Jump to content
larsk

Klippe hæk og hegn i juledagene?

Recommended Posts

Jeg har bemærket idag, på min vej rundt på de små veje i området, at rigtigt mange er i gang med at klippe hække, styne træer og trimme naturhegn, samt brænde grene og kvas. Det sidste giver påfaldende mange meget rygene bål i området. Er det en tradition at man klipper hæk/hegn og brænder grenene i dag, for jeg har ikke set nogen gøre det de foregående dage.:confused: I Dk er det jo noget med at klippe hæk inden skt. Hans, men er der noget her i SE med at det skal ske i mellemdagene/inden nytår? :new:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har bemærket idag, på min vej rundt på de små veje i området, at rigtigt mange er i gang med at klippe hække, styne træer og trimme naturhegn, samt brænde grene og kvas. Det sidste giver påfaldende mange meget rygene bål i området. Er det en tradition at man klipper hæk/hegn og brænder grenene i dag, for jeg har ikke set nogen gøre det de foregående dage.:confused: I Dk er det jo noget med at klippe hæk inden skt. Hans, men er der noget her i SE med at det skal ske i mellemdagene/inden nytår? :new:
Det er det samme i sverige, tror bare dine naoer keder sig her i julen:rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du har nok ret. Jeg var selv ved at blive 'inspireret' af deres aktivitet, og tænkte, hvis de kan have rygene, ildelugtende bål, så kan jeg vel også :p Det virkede bare så udbredt, at jeg tænkte det var et mønster. Og jeg gider ikke få en nabokommentar d. 2. januar om at jeg ikke har klippet etc.....:surprise:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...