Jump to content
eingin

Grundlovsdag: Stemmeret til alle danskere

Recommended Posts

Jeg synes vores sag bliver mere og mere synlig i pressen.. Men desværre er det endnu ikke nok til at rokke de magtfulde politiker.

Demokratiet er ikke i orden, når skattebetalende danskere uden for Danmark ikke kan stemme, påpeger den tidligere socialdemokratiske minister Ole Stavad på grundlovsdag. Mest tydeligt er det for de tusinder af danskere, som bor i Malmø, men arbejder i Danmark. De betaler skat i Danmark, men har ingen indflydelse på, hvad skattekronerne bruges til, eller hvor stor skatten skal være, fremhæver den tidligere skatteminister. "Det er problematisk, at danske statsborgere ikke har stemmeret. De er skubbet helt ud af det demokratiske system," siger Stavad til Ritzau. /ritzau/
http://borsen.dk/politik/nyhed/133359/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt stemme under sidste valg her i november. Jeg sendte bare en ansøgning til min danske kommune, og de skrev mig på valglisten. Jeg syntes et større problem er at man som dansk statsborger ikke automatisk kan få dansk lægehjælp hvis man bor i Sverige/Nordtyskland eller hvorend.... med mindre man har det der bevis :fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...