Jump to content
Gio

Foto-nørdernes kaffeklub

Recommended Posts

Jeg er først lige blevet klar over' date=' at man kan blive ejer af et nyt Canon full frame kamera til lige omkring 13.000 danske kroner. Måske det er på tide at tage skridtet videre fra 400D?
Du skal jo også lige have nogle glas til banditten - og så ryger du hurtigt op i loftet ;) Jeg overvejer kraftigt at skyde hele min udrustning af. Får desværre ikke brugt det, og prioriteterne har flyttet sig på det seneste...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du skal jo også lige have nogle glas til banditten - og så ryger du hurtigt op i loftet
Et af de gode råd du har givet mig, som var til det eneste møde i kaffeklubben jeg har været med til, var at købe EF-objektiver. Og det er lige netop hvad jeg har gjort, så mit behov er dækket hvad objektiver angår.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Et af de gode råd du har givet mig, som var til det eneste møde i kaffeklubben jeg har været med til, var at købe EF-objektiver. Og det er lige netop hvad jeg har gjort, så mit behov er dækket hvad objektiver angår.
:thumbup::thumbup: Altid godt at være lidt på forkant :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg "byttede" min cropformat dslr til fuldformat - fra et Nikon D90 til Nikon D700. Det er absolut et mærkbart skridt opad - det er mærkbart mere lysstærkt (dog ville et helt nyt cropformat hus give "stort set" det samme), det producerer en rigtig fin bohek (det hænger jo så også sammen med hvilket objektiv der er på) og så er D700 et af Nikons pro-kamera huse så det er tætnet og solidt bygget. En ulempe er vægten! Monteret med turist-objektv (28-300 mm) nærmer det sig 2 kg i vægt - så en god kamera rem er at anbefale. Jeg har en strap fra BlackRapid - så er det fint at have med rundt hængende over skulderen. Noget andet er at huset i sagens natur er noget større - men det er nok en individuel vurdering om et er en fordel eller ulempe. Ellers generelt ville jeg også gå efter at det er nemt at betjene uden for meget "menu gymnastik": Knapper hvor man direkte kan vælge forskellige indstillinger er bare så meget bedre end at skulle trykke sig rundt i et eller andet menu system.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
... det producerer en rigtig fin bohek ...
Det var jeg lige nødt til at slå op, og så lærte jeg noget nyt (selvom det rettelig hedder bokeh, men pyt med det). Nikon D700 er et fint valg ,men som jeg forklarede en kollega i dag, så har jeg allerede købt Canon-objektiver, så det er for dyrt at skifte til noget andet. Men, det bliver ikke lige i morgen eller i næste uge jeg stiger op i fuldformatets verden. Nu har jeg dog sat mig et mål for mine sparepenge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja bokeh :-) Der er bare ikke noget godt dansk ord for det tror jeg... Men jeg syntes bestemt også du skal holde dig til Canon - at skifte helt koster en formue. Men den lækre bokeh kan Canon helt sikkert også levere! Men altid fedt at have noget godt gear at spare op til!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er der stadig fotonørder herinde egentlig? Jeg faldt over dette arrangement - og regner med at deltage. Jeg tænkte bare at det måske kunne være interessant for andre også --- Hur tänker en reportagefotograf? Den 17 oktober kl. 19.00 kommer fotografen Kent Klich till Fotografins rum för att berätta om sitt fotograferande. Inträdet är 100: – (betalas kontant på plats eller med faktura). Anmälan gör ni till fotosnack@apeloga.se (OBS! det räcker alltså INTE att o.s.a. här på Facebook) Antalet platser är begränsade så det är först till kvarn! Adress: Kommendanthuset, Malmö museer, Malmöhusvägen. Fotosnack ingår i vår serie talkshows som vi bjuder in till i väntan på vårt fotocentrum M1. Den 17 oktober är det dags för det första av höstens tre Fotosnack. Denna gång sker det i samarbete med Malmö Museer, där Kent Klichs utställning ”Ceaucescus barn” hänger under hösten. Utställningens fokus riktas mot AIDS-epidemin som spreds på barnhemmen i Rumänien. Kvällen bjuder på historier och tankar kring projektet men även från Kents övriga liv som fotograf. Vår konferencier Dick Svedenborn från Fotoöl leder oss igenom kvällen tillsammans med Kent. Det kommer även bjudas på öl och snacks! Välkomna! --- Se også https://www.facebook.com/events/569724279731990/?ref_newsfeed_story_type=regular

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...