Jump to content
Guest Trine

Jagt sæson på måger???

Recommended Posts

Guest Trine

Tja, ved virkelig ikke hvad der er gået galt i år, men der er sygt mange måger og de skriger som ind i helvede.... Jeg har boet her i 4 år og har aldrig oplevet noget lignende. Er der nogen der kender regler for at skyde måger? Det er almindelige stormmåger ikke noget guldrandet fjerkræ..... kan man bare poppe dem eller kan man hyre en jæger til den slags? Jeg er åben for alle forslag...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også rigtig mange måger omkring vores lejlighed midt i Malmö, hvad sker der? Jeg har også haft tanken; købe et gevær og :fight: plykke dem ned, jeg tror bare ikke den holder i byretten..:rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Ring til kommunen og bed dem ordne problemet - prøv ikke selv med mindre du vil en tur i skyggen her i sommervarmen. Nogen gange sender de nogen kommunjägare som står aften efter aften og plaffer løs - andre gange er de helt fredede og man er vandbvittig bare at spørge :rolleye: Vi har haft en del problemer med rågeflokke her hvor vi bor. :fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Yngletid

..... Jeg er ved at blive idiot af de skrigeri....
Arh, pjat med dig, de larmer kun indtil den sidste unge er helt flyvefærdig, så får du fred igen....sådan ca. om 4-6-uger:eek::D (Og nej, det er altså ikke en joke, men ganske vist. De er mere larmende i den periode)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Arh, pjat med dig, de larmer kun indtil den sidste unge er helt flyvefærdig, så får du fred igen....sådan ca. om 4-6-uger:eek::D (Og nej, det er altså ikke en joke, men ganske vist. De er mere larmende i den periode)
Jeg har også gang i noget teenageteori...de larmer nemlig i april/maj....men har aldrig hørt det så vildt som nu og slet ikke på denne tid af sommeren....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Ring til kommunen og bed dem ordne problemet - prøv ikke selv med mindre du vil en tur i skyggen her i sommervarmen. Nogen gange sender de nogen kommunjägare som står aften efter aften og plaffer løs - andre gange er de helt fredede og man er vandbvittig bare at spørge :rolleye: Vi har haft en del problemer med rågeflokke her hvor vi bor. :fight:
Kan man få dem til at plaffe dem, fordi jeg siger jeg ik kan sove og jeg er ved at blive idiot:) P.s ok sidstnævnte kan vel tolkes som en trussel...kommentarer er ikke nødvendige...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I min forening har vi fiskemåser på taget, og de går også igang kl. båthorn. Jeg sover ellers ret tungt, men i morges blev jeg nødt til at at stå op kl. 04.00 og lukke vinduet for at kunne sove :fight: Vi forsøgte sidste sommer at få kommunen til at komme og gøre noget, men tilsyneladende skyder de ikke fiskemåser?! Så kan man selv tage op på taget (nej tak) og destruere deres reder, hvis man ellers lige kan huske hvornår på sæsonen man må, og nej, vi må ikke sætte de her pigge på taget, for at forhindre dem i at lande. Så sig til hvis du finder en løsning på mågeplagen!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu til dagens mest ligegyldige indläg for de fleste, men min biologiske hjerne bliver nödt til at tilföje lidt her: En fiskmås er det svenske navn for stormmåge, så I har problem med den samme fugl;) Måger lägger äg i maj måned. I slutningen af maj har de lagt 3 äg (og så kan man ikke längere samle og spise:laugh:). De skriger de meget i yngletiden, og måske er der også noget med at måger de samles herefter i store kolonier? Måske er der meget mad der hvor I bor... Er ret sikker på at måger er fredede for jagt:(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og nu til dagens mest ligegyldige indläg for de fleste' date=' men min biologiske hjerne bliver nödt til at tilföje lidt her: En fiskmås er det svenske navn for stormmåge, så I har problem med den samme fugl;)[/quote'] Jeps, syntes blot at fiskemås var meget sjovere end stormmåge :) Ja, det er netop et af problemerne. Hvis bare vi kunne få en jæger ud at skyde dem, men det kan man ikke. Vi må ikke sætte pigge på taget ... men vi må gerne risikere liv og lemmer ved at kravle ud på taget og ødelægge mågernes reder (men kun på bestemte tider på året). Jeg kunne nu godt fristes til noget civil ulydighed, og så få monteret de pigge på taget, så mågerne ikke længere følte sig velkomne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Yep - please !!!! :fight: Har heller ikke oplevet det værre end i år. Har set en del måge kyllinger fise rundt på salongsgatan og forældrene dykker gerne ned i bedste B52 stil for at beskytte ungerne... Mvh Alex

Hvis der er en der køber et gevær og går i gang' date=' så kom lige forbi Vestre Hamnen også :thumbup:[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tja, ved virkelig ikke hvad der er gået galt i år, men der er sygt mange måger og de skriger som ind i helvede.... Jeg har boet her i 4 år og har aldrig oplevet noget lignende. Er der nogen der kender regler for at skyde måger? Det er almindelige stormmåger ikke noget guldrandet fjerkræ..... kan man bare poppe dem eller kan man hyre en jæger til den slags? Jeg er åben for alle forslag...
Moerke - hvis du indhenter div. tilladelser etc. så skal jeg nok få den "hejst" de lorte måger ned af pinden. Bor selv på Ön og er jævnt træt af, at de nu gentagende gange også har forstyrret min nattesøvn:mad::mad: Har det fornødne isenkram og jagttegn til at løse opgaven på behørigvis - så du siger bare til, når du har indhentet tilladelsen.:th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Yep - please !!!! :fight: Har heller ikke oplevet det værre end i år. Har set en del måge kyllinger fise rundt på salongsgatan og forældrene dykker gerne ned i bedste B52 stil for at beskytte ungerne... Mvh Alex
Lige præcis! Faktisk er jeg stoppet med at motionere (løbe) i Malmö på grund af mågerne. De går helt amok når man løber under den lygtepæl eller det træ de sidder på og "angriber" en i bedste "fighterplane" stil. De er meget nærgående..og hvor er der bare mange af dem i år! Istedet løber jeg på løbebånd - det er godt nok kedeligt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så er det jo så blevet ynglesæson igen ... og mågerne på tagene skriger så man ikke kan holde ud at være udendøre, eller at have vinduer på klem ... så kan man da glæde sig til at det bliver vinter igen, eller noget. Er der nogen der har fundet løsninger på skrigeriet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nå, så er det jo så blevet ynglesæson igen ... og mågerne på tagene skriger så man ikke kan holde ud at være udendøre, eller at have vinduer på klem ... så kan man da glæde sig til at det bliver vinter igen, eller noget. Er der nogen der har fundet løsninger på skrigeriet?
Gevær med lyddæmper og natsigte... Så er der ingen der opdager noget før næste morgen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gevær med lyddæmper og natsigte... Så er der ingen der opdager noget før næste morgen...
Medmindre du er mindre god til at ramme ;) Tror desuden et kraftigt luftgevær ville være alt rigeligt. Men forbered dig på kampklædte Kling & Klang's hvis nogen spotter dig :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så må du ansætte en kat og forhindre den i at komme ned fra taget ;)
Måske kan det løse problemet med herreløse katte også ... sæt en 3-4 stykker op på hvert hustag, så skal mågerne nok holde sig væk. Anyhow, jeg har bedt bestyrelsen i föreningen tage emnet op, så vi kan få gjort noget ved det. Så må vi se hvad der sker

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Køber man for alvor en lejlighed i Västra hamnen - ved vandet - og bliver irriteret over at der er måger???? Det svarer lidt til ham i Halmstad der købte en lejlighed lige ved siden af kirken, og derefter indgav klage til byrådet over at klokkerne vækkede ham!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Køber man for alvor en lejlighed i Västra hamnen - ved vandet - og bliver irriteret over at der er måger???? Det svarer lidt til ham i Halmstad der købte en lejlighed lige ved siden af kirken, og derefter indgav klage til byrådet over at klokkerne vækkede ham!
Jeg tænkte præcis det samme :th2: Forkælede byboere - spørg lige Jer selv, hvem der var der først :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...