Jump to content
Buddha

Klasseløse Øresundstog.....

Recommended Posts

Foreslår broen.......

Föreslår klasslösa Öresundståg Malmö. Öresundsbrokonsortiet föreslår att tågentreprenören DSB First, som vid årsskiftet tar över Öresundstågtrafiken, slopar första klass på tågen. Det skulle skapa mer plats på de numera överfulla tågen på Öresundsbron. "Det är svårt att förstå att man ska ha en halv vagn för förstaklasspassagerare där man inte ens får stå och än mindre sitta trots att tåget är fullt och trots att det nästan alltid finns lediga platser i första klass. Detta skapar ständiga konflikter mellan tågpersonalen och passagerarna", skriver Thomas Hedberg, redaktör på Öresundsbrons nyhetsbrev Fokus Öresund. Enligt honom är det viktigare att få plats med fler passagerare och att det blir en bättre stämning på tågen. Samtidigt förbättras tågpersonalens arbetsmiljö.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Foreslår broen.......
Det har vi også foreslået, men SJ stritter imod. Det er også SJ, der forhindrer, at pladsreservationerne over Øresund ikke bliver afskaffet, på trods af, at man ikke kan reservere fra Danmark, men kun fra Sverige. Dette betyder, at vi, der er stået på toget f.eks. fra Østerport, kan blive nødt til at rejse os på Hovedbanegården eller Kastrup, fordi der kommer nogle svenskere, der har reserveret. Det er heller ikke rimeligt. Skånetrafiken var meget velvillige, men måtte give op af ovennævnte grund.:sad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tror du ikke der sker noget når det nu er broen der trykker på???
Det kan jeg desværre ikke forestille mig. Jeg tror grunden er at vognene skal bygges om og derved ikke indsættes på andre ruter, hvis dette skulle blive nødvendigt... Men, det er da ellers det eneste rigtige...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er også SJ' date=' der forhindrer, at pladsreservationerne over Øresund ikke bliver afskaffet, på trods af, at man ikke kan reservere fra Danmark, men kun fra Sverige.[/quote'] Nu har jeg set dette med at svenske pladsreservationer gælder i Øresundstogene flere steder, og da jeg selv kom i et kontrovers med et svensk par over en plads, skrev jeg til DSB om situationen. De svarede følgende: SJ nævner da også et par af "dansker-ruterne" som steder hvor det ikke er muligt at reservere plads: http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=10244&a=68784&l=sv, så mon ikke det går at beholde sin plads med en udskrift af disse sider?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de dropper 1. klasse er der slet ingen chance for at jeg på noget tidspunkt tager toget !!! Et er forsinkelser, men det er godt nok værre når Lokoføren bremser hårdt op og de fattige vælter ind i én :eek: ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det grænser til Hetz mot folkgrupp...... :D

Hvis de dropper 1. klasse er der slet ingen chance for at jeg på noget tidspunkt tager toget !!! Et er forsinkelser, men men det er godt værre når Lokoføren bremser hårdt op og de fattige vælter ind i én :eek: ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tja-øøøøh.. Hvis man kunne betale ekstra og være sikker på at få en siddeplads og ikke skulle stå mast i en eller anden mellemgang. Jeg kunne faktisk godt finde på at overveje det. Hvis det altså ikke tog længere tid end min bil. Selv om jeg egentlig bare syntes de burde have "nok tog" til dem der nu vil med det. Men sådan har det ikke rigtig være oplevet de gange jeg har været med. Så bliver det både en rigtig dårlig, langsom OG dyr løsning at skulle fra Malmö til Østerbro. Ikke at broen er billig, eller benzinen... Men der har man i det mindste en siddeplads - og den kører præcist når jeg vil afsted.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det har vi også foreslået' date=' men SJ stritter imod.[/quote'] Så er det jo ideelt at SJ ikke er med mere fra 1. januar 2009 når DSB First overtager. Akkumuleret forslagsliste:
  1. Afskaf 1. klasse
  2. Afskaf reservationer
  3. Fjern vippesæderne i midten af togsættene og installer et bagagestativ i den ene side af toget
  4. Fjern drikkeautomaten
  5. Lad folk betale for mere end 1 kuffert per person og kufferter i skabsstørrelser
  6. 10 minutters drift mellem København H og Svågertorp i dagtimerne mandag til fredag

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tja-øøøøh.. Hvis man kunne betale ekstra og være sikker på at få en siddeplads og ikke skulle stå mast i en eller anden mellemgang. Jeg kunne faktisk godt finde på at overveje det. Hvis det altså ikke tog længere tid end min bil. Selv om jeg egentlig bare syntes de burde have "nok tog" til dem der nu vil med det. Men sådan har det ikke rigtig være oplevet de gange jeg har været med. Så bliver det både en rigtig dårlig, langsom OG dyr løsning at skulle fra Malmö til Østerbro. Ikke at broen er billig, eller benzinen... Men der har man i det mindste en siddeplads - og den kører præcist når jeg vil afsted.
SPOT ON :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så er det jo ideelt at SJ ikke er med mere fra 1. januar 2009 når DSB First overtager. Akkumuleret forslagsliste:
  1. Afskaf 1. klasse
  2. Afskaf reservationer
  3. Fjern vippesæderne i midten af togsættene og installer et bagagestativ i den ene side af toget
  4. Fjern drikkeautomaten
  5. Lad folk betale for mere end 1 kuffert per person og kufferter i skabsstørrelser
  6. 10 minutters drift mellem København H og Svågertorp i dagtimerne mandag til fredag

Lyder som præ Deng Kina - det virker ikke !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg så en af de få der betaler for at få en siddeplads i 1. klasse, og er ganske godt tilfreds med resultatet ... jeg kan nemlig både få en siddeplads og tilmed også arbejde, på vej til jobbet. Så jeg ville da være ked af at miste den mulighed... hvis det blev en realitet, ville jeg nok skifte til bilen, for så kunne jeg have 1 times ekstra fritid hver dag istedet, også selvom det så ville ende med at koste noget mere end at tage toget. Hvis der var pladser nok i toget, gad jeg ikke betale for at sidde på 1. klasse, da den eneste reelle forskel netop er at der ER en siddeplads og man ikke skal stå op med 2.000 kuffert turister i nakken. Der er ikke gratis kaffe, internet, aviser, eller noget som helst ... sæderne er betrukket i vinyl, hvilket er ret klamt. Så til Pauls liste ville jeg nok prioritere lidt anderledes. 1. 10 minutters drift mellem København H og Malmö C i dagtimerne mandag til fredag... alle der har prøvet at tage myldretidstogene fra Malmö C vil vide at allerede her er der problemer med pladserne. 2. Fjern drikkeautomaten ... og lav et bagagestativ eller flere sæder 3. Fjern halvdelen af vippesæderne i midten af togsættene og installer et bagagestativ i den ene side af toget. Der er stadig brug for sæder til dem med barnevogne, bagage, dårligt gående. 4. Lad folk betale for mere end 1 kuffert per person og kufferter i skabsstørrelser, samme regler som til lufthavnen ville jo give mening. 5. Afskaf reservationer 7. Afskaf 1. klasse Øresundstoget er efterhånden ved at være en skandale, men at lave 1. klasse om til almindelige pladser, bliver der jo totalt set ikke flere pladser af.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad vil du helst??? Kunne trække vejret eller ha' lidt kaos i toget???
Jeg vil da både kunne trække vejret og have god plads i toget. Man kunne jo forestille sig at pendlere sammen med et årskort til 20.000 SEK kunne få tilskud til en ekstra cykel istedet for at tage den med i toget. Jeg kender da et par stykker der har cykler i begge ender, primært fordi infrastrukturen i København er overbelastet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er heller ikke dårligt...Alternativet kunne være en godsvogn koblet på, således det ikke skulle tage så meget tid på stationerne...

Jeg vil da både kunne trække vejret og have god plads i toget. Man kunne jo forestille sig at pendlere sammen med et årskort til 20.000 SEK kunne få tilskud til en ekstra cykel istedet for at tage den med i toget. Jeg kender da et par stykker der har cykler i begge ender, primært fordi infrastrukturen i København er overbelastet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.....eller vogne indrettet til cykler med cykelstativer osv....og ingen siddepladser. Folk rejser jo sjældent mere end 45 min i tog for at komme på job og det kan de nok holde ud og stå op.....:)

Ahva? En godsvogn til cyklerne' date=' eller?[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja.....eller vogne indrettet til cykler med cykelstativer osv....og ingen siddepladser. Folk rejser jo sjældent mere end 45 min i tog for at komme på job og det kan de nok holde ud og stå op.....:)
Kom nu ... det er vist flamebait nok i én tråd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke nogen dårlig idé med at afskaffe 1. klasse - det er simpelthen grinagtigt det eksisterer... Det findes jo ikke ligefrem i S-togene, vel? For de fleste i toget snakker vi jo ikke langturs-pendling. KBH-Malmö C tager vel 35 min? uh - kørte man i bil kunne man heller ikke sidde og lege vigtig forretningsmand med laptop og hemmelige papirer. Go idé en nævner med at fjerne kakao-automaterne. Så kunne de bruges til barnevogne. Så mangler man bare at få nogle velopdragne kunder. Kunder som viser hensyn til netop dem med barnevogne (så de rent faktisk kan komme helt ind i toget i stedet for at spærre ved udgangsdørene når samme egoistiske folk skal ud igen), vise hensyn til div. gangbesværede så de kan sidde ned, vise hensyn til at der er andre der skal ind i toget efter en (så DIG DIN IDIOT MED 2 KUFFERTER IKKE STILLER DIG LIGE INDEN FOR DØREN! - SPASSER!!!) PYH! - det var vist det. Godt man denne fredag aften har taget bilen til jobbet så man slipper for fulde svenskere på vejen hjem haha. Mandag er det toget igen og det er jeg sku godt tilfreds med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det sige at når de utrolig irriterende turister med deres 45 kg tunge kufferter kommer og mener de har en reseveret plads i kastrup, så kan jeg sidde og grine lidt af dem og sige - nix den gælder fra Malmø? Jeg glæder mig allerede, bare tanken om at se farven i hovedet på den "stakkels" mand der står med den hysteriske kone og det skrigende barn. Tror faktisk det vil blive højdepunktet på dagen :) Med hensyn til når DSB overtager, jeg kan kun overveje om de kan holde samme standard med hensyn til tider, eller om togene bliver endnu mere forsinket? Eller hvornår der en dag er aflyst et tog pga manglende logofører! Min "liste" 1. Afskaf de forbandede automater, de fylder mere end de gavner - og kaffen/cacaoen i dem bliver helt sikkert for gammel. 2. Få en mulighed for flere cykler, jeg har aldrig set så mange onde blikke som den dag jeg havde min cykel med i toget! Jeg betaler gerne hvis der er plads. 3. Få en ordning med kufferter, både ekstra betaling og ekstra plads - nej jeg ved ikke hvordan, men der må være nogle kloge hoveder der får penge for at tænke over sådan noget. 4. 10 minuters drift på større del af dagen - begge veje. Men generelt må jeg nok indrømme jeg er godt tilfreds, har nu taget toget i over et år, og selvfølgelig har der været forsinkelser, men det er ikke værre en S-togene har været før i tiden. Men lærer at leve med det. Jeg frygter dog med DSB's overtagelse - man kan kun håbe det bedste og frygte det værste.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Dagens højdepunkt kan du godt glemme - reservationen gælder og er gyldig fra København, og det er dig, som må forføje dig, hvis du har sat dig på en reserveret plads, evt. med en togførers hjælp. Situationen har tidligere været beskrevet i Ud & Se - mange er netop af den fejlagtige opfattelse, at reservationer først gælder fra den svenske side, men det er altså ikke tilfældet!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu DSB siger den ikke er.....SJ siger at man ikke kan reservere fra KBH til MalmøC.....Hvem skal vi så tro på???

Dagens højdepunkt kan du godt glemme - reservationen gælder og er gyldig fra København' date=' og det er dig, som må forføje dig, hvis du har sat dig på en reserveret plads, evt. med en togførers hjælp. Situationen har tidligere været beskrevet i Ud & Se - mange er netop af den fejlagtige opfattelse, at reservationer først gælder fra den svenske side, men det er altså ikke tilfældet![/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...