Jump to content
Juff

Uppskov k6 (försäljning av bostadsrätt)

Recommended Posts

godmorgen skattefolk ( Nils ) :th2: Lige et par spørgsmål... 1: Er det korrekt forstået at slutligt eller preliminärt uppskov, ikke er valgfrit, men afhænger bla af salgs/købs/ indflytningsdato 31 december 2007/ 2 maj 2008. Alt efter metoden, er udfaldet af uppskovet vel det samme ? 2: Er følgende tilføjet hvis man deklarera online: Kapitaltillskott som har lämnats til foreningen ( skal findes på en KU55 blanket ) :rolleyes: Inre reparationsfond ved försäljningen ( skal findes på en KU55 blanket ) :rolleyes: 3: Skal man kun udfylde blanket K6, når man ikke har noget "gammelt uppskov kørende ", og det er første gang man sælger........... der findes jo også en K2 :rolleye: PS. Vi solgte i december 2007 og fik nøglerne til huset januar 2008. Vi skal altså følge de "gamle uppskovs regler" fortsat god tirsdag.........

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
godmorgen skattefolk ( Nils ) :th2: Lige et par spørgsmål... 1: Er det korrekt forstået at slutligt eller preliminärt uppskov, ikke er valgfrit, men afhænger bla af salgs/købs/ indflytningsdato 31 december 2007/ 2 maj 2008. Alt efter metoden, er udfaldet af uppskovet vel det samme ? 2: Er følgende tilføjet hvis man deklarera online: Kapitaltillskott som har lämnats til foreningen ( skal findes på en KU55 blanket ) :rolleyes: Inre reparationsfond ved försäljningen ( skal findes på en KU55 blanket ) :rolleyes: 3: Skal man kun udfylde blanket K6, når man ikke har noget "gammelt uppskov kørende ", og det er første gang man sælger........... der findes jo også en K2 :rolleye: PS. Vi solgte i december 2007 og fik nøglerne til huset januar 2008. Vi skal altså følge de "gamle uppskovs regler" fortsat god tirsdag.........
Jeg hedder godt nok ikke Nils, men har efterhånden købt og solgt et par gange. 1. spørgsmål: I kan søge slutligt uppskov (hvis øvrige betingelser for uppskov er til stede), såfremt I har solgt før 31.dec. 07 og senest flytter ind 2. maj 08. 2. spørgsmål: Man kan fra i år, for første gang deklarere online (kræver dog e-legitimation), hvis man har solgt bolig. Alternativt kan I downloade K6 & K2 fra nettet. Oplysninger om Kapitaltillskott og Inre reparationdfond kan I få af boligforeningen, hvis I ikke allerede har modtaget en opgørelse i slutningen af januar. Tallene burde dog også være påført K6´eren i år. 3. spørgsmål: Jeres salg skal deklareres på en K6 og hvis I kan/skal søge uppskov, skal dét gøres på en K2. Og til sidst: Ja, det er de gamle uppskovs regler der gælder for 07 salg. Dog skal man være obs på, at hvis man vælger at søge uppskov, skal man fra 09 betale 0,5% årligt af HELE uppskovs beløbet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
3. spørgsmål: Jeres salg skal deklareres på en K6 og hvis I kan/skal søge uppskov' date=' skal dét gøres på en K2.[/quote'] grrrrrr.... så kom der brev fra skatteverket....:rolleyes: Der står selvfølgelig at vi skal udfylde K6 pga salg osv... Men jeg fatter stadig ikke det med den K2. Det som ud som om at man kun skal udfylde sådan en såfremt at: Om du har fått preliminært uppskov i deklarationen 2007 ska du år 2008 lämna in blankett K2" Vi har solgt og købt i december 2007, så vi har ikke noget " gammelt uppskov kørende" Skal man udfylde den K2 for at søge om uppskov, eller sker det automatisk hvis man bare udfylder K6 ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
grrrrrr.... så kom der brev fra skatteverket....:rolleyes: Der står selvfølgelig at vi skal udfylde K6 pga salg osv... Men jeg fatter stadig ikke det med den K2. Det som ud som om at man kun skal udfylde sådan en såfremt at: Om du har fått preliminært uppskov i deklarationen 2007 ska du år 2008 lämna in blankett K2" Vi har solgt og købt i december 2007, så vi har ikke noget " gammelt uppskov kørende" Skal man udfylde den K2 for at søge om uppskov, eller sker det automatisk hvis man bare udfylder K6 ?
Ja, jeg har også fået min deklaration i dag....så er der lidt "fornøjelse" til weekenden:rolleyes: Jeg har ikke haft tid til at nærlæse den, men jeg mener ikke, der er de store forandringer ift. sidste år mht. "försäljning". Det er rigtigt, at man også skal udfylde en K2, hvis evt. uppskov for 2007 er preliminärt. Det har I jo ikke noget af, da I først har solgt i 2007. Så vidt jeg forstod, har I solgt FØR 31.dec. 07 og er flyttet ind FØR 2. maj 08. Hvis ellers alle andre betingelser for at søge uppskov er til stede (går ud fra det er det I gerne vil!), er det "slutligt avdrag" I skal krydse af og overføre oplysninger om den solgte og den nyerhvervede bolig på en K2 blanket. Så ja, K2 skal udfyldes, hvis I vil søge uppskov. Håber det gav lidt mening, men ellers spørg igen, hvis det er sort tale:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen. Jamen så lykkedes det vidst for mig at gøre det hele online. Når k6´ern er udfyldt online, bliver man spurgt om man vil søge uppskov. Dette fungere også online, og der oplyses et beløb til rubrik 65 i inkomstdeklarationen. At man kan søge uppskov online, må jeg betyde at man ikke skal udfylde nogen manuel K2 :rolleyes: Det er ihvertfald de ting som er på k2´eren som udfyldes "derinde"..... :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fagre nye skatteverden

Hej igen. Jamen så lykkedes det vidst for mig at gøre det hele online. Når k6´ern er udfyldt online, bliver man spurgt om man vil søge uppskov. Dette fungere også online, og der oplyses et beløb til rubrik 65 i inkomstdeklarationen. At man kan søge uppskov online, må jeg betyde at man ikke skal udfylde nogen manuel K2 :rolleyes: Det er ihvertfald de ting som er på k2´eren som udfyldes "derinde"..... :D
Ja, det er jo blevet noget lettere at deklarere "försäljning" i år. Det kræver dog, at man har e-ligitimation. Det har jeg ikke, så det bliver som det plejer med blanketter og brevdue. Efter at ha´ nærlæst det hele forfra og bagfra, er jeg ret sikker på, at du har gjort det korrekt med at overeføre beløbet fra K6 direkte til ruta 65. Der er faktisk et par ændringer (til det bedre:thumbup:) ift. sidste år. Og derfor skal jeg lige rette mit tidligere udsagn om, at "K2 skal udfyldes, hvis I vil søge uppskov". Nej, det er fortid nu! Såfrem man skal søge uppskov, skal der IKKE længere udfyldes en K2. Alle oplysninger gives nu på K6, OGSÅ hvorvidt man ønsker uppskov (K6,side 2, afsnit H). K2 skal KUN bruges, såfremt man har haft preliminärt uppskov i 07 eller hvis man frivilligt vil indbetale et tidligere uppskov.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det kunne jo være der var nogen der meldte sig frivilligt til at sammenskrive nogle af trådene og fremhævede de vigtige ting.. :)
Dét ville være lækkert! Evt. en "lukket" tråd, med sammenfatning af de aktuelle regler og muligheder. Skulle der redigeres, så åbner jeg bare op for tråden midlertidigt - alternativt får jeg tilsendt redigeret tekst, som så drønes ind i tråden/indlægget. Any takers!? :) (Jeg er selv skatteforskrækket og fatter bjælde...så jeg er allerede ude af regnestykket - så at sige :rolleye::cool:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

vinnst efter uppskov. Hej igen ;) Hvis der fx. er overført 3500,- "vinnst efter uppskov" til rubrik 65 på inkomstdeklaratioen, er det så beløbet man bliver beskattiget 20% af ? Altså at betale 700,- til skattefar :rolleyes: Ps. Lotte, så må du jo få oprettet en konto med internettjeneste hos fx nordea her i sverige. Så kan du downloade fil til e-deklaration,og gøre det hele online. Alle de "trælse tal" er udfyldt når du deklarere online :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej igen ;) Hvis der fx. er overført 3500,- "vinnst efter uppskov" til rubrik 65 på inkomstdeklaratioen, er det så beløbet man bliver beskattiget 20% af ? Altså at betale 700,- til skattefar :rolleyes:
Ja, det er hele uppskovsbeløbet fx. 3.500,- som du har overført til rubrik 65, som du bliver beskattet af. Systemet omregner så selv efterfølgende de 20%.
Ps. Lotte, så må du jo få oprettet en konto med internettjeneste hos fx nordea her i sverige. Så kan du downloade fil til e-deklaration,og gøre det hele online. Alle de "trælse tal" er udfyldt når du deklarere online :)
Jo jo, nu synes jeg egentlig ikke det er så træls endda og tror ikke jeg kaster mig ud i flere købs/salgsprojekter lige med det samme, så det-går-nok-altsammen:tongue2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Såfremt man driver et firma i DK, så er min tanke at: Kan man i et personligt ejet firma, trække et evt underskud fra i sin vinstskatt??? Går det som en samlet indkomstskat, eller er det en seperat skat for sig selv??? Det er et tænkt eksempel, men det burde jo kunne lade sig gøre.....Da man er personligt beskattet begge steder....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det kunne jo være der var nogen der meldte sig frivilligt til at sammenskrive nogle af trådene og fremhævede de vigtige ting..
Jamen Mikkel, du er jo et oplagt emne - du er talnørd og har, så vidt jeg husker, også købt og solgt:tongue2:
Dét ville være lækkert! Evt. en "lukket" tråd' date=' med sammenfatning af de aktuelle regler og muligheder. Skulle der redigeres, så åbner jeg bare op for tråden midlertidigt - alternativt får jeg tilsendt redigeret tekst, som så drønes ind i tråden/indlægget.[/quote'] Jo da, det kunne man godt, men problemet er bare, at de aktuelle regler meget hurtigt er uaktuelle. Og som Nils plejer at sige: "Reglerne bliver jo alligevel ændret igen-igen, når der kommer ny regering ". Det er så de overordnede regler vi hér taler om. For så vidt angår udfyldelsen af deklarationen, ja så er vi nede i detaljerne, som også ændres år for år. Og egentlig synes jeg Skatteverket er ret god på informationsfronten. Men det er måske bare mig, der synes det?! Og så skal vi ikke glemme Pendlerguiden. Den er jo et rigtig godt værktøj (specielt når Nils får tid til at opdatere omkring de nye uppskov/vinst regler ) Ja Gio, den fik du meget hurtigt og behændigt snoet dig ud af:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen Mikkel, du er jo et oplagt emne - du er talnørd og har, så vidt jeg husker, også købt og solgt:tongue2:
hehe.. ja, den burde jeg jo næsten have forudset.. har "desværre" lige skrevet under på en kontrakt der forbyder mig at lave den slags :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg taget mig sammen til at kigge lidt på Pendlerguiden, som jo ikke behandler, om det er K2, K6 eller eventuelt AK47, der skal udfyldes, men i brede vendinger beskriver skattesystemet, som det ser ud netop nu indtil Mona, Hævneren vender tilbage i 10. :eek: Hvis der skal ryddes ud i stickyerne, så er det måske snarere den med de oversete fradrag (udgifter i forbindelse med foredragsvirksomhed :rolleye: ), der skal ryge. Uppskov i EU synes jeg er ret interessant. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg taget mig sammen til at kigge lidt på Pendlerguiden' date=' som jo ikke behandler, om det er K2, K6 eller eventuelt [i']AK47, der skal udfyldes, men i brede vendinger beskriver skattesystemet
Nok ikke helt skudt ved siden af :D
Hvis der skal ryddes ud i stickyerne' date=' så er det måske snarere den med de oversete fradrag (udgifter i forbindelse med foredragsvirksomhed :rolleye: ), der skal ryge. Uppskov i EU synes jeg er ret interessant. :)
Det var nu ikke for at der skulle "ryddes op" - folk kan jo bare bladre forbi de klistrede indlæg. Skat o.l. flaf er jo en fyldig del af et flyt imellem dk<->se. Mere en tanke, om noget var uaktuelt efterhånden osv...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nok ikke helt skudt ved siden af :DDet var nu ikke for at der skulle "ryddes op" - folk kan jo bare bladre forbi de klistrede indlæg. Skat o.l. flaf er jo en fyldig del af et flyt imellem dk<->se. Mere en tanke, om noget var uaktuelt efterhånden osv...
Hvorfor gemme på noget, man bare skal bladre forbi? Man tror vel, der er en grund til, at noget bliver fikseret, og at det vil være særlig udbytterigt at begive sig ind i teksthelvedet, og lige netop den med fradragene synes jeg ikke er så interessant for en bredere kreds, men detmådujoom. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor gemme på noget' date=' man bare skal bladre forbi? Man tror vel, der er en grund til, at noget bliver fikseret, og at det vil være særlig udbytterigt at begive sig ind i teksthelvedet, og lige netop den med fradragene synes jeg ikke er så interessant for en bredere kreds, men detmådujoom. :)[/quote']Skat skal være tungt, u-igennemskueligt, mareridts-fremkaldende og konsulent-krævende. Sådanerdetbare! :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Skat skal være tungt, u-igennemskueligt, mareridts-fremkaldende og konsulent-krævende. Sådanerdetbare! :th2:
Så vil jeg straks koppypaste hele skatteverket.se ind i pendlerguiden - så kan de lære det. :sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg taget mig sammen til at kigge lidt på Pendlerguiden, som jo ikke behandler, om det er K2, K6 eller eventuelt AK47, der skal udfyldes, men i brede vendinger beskriver skattesystemet, som det ser ud netop nu indtil Mona, Hævneren vender tilbage i 10. Hvis der skal ryddes ud i stickyerne, så er det måske snarere den med de oversete fradrag (udgifter i forbindelse med foredragsvirksomhed , der skal ryge. Uppskov i EU synes jeg er ret interessant. :)
Nu var det jo ikke for at lægge pres på dig:D Pendlerguiden er jo fin i sin form. Jeg mener også den skal bruges, som en overordnet guide og indgangsvinkel til det svenske "system". Der er masser af link, hvis man vil vide mere og gå i detaljer. Og helt ærligt, så må folk da også selv yde en smule. Som jeg tidligere skrev er Skatteverket´s info faktisk ret god, specielt hvis man sammenligner med Skat:scared: Hvis man så stadig er i tvivl om hvilke blanketter, rubrikker m.m. der skal anvendes, er Debatten jo et fint sted og smide sine spørgsmål og få vendt det et par gange. At det så ind i mellem løber af sporet, tja... sådan er det bare.
Nok ikke helt skudt ved siden af Det var nu ikke for at der skulle "ryddes op" - folk kan jo bare bladre forbi de klistrede indlæg. Skat o.l. flaf er jo en fyldig del af et flyt imellem dk<->se. Mere en tanke, om noget var uaktuelt efterhånden osv...
Hvorfor gemme på noget' date=' man bare skal bladre forbi? Man tror vel, der er en grund til, at noget bliver fikseret, og at det vil være særlig udbytterigt at begive sig ind i teksthelvedet, og lige netop den med fradragene synes jeg ikke er så interessant for en bredere kreds, men detmådujoom...[/quote'] Selvfølgelig er der masser af tråde/indlæg som ikke længere er relevante, men jeg synes ikke man skal begynde og dissekere en tråd, gemme lidt, smide andet væk. Det er en kontekst, som man ikke bare kan plukke ud af, relevant eller ej. Det ville hurtigt blive noget usammenhængende misk-mask. Hvorvidt eller hvornår det så skal ha´ status som en sticky, det er heldigvis Gio´s beslutning:tongue2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg også lige udfyldt en K6 elektronisk og indberettet sammen med min svenske selvangivelse. Hvor er det dejligt nemt. Endelig noget hvor svensken har gjort det brugervenligt :) (Palle du ringer bare hvis du skal have hjælp ;) )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg også lige udfyldt en K6 elektronisk og indberettet sammen med min svenske selvangivelse. Hvor er det dejligt nemt. Endelig noget hvor svensken har gjort det brugervenligt :)
Ja jeg sendte min over nettet i torsdags, det var godt nok super det svenske system der :th2: Bare ærgeligt uppskovsreglerne er lavet om :thumbdown

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg også lige udfyldt en K6 elektronisk og indberettet sammen med min svenske selvangivelse. Hvor er det dejligt nemt. Endelig noget hvor svensken har gjort det brugervenligt :) (Palle du ringer bare hvis du skal have hjælp ;) )
Mikkel, jeg tror Palle har overhalet dig indenom:D Problemet er vist løst jf. nedenstående;)
Super' date=' tak for hjælpen.. Så er den sendt ind... Så må vi se hvad de siger til den[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...