Jump to content
larsk

Særlige regler man burde kende for Sophämtning i julen?

Recommended Posts

Jeg får normalt tømt Karlen hver tirsdag i ulige uger, og i dag er netop en sådan, men de er ikke kommet og har tømt. Min hustru så Sita i området i går mandag, men uden at ane uråd. Nu har jeg talt med den lokale Sita repræsentant, som forklarede meget diffust at de "på grund af julen" havde startet tirsdagshentningen allerede mandag morgen, og at de havde været hos mig tidligt på mandagen. Suk :sick: Jeg har intet varsel fået, eller på anden måde opdaget noget, før jeg i søgen efter deres nummer opdager at på Sita's hjemmeside, under skurup, er en underside om juletømning, hvor der står at man skal forvente tømning en dag før normalt (??). Sita-damen prøvede først, da hun ringede tilbage efter at have 'handlagt sagen', at foreslå vi ventede til næste gang (om yderligere 14 dage). Men da min hustru talte om helsefare ved månedgammelt husholdningsaffald lovede Sita en ekstra omgang gratis tømning, men "nok først i næste uge" :rolleye: Hvordan skulle man vide det, og er det bare almen viden for folk som bor i kommunen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg får normalt tømt Karlen hver tirsdag i ulige uger, og i dag er netop en sådan, men de er ikke kommet og har tømt. Min hustru så Sita i området i går mandag, men uden at ane uråd. Nu har jeg talt med den lokale Sita repræsentant, som forklarede meget diffust at de "på grund af julen" havde startet tirsdagshentningen allerede mandag morgen, og at de havde været hos mig tidligt på mandagen. Suk :sick: Jeg har intet varsel fået, eller på anden måde opdaget noget, før jeg i søgen efter deres nummer opdager at på Sita's hjemmeside, under skurup, er en underside om juletømning, hvor der står at man skal forvente tømning en dag før normalt (??). Sita-damen prøvede først, da hun ringede tilbage efter at have 'handlagt sagen', at foreslå vi ventede til næste gang (om yderligere 14 dage). Men da min hustru talte om helsefare ved månedgammelt husholdningsaffald lovede Sita en ekstra omgang gratis tømning, men "nok først i næste uge" :rolleye: Hvordan skulle man vide det, og er det bare almen viden for folk som bor i kommunen?
Man har vel en vis form for undersøgelsespligt selv;) det er jo derfor de skriver det på hjemmesiden!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

ja, vi havde til alt held kört vores ud i morges, fordi vi ikke fik det tömt i sidste uge (misforståelser - og ja, isär når de henter dagen inden) og pludselig så jeg dem udenfor vores hus! Jeg ringede til VA Syd, og hun sagde bare, at det var rigtigt nok, at de skulle komme i dag, og at näste gang så vil väre som normalt, näste onsdag. Og der står intet på hjemmesiden om tömning dagen inden!!! tvärtimod, at man skal forvente at der blive hentet med en dags forskydning!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Man har vel en vis form for undersøgelsespligt selv;) det er jo derfor de skriver det på hjemmesiden!!!
Ja, joh, men nej. Det kan vel ikke være meningen, at jeg hver søndag skal tjekke Sita's side, for at se om de har fundet på noget sjovt. Hvis min almindelige tømningsdag havde været en helligdag el. lign., så havde jeg da prøvet at finde svar. Men her burde de sq have delt en seddel ud, eller lagt info i regningen. De kunne godt finde ud af at lægge et 'takkebrev' ved regningen sidst (om at jeg stillede containeren så pænt - men det var sendt til alle:tongue2:). Og hvis de mente det var mit ansvar, så havde de næppe tilbudt at køre extra forbi gratis. Jeg tror en eller anden hos Sita har truffet en 'frisk' beslutning om at tage flest muligt om mandagen her mellem jul og nytår, uden at orientere om det, og så overset, at der er steder, som hos mig, hvor Karl'en ikke står fremme nær vejen til daglig. :rolleyes: Og nu kommer så extraarbejdet.......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er lagt sedler i postkassen. Problemet er nok at det ligner den reklame med: byt dine kökkenlåger ud eller få en indsats til din pejs :laugh: Så mon ikke bare at den er röget i reklamebunken.
Så tror jeg, at de har glemt mig, for jeg plejer at blade de reklamer godt igennem, for at se om der skulle gemme sig breve eller tilsvarende. :scared: Og jeg "plejer" at finde de der småsedler, som kirke og andre halvofficielle lægger i posten. Og uden beregning kom Bosse forbi idag, efter at have ringet og fået beskrevet vejen, og tømte sopkarlen. Så servicen fejlede ikke noget :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...