Jump to content
anderspier

Registrering af enkeltmandsvirksomhed i DK

Recommended Posts

Hej allesammen. Snakkede i dag med Erhvers og selskabsstyrelsen, vedr. reg. af enkeltmandsvirksomhed. Der blev pludselig snakket om, at jeg skulle reg. en udenlandsk virksomhed, bare fordi jeg er bosat i Sverige ! Har andre herinde oplevet dette ? Skulle udfylde en ekstra blanket, vedr. repræsentant i DK. /Anders.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anders, Da jeg stod og skulle have Aps. var jeg lidt ude af samme tangent. Men det kommer an på om du har et DK CPR nummer, hvilket du sikkert har. Såfremt du har et DK CPR nummer behøver du ikke en representant. Jeg har ikke nogen, og jeg bor også her i store dejlige .SE :) MVH, Peter

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne ikke få lov at oprette dansk virksomhed uden en hæftende repræsentant som er bosiddende i dk. Skat siger at da jeg skal udbetale løn fra mit firma, skal der være en hæftende repræsentant for den a-skat som skal betales af lønnen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Som altid herinde skal du tjekke de oplysninger du for givet, det gælder også mine :-) * Firmaet skal bare have en postadresse i dk, hvor skat kan sende post til. F.eks. venner eller familie evt. revisor. * Lav et aps, da udbytte bliver beskattet i Sverige - det giver kun mening hvis du udbetaler udbytte på over 45.000 dkr. (emnet kræver en længere forklaring) Mvh. Anders

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Registrering af enkeltmandsvirksomhed i DK Hej, Hvordan opretter jeg virksomhed i DK hvis jeg ikke kan have noget hos venner eller familie? Jeg har ikke brug for et kontorhotel, da virksomheden er webbaseret. Jeg skal blot have en postadresse, hvordan får jeg det? Nogen som har prøvet det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en om oprettelse af Enkeltmands virksomhed i DK. Hejsa. Jeg har i en del tid nu været ansat af svenske virksomheder, senest med en svensk virksomhed i Malmø området. Jeg tænkte nu at det var tid til at starte min egen virksomhed, men i DK. Jeg fik fat i en, syntes jeg rigtig dygtig revisor, der fortalte mig at det sagtens kunne lade sig gøre. bare jeg oprettede en firma adresse hos et kontor hotel. Med dette gjort, indsendte jeg så min registrerings blanket til Erhvers og selskabs styrelsen. Noget nedslående har jeg nu fået følgende svar tilbage: ----------- Manglende bopælsadresse i Danmark i forbindelse med registrering af virksomhed Vi har modtaget virksomhedens registreringsblanket. Vi kan ikke registrere virksomheden, da du ikke har nogen fast registreret bopælsadresse i Danmark. Du skal kontakte din kommune for at bringe det i orden. Hvis du ikke inden 14 dage er registreret i CPR-registeret med fast bopæl, vil sagen blive afsluttet uden registrering, og en ny registreringsblanket skal indsendes. Jeg hjælper gerne, hvis der er spørgsmål, og kan kontaktes på nedenstående telefonnummer eller mail. Ved henvendelse oplys venligst sagsnr. ----------- Nu må jeg erkende jeg er IKKE nok inde i præsise regler der gør dette kan lade sig gøre, men er der nogen der kan hjælpe med en formulering til dem? Alt hjælp er velkommen... Jess

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ved ikke om det er en hjælp, men du kan jo starte virksomheden i Sverige istedet: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=12815&page=6 Det lyder dog mærkligt at du skal have bopælsadresse i DK for at drive virksomhed der, har du oprettet et kontorhotel og opgivet den adresse ifm registreringen af virksomheden?
Hej Lasse tak for dit svar... jeg forstår det jo heller ikke, jeg har jo oprettet en adresse hos regus kontor hotel i Kbh, netop fordi revisoren forsikrede mig om at dette kunne lade sig gøre. Jess

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Lasse tak for dit svar... jeg forstår det jo heller ikke, jeg har jo oprettet en adresse hos regus kontor hotel i Kbh, netop fordi revisoren forsikrede mig om at dette kunne lade sig gøre. Jess
Hvis det var mig, ville jeg ringe til erhvervs og selskabsstyrelsen og spørge direkte om det ikke er en fejl, da du kender andre som driver virksomhed i Danmark med bopæl i Sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Lasse tak for dit svar... jeg forstår det jo heller ikke, jeg har jo oprettet en adresse hos regus kontor hotel i Kbh, netop fordi revisoren forsikrede mig om at dette kunne lade sig gøre. Jess
Og ja, det er mailen fra Erhvers og selskabstyrelsen jeg har sat ind...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har så sent som igår haft fat i erhvers og selskabsstyrrelsen for at rykke dem for oprettelsen af min enkeltmandsvirksomhed. I første omgang mente de ikke jeg skulle have lov til det, men da jeg kunne forsikre dem om jeg havde post adresse i dk, de ansatte var danskere, og arbejdet skulle udføres i dk og beskattes i dk, var de pludselig noget meget imødekommende. Jeg skulle dog stadig have en IKKE hæftende repræsentant.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Det de mener er at der skal være en juridisk ansvarlig person i DK som der kan rettes henvendelse til, det skal være en der også har adresse i Danmark. Den juridiske ansvarlige er direktør eller filialbestyrer og har det fulde ansvar for firmaets ahdlinger i henhold til dansk lovgivning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...