Jump to content
Kate

Bekendtskaber i Bara

Recommended Posts

Vi et par med en lille datter på 6 md. Min kæreste er fra England men har boede i DK i 10 og snakker derfor dansk. Vi start/ midt 30'erne Vi har begge forsøgt at få svenske bekendskaber ved at gå til div. aktiviter men det er endnu ikke lykkes os at få kontakt. Så nu vi jeg prøve her på øresundssiden, måske vi kunne få kontakt til nogle par som bor i eller omkring Bara som engang i mellem kunne have lyst til et spontant besøg eller hvad det nu måtte være. Jeg går hjemme på barsel for tiden og i samme anledning søger jeg mødre som også går hjemme.... Dansker som svensker. Mette :new:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Man burde næsten lave en "guide" i hvordan man får sit netværk op at køre i Sverige. Det dukker op med mellemrum og der er nok en del der flytter herover og netop ønsker en form for svar på det spørgsmål... Det kan jo godt være lidt kikset at mødes med nogen man ikke kender, blot for at mødes, så er det jo lettere at mødes om et eller andet, såsom sport, biler, øl osv... Som nogle piger herovre siger, så er det lettere for mænd at få et nyt netværk, for vi skal jo blot ud og sparke til et par dæk, spille noget bold og bælle nogle bajere og vupti så har vi på magisk vis et netværk :laugh: Pigerne kan jo så starte på noget yoga, blot for at opdage at alle på holdet enten er ældre eller for teenage agtige... Tja. Er der nogle der er friske på at komme med nogle gode netværksforslag? - hvad kan man gøre for at komme igang. Og så lige undskyld til Kate for skamløst at have hugget hendes tråd. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Som nogle piger herovre siger, så er det lettere for mænd at få et nyt netværk, for vi skal jo blot ud og sparke til et par dæk, spille noget bold og bælle nogle bajere og vupti så har vi på magisk vis et netværk :laugh: Pigerne kan jo så starte på noget yoga, blot for at opdage at alle på holdet enten er ældre eller for teenage agtige
b185.gif Hold da op, nu skal jeg opføre mig pænt... tæl til 10...;) Der har da været flere arrangementer med piger der har mødtes, tror du ikke man kan skaffe kontakter hvis man ikke kan sparke til dæk eller sparke til en bold og åh nej vi drikker heller ikke? (nogle piger har sagt det til dig...?? tsk tsk) Det gælder da bare om at ha en eller anden form for fælles interesse (yoga rend mig). Nu skriver hun at hun har baby, der er da også diverse mødre der samles herinde fra lyder det da til, nu har hun fundet debatten, så mon ikke det er en god start:th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Anderledes herovre Det er ikke så let at få venner i Sverige. Man render ikke hinanden på dörene på samme måde som i DK. Mange Svenskere beholder deres venner fra skoletiden og så ser de deres familie meget. Og så er der lige det med sproget. Mange Svenskere tager afstand fra Danskere da der r meget snak om de biler de kan köbe her men ikke der. Og snak om det hus de har kunnet köbe i her og ikke der. Svenskere er mere lukkede folk, de snakker ikke om penge på samme måde. Så jeg siger altid til folk der vil flytter herover: Har i ikke nok i jer selv så bliv i DK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ikke så let at få venner i Sverige. Man render ikke hinanden på dörene på samme måde som i DK. Mange Svenskere beholder deres venner fra skoletiden og så ser de deres familie meget. Og så er der lige det med sproget. Mange Svenskere tager afstand fra Danskere da der r meget snak om de biler de kan köbe her men ikke der. Og snak om det hus de har kunnet köbe i her og ikke der. Svenskere er mere lukkede folk' date=' de snakker ikke om penge på samme måde. Så jeg siger altid til folk der vil flytter herover: Har i ikke nok i jer selv så bliv i DK.[/quote']Måske det kommer an på ens alder?;-) Ellers synes jeg dit indlæg passer 100% til danskere også -bortset fra at jeg ikke er enig i dit syn på danskere og penge, ihvertfald ikke dem jeg omgås med, og det er heller ikke mit indtryk at de svenskere jeg kender har det syn på danskere, men sådan er der vel så meget...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Synes nu heller ikke at det sådan er lige til at få danske venner. Folk har vel bare generalt nok i dem selv og deres familie og venner og ja alle har en hektisk hverdag. Det tager jo noget tid at opbygge et venskab. Min Kæreste er engelsk og fant det selv svært i de 10 år han har boede i DK at finde venner. De fleste er amerikaner, australier, englænder mv... han har også danske venner, men de fleste er skabt via arbejde. Da vi flyttede her over faldt jeg i snak med vores ejendomsmægler, hun er lidt yngre end mig (svensk) og da hun høret at min kæreste var engelsk så sagde hun at hendes var fra Skotland, så på den måde fik vi en venskab op at køre og de har nu købt hus her i Bara. Tror at hvis man kommer som fremmede til et andet land, at man er mere åben overfor nye venskaber. Mette:th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Mette Vi er par sidst i tyverne og vi er lige flytte til Bara sammen med vores søn på 16 månder. Det kunne være rart at lære nogle at kende her nede, vi har boet 2,5 år i Hörby og har fået nogle Svensk venner der oppe ( de er ikke så svære at komme ind på som nogle gerne vil gøre det til). Hvis i har lyst til at snakke mere så kan du jo skrive, så sender jeg en mail adr. så vi kan skrives mere. Mvh. Kirsten, Marcus og Kenneth

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Mette Vi er par sidst i tyverne og vi er lige flytte til Bara sammen med vores søn på 16 månder.
hej Kirsten, Marcus og Kenneth, Velkommen til Bara, og dejligt at høre fra jer. Ja lad os endelig høres ved. Jeg sender dig min email til din private indbox :O) Mvh Mette:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...