Jump to content
Tomcat

Angående Tullverkets Fartbump

Recommended Posts

Jeg har vendt problematikken angående Tullverkets fartbump, og her er svaret fra Ann-Marie Bolander Boström: "tack för ditt mail som Jacob Vestergaard nu vidarebefordrat till mig då han har ferie. Vi har haft ett flertal kontakter med Tullverket i detta ärende, eftersom de kvarliggande gula farthindren är till stor irritation och gener, och inte fyller sin funktion när kontroll inte pågår. Avtalet säger helt klart att farthindren inte ska ligga kvar efter avslutat arbete vilket också bekräftats av Tullverket. Det föreligger således ingen oenighet i detta, eller i instruktionen. Däremot tycks enstaka tulltjänstemän agera något "självständigt" i förhållande till instruktionen. Detta har föranlett att Tullverket gått ut extra såväl skriftligt som muntligt till gruppchefer och tjänstmän för att få ordning i leden. Vi hoppas och tror att denna extra informationsrunda får avsedd effekt men följer också utvecklingen noga. Vänliga hälsningar/Venlig hilsen Ann-Marie Bolander Boström Marknadschef, Privatmarknad"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

TAK. det er også ved at pisse mig MEGA meget af.. Det er helt sikkert fordi de toldre ikke gider fjerne dem fra gang til gang, men de kan jo bare lige lægge dem ind til siden det er da ikke så svært,,:rolleye::fight:

Jeg har vendt problematikken angående Tullverkets fartbump, og her er svaret fra Ann-Marie Bolander Boström: "tack för ditt mail som Jacob Vestergaard nu vidarebefordrat till mig då han har ferie. Vi har haft ett flertal kontakter med Tullverket i detta ärende, eftersom de kvarliggande gula farthindren är till stor irritation och gener, och inte fyller sin funktion när kontroll inte pågår. Avtalet säger helt klart att farthindren inte ska ligga kvar efter avslutat arbete vilket också bekräftats av Tullverket. Det föreligger således ingen oenighet i detta, eller i instruktionen. Däremot tycks enstaka tulltjänstemän agera något "självständigt" i förhållande till instruktionen. Detta har föranlett att Tullverket gått ut extra såväl skriftligt som muntligt till gruppchefer och tjänstmän för att få ordning i leden. Vi hoppas och tror att denna extra informationsrunda får avsedd effekt men följer också utvecklingen noga. Vänliga hälsningar/Venlig hilsen Ann-Marie Bolander Boström Marknadschef, Privatmarknad"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er fint hvis de kan efterleve deres egne regler. For jeg har ikke noget problem med at køre langsomt henover hvis det er fordi der står en tolder. Så lad os håbe de efterlever det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

HAr jeg heller ikke, problemet er bare at der tit ikke står nogen desværre. :-)

Synes det er fint hvis de kan efterleve deres egne regler. For jeg har ikke noget problem med at køre langsomt henover hvis det er fordi der står en tolder. Så lad os håbe de efterlever det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

lol har prøvet de har ligget skævt og på hovdet, men aldrig 2. :-):tongue2:

Man må håbe det hjælper - forleden dag havde vi fornøjelsen af en bane' date=' hvor der lå ikke et men 2 bump - skævt og forskudt, så man fik hele 8 bump op gennem rygradden. Dét var skægt :rolleye:[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Kanont initiativ. De gule "lænker" er et mararidt uden luftaffjedring!! Generalt er jeg P.... træt af fartbump/hindringer, specielt på Västra Hamnen og rundkørslen ved ICA i Bunkeflo. Spørgsmålet er bare om det er ens ryg eller bilaffjedring som går i stykker først??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Broen bør snart tage dette emne op igen med deres toldere - så sent som hjemturen igår var der bump over det hele og ikke et øje at spotte af toldere. I sidste uge var den også gal flere gange. Det er møg irriterende!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med bare at samle dem op???? Det er jo ting der ligger og flyder og er til fare og væsentlig ulempe......Det er lovligt at fjerne det fra vejen. Bare den der ligger i jeres egen bane....Der skal så ikke mange af os til at de er væk.... Det betyder at de bliver lidt mere opmærksomme på deres ting der ligger og flyder...;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kører i en forholdvis lav Audi og jeg finder også de hårde bump ganske ubehagelige og køre over... Måske man lige skulle lave en sniger og åbne døren let og nuppe den gule satan når man kører over..... :D Den ville sikkert gøre sig fint som ornament i stuen :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg kørte over i eftermiddag (ca. 16.30) var der skilte og bump, men ikke skyggen af en tolder. Jeg standsede derfor op ca. 1 meter før bumpet, steg ud af bilen, trak den gule satan til siden, satte mig ind i bilen og kørte videre. Den eneste reaktion jeg fik var et dyt fra en utålmodig herre i en ældre Passat bag mig... Så'n et bump er i øvrigt ikke nogen let sag at slæbe på, skulle jeg hilse at sige...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Da jeg kørte over i eftermiddag (ca. 16.30) var der skilte og bump' date=' men ikke skyggen af en tolder. Jeg standsede derfor op ca. 1 meter før bumpet, steg ud af bilen, trak den gule satan til siden, satte mig ind i bilen og kørte videre.[/quote'] :thumbup::thumbup:Friskt....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Da jeg kørte over i eftermiddag (ca. 16.30) var der skilte og bump, men ikke skyggen af en tolder. Jeg standsede derfor op ca. 1 meter før bumpet, steg ud af bilen, trak den gule satan til siden, satte mig ind i bilen og kørte videre. Den eneste reaktion jeg fik var et dyt fra en utålmodig herre i en ældre Passat bag mig... Så'n et bump er i øvrigt ikke nogen let sag at slæbe på, skulle jeg hilse at sige...
Cool... :thumbup: :thumbup: Det må vi til at praktisere lidt! Og mænd i gamle Passater må bare vente....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Super friskt at trække det til side. Hvem er det jeg skal skrive til hvis jeg vil klage over toldernes mangel på lyst til at trække satanerne til side? Er det broen eller tullverket:confused: Jeg vil gerne klage, også lidt fordi jeg kan godt overleve bumpet, men det er ikke så fedt med en 3 måneders baby! Min bedre halvdel vil gerne vide hvem der skal have regningen fra værkstedet!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvem er det jeg skal skrive til hvis jeg vil klage over toldernes mangel på lyst til at trække satanerne til side? Er det broen eller tullverket:confused:
Der er nok ikke noget forkert i at skrive mailen, og så sende den til dem begge :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg kom over kl 20.30, så var der ingen toldere og masser af bump...... Stoppede og slyngede lortet ad helvede til............ Næste gang så tager jeg det med mig.....og efterlader det på Skånegården......:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Da jeg kørte over i eftermiddag (ca. 16.30) var der skilte og bump, men ikke skyggen af en tolder. Jeg standsede derfor op ca. 1 meter før bumpet, steg ud af bilen, trak den gule satan til siden, satte mig ind i bilen og kørte videre. Den eneste reaktion jeg fik var et dyt fra en utålmodig herre i en ældre Passat bag mig... Så'n et bump er i øvrigt ikke nogen let sag at slæbe på, skulle jeg hilse at sige...
:th2::th2: Godt initaitiv, det må vi vist til at praktisere alle sammen ... mon ikke de fatter den efter et par uger så ;-) Ekstra point for at placere de gule bump foran toldernes Volvo!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fartbump Det er tullverket du skal klage til. Jeg prøvede først broen, men fik et pænt svar om at det er tullverket. Jeg har nu fået et foreløbigt svar fra tullverkets jurist om at de er ved at behandle min sag. (Se nedenfor....) så må vi se hvad de kommer fre til i deres udredning... :) Meddelande om mottagen skrivelse Tullverket bekräftar att vi har tagit emot ditt e-postmeddelande med klagomål mot Tullverket. Ärendet har registrerats under diarienummer TV0-2008-620. Tullverket kommer att göra en utredning och därefter återkomma till dig skriftligen. Med vänlig hälsning Ann Svensson Jurist Maria

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...