt altså med snuden mod DK? Det kunne være, at tunnelrøret var spærret således, at redningskøretøjer kunne anvende det mod trafikretningen, fordi det andet rør (motorvejen inden tunnelen) var spærret af biler ;) På den svenske side tordnede saltbilen igennem den megalange bilkø i nødsporet - folk der holdt derude (hvad skal de der?) havde et stort problem, fordi han blot holdt på (der ligger karrosseridele dagen efter i vejsiden)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du holdt altså med snuden mod DK? Det kunne være, at tunnelrøret var spærret således, at redningskøretøjer kunne anvende det mod trafikretningen, fordi det andet rør (motorvejen inden tunnelen) var spærret af biler ;) På den svenske side tordnede saltbilen igennem den megalange bilkø i nødsporet - folk der holdt derude (hvad skal de der?) havde et stort problem, fordi han blot holdt på (der ligger karrosseridele dagen efter i vejsiden)
Saltbilen ramte en taxa... godt jeg ikke sad i den taxa :D! Men ham der kørte den saltbil var da også en klaphat. Ligesom han kommer forbi min bil holder han hornet fuldkommen i bund - tal lige om at få et chok :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du holdt altså med snuden mod DK? Det kunne være, at tunnelrøret var spærret således, at redningskøretøjer kunne anvende det mod trafikretningen, fordi det andet rør (motorvejen inden tunnelen) var spærret af biler ;) På den svenske side tordnede saltbilen igennem den megalange bilkø i nødsporet - folk der holdt derude (hvad skal de der?) havde et stort problem, fordi han blot holdt på (der ligger karrosseridele dagen efter i vejsiden)
jo det er jeg klar over men alle redningskøretøjerne kom op af røret mod sverige og vi holdte der også efter de var kørt hjem igen grundet at de skulle salte. jeg har absolut intet i mod at gøre plads til beredskab men at holde og glo på grund af en saltbil der skal vende rundt før røret går sgu ud over mit sædvanligvis gode humør

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...