Jump to content
Rikke Rost

Skal vi ikke bare sige det er slut nu???

Recommended Posts

Broen er den katalysator der skal sparke ild i regionen igen...Nu er IKKE tiden til at gi' op. Er det meningen af foreningen skal være en kaffeklub for togpendlere og arbejdsløse..... Politikerne er klar over problemerne med a-kassen.... I har nu en officiel rapport fra OECD i ryggen til at kæmpe videre med og så gi'r i op??? Det er en HELT forkert vej i vælger dér.

Öresundsborger ger upp brokampen ÖRESUND. Mindre strid för sänkta bropriser och fler sociala aktiviteter. Det blir framtiden för Foreningen Öresundsborger, som höll på att lägga ner efter att medlemmarna svek höstens stora politikermöte. Trots att Foreningen Öresundsborger bjudit in riksdags- och folketingspolitiker för att diskutera bropriser, rösträtt och gränshinder dök bara runt 80 personer upp på mötet på Luftkastellet i september. Det tog knäcken på engagemanget hos en rad ledamöter i styrelsen. -- Ja, jag var själv mycket uppgiven vid den tidpunkten, säger styrelseledamoten Judith Elm Ulmus till Nytt från Öresund. Flera års kamp för sänkta bropriser och rösträtt för danskar som bor i Sverige hade inte heller gett några resultat. -- Vi har haft möten med danska politiker, men inget ser ut att kunna ändra rösträtten, säger hon. Inför årsmötet i slutet av januari var det risk för att föreningen, med drygt 850 medlemmar, skulle läggas ner helt och hållet. Men i stället ställde en rad nya personer upp till styrelsen och en ny inriktning antogs. -- Vi har repat nytt mod och ska försöka profilera föreningen mer positivt. Det ska bli lite mer som en social förening och inte bara "bro, bro, bro", säger Judith Elm Ulmus. Vissa politiska frågor kommer dock Foreningen Öresundsborger att fortsätta arbeta med, som gränshinder när det gäller a-kassa och förbättringar på tågen över bron. Av Anna Palmehag/NFÖ

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Broen er den katalysator der skal sparke ild i regionen igen...Nu er IKKE tiden til at gi' op. Er det meningen af foreningen skal være en kaffeklub for togpendlere og arbejdsløse..... Politikerne er klar over problemerne med a-kassen.... I har nu en officiel rapport fra OECD i ryggen til at kæmpe videre med og så gi'r i op??? Det er en HELT forkert vej i vælger dér.
Jeg venter i spænding på at du danner foreningen "Bro, Bro, Brille" og med din flotte OECD rapport får sænket prisen på bron til et stort rundt nul. Hold da fast hvor er det nemt at sidde her bag skærmen og fortælle andre hvor dumme de er og hvad de i stedet burde gøre. i.a.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har indtil flere gange tilbudt min hjælp..... Intet svar. Og broen behøver ikke at blive gratis...20 kr for en tur er ganske fint. Jeg fortæller ikke hvor dumme de er?? Hvor læser du det henne....??
Sjovt nok synes jeg ikke jeg kan læse nogetsteds at du var til generalforsamlingen. Dette burde da ellers være det rette forum til at både hjælpe samg gøre sin indflydelse gældende. Er det DKK eller SEK vi snakker her? Og sidst men ikke mindst, her; "Er det meningen af foreningen skal være en kaffeklub for togpendlere og arbejdsløse"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man ikke anfægte det skrevne, kan man altid gå efter manden......:D Og nej jeg gad rent faktisk ikke, for der bliver ikke lyttet....til noget som helst. Gjorde der dét, så var der nok kommet mere end 80 på luftkastellet..... og så igen....Måske luftkastellet var en passende kulisse...:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Kan man ikke anfægte det skrevne, kan man altid gå efter manden......:D Og nej jeg gad rent faktisk ikke, for der bliver ikke lyttet....til noget som helst. Gjorde der dét, så var der nok kommet mere end 80 på luftkastellet..... og så igen....Måske luftkastellet var en passende kulisse...:D
Jeg synes det er fint med kritik .. men nu har du jo muligheden for at komme med drømmeformlen og skabe den forening du mener vil ændre fremtiden for Øresundsregionen, hvornår går du i gang ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Der skal kun være én forening.....
Men det tyder jo på den forening, kunne trænge til lidt frisk luft mht. kampen mod broen, det tyder jo på du både har ideer og kampgejst, så det er jo en fin bold du kan spille videre med så?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men det tyder jo på den forening' date=' kunne trænge til lidt frisk luft mht. kampen mod broen, det tyder jo på du både har ideer og kampgejst, så det er jo en fin bold du kan spille videre med så?[/quote'] Brian (Rikke Rost) skrev: Jeg har indtil flere gange tilbudt min hjælp..... Intet svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Brian (Rikke Rost) skrev: Jeg har indtil flere gange tilbudt min hjælp..... Intet svar.
Han skrev også "Og nej jeg gad rent faktisk ikke" så det udsagn anser jeg som en sandhed med modifikationer. Men jeg er enig med jxhab - go for it Brian/Supermule/Budda/Mike/Rikke mv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og sidst men ikke mindst, her; "Er det meningen af foreningen skal være en kaffeklub for togpendlere og arbejdsløse"
Nej, det er det bestemt ikke. Vi har da heller ikke tænkt os at droppe "broarbejdet", men det skal bare ikke kun handle om det. Foreningen består også at personer, der ikke KØRER i bil over til dagligt, bl.a. togpendlere. Endvidere er der en del "gamle", som fortjener bedre vilkår m.h.t. efterløn og pensioner. Sygehusvæsenet, skal vi have kigget på. Arbejdsmarkedsregler herunder dagpenge. Vi skal ikke være en kafeklub, men vi vil gerne have, at foreningen bliver mindre kritisk og mere konstruktiv. :th2: Brian, jeg synes, det ville have været en god idé, hvis du var kommet til generalforsamlingen, det er trods alt der, man har chance for at få indflydelse. ;) Udtalelsen til NFÖ, var måske ikke helt velovervejet. Jeg blev ringet op, da jeg var på vej ud af døren og spurgt ud. Jeg var slet ikke klar over, at jeg i virkeligheden blev "interviewet", før sent i samtalen, da Anna Palmehag sagde, at hun ville få artiklen på siden inden kl. 12, så om jeg lige ville bekræfte. Der er nogle udtalelser, som godt kunne have været formuleret bedre, men essensen er ok.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nej, det er det bestemt ikke.
Hey, hey, hey - citer lige den rigtige kilde....... det var et udpluk fra hans (B/S/B/M/R) første post - som svar på hans tre spørgsmål, hvor spørgsmål tre var "Jeg fortæller ikke hvor dumme de er?? Hvor læser du det henne....??" og mit svar var her; "Er det meningen af foreningen skal være en kaffeklub for togpendlere og arbejdsløse"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg snart pendlet i 15 år og jeg tager sgu' hatten af for dem der prøver at gøre livet nemmere for os. Desværre er der intet der rykker for når alt kommer til alt så er politikere skits'me ligeglad med nogle ikke-stemmeberettigede personer der på ingen måde kan true deres levebrød. Integration m.m. er jo langsigtede løsninger... en politiker bekymrer sig desværre mere om tiden frem til næste valg. Eneste undtagelse er når der skal bygges monumenter som f.eks. Øresundsbroen... så kan man jo få sit navn på et bronzeskilt og hænge der de næste 125 år. Beklager - men hvis man virkelig skal i gang og få sat skub i det her så er der imho kun én udvej - nemlig at man opstiller til Europa-Parlamentet (der er forresten valg i år). Man kunne jo måske endda slå sig ihop med grænsegængerne i Syd- og Sønderjylland? :) ... kræver selvfølgelig en eller to kandidater og så nogle stemmer... hvor mange kan man få en idé om ved at kigge her: http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/epvalg2004/resultat/mep/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Forskellige personer har forskellige interesser. Sidst jeg tjekkede var jeg stadigvæk en del af ØBs bestyrelse og Jeg vil fortsat kæmpe for en billigere bro, det kan i bide spids på. :fight: Broen bliver det sidste der mister Øresundsborgers interesse så længe jeg er med ved roret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sker der? Jeg er afgående bestyrelsesmedlem og jeg var på generalforsamlingen. Ulmus må være blevet fejlciteret. Mit indtryk fra generalforsamlingen er at der blev tilført ny energi og nye initiativer uden at man har "givet op" over for nogle af de nuværende initiativer. Foreningen blev stiftet som en specifik protest mod at bropriserne blev hævet. Det er helt naturligt at man som en del af udviklingen i foreningen også fokuserer på andet. Og til alle de sure røvhuller der aldrig får svar på deres geniale henvendelser: Jeg har aldrig fået én eneste mail på trods af at min mailadresse står på hjemmesiden. Hvis de lade og dovne brokrøve der bor i Sverige pga. audien ellers gad søge på mit navn ad sædvanlige kanaler ville der gå 3-4 sekunder før man havde mit telefonnummer. Er der én ting jeg har lært i foreningsarbejdet er det at mange har rigtig mange gode idéer. Når de idéer skal eksekveres bliver folk lidt lange i blikket. De fleste såkaldte "frivillige" deltager som regel i ét møde og får et par opgaver. Siden hører man aldrig fra dem. Held og lykke til den nye bestyrelse. VH EjS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er afgående bestyrelsesmedlem og jeg var på generalforsamlingen. Ulmus må være blevet fejlciteret. Mit indtryk fra generalforsamlingen er at der blev tilført ny energi og nye initiativer uden at man har "givet op" over for nogle af de nuværende initiativer. Foreningen blev stiftet som en specifik protest mod at bropriserne blev hævet. Det er helt naturligt at man som en del af udviklingen i foreningen også fokuserer på andet. Og til alle de sure røvhuller der aldrig får svar på deres geniale henvendelser: Jeg har aldrig fået én eneste mail på trods af at min mailadresse står på hjemmesiden. Hvis de lade og dovne brokrøve der bor i Sverige pga. audien ellers gad søge på mit navn ad sædvanlige kanaler ville der gå 3-4 sekunder før man havde mit telefonnummer. Er der én ting jeg har lært i foreningsarbejdet er det at mange har rigtig mange gode idéer. Når de idéer skal eksekveres bliver folk lidt lange i blikket. De fleste såkaldte "frivillige" deltager som regel i ét møde og får et par opgaver. Siden hører man aldrig fra dem. Held og lykke til den nye bestyrelse. VH EjS
Tak for det - nej, jeg har bestemt ikke givet op, hverken at forsøge at få lavere bropriser, opnå stemmeret, få en ordentlig busforbindelse mellem Bunkeflo og Svågertorp eller noget af alt det andet, vi har haft op at vende. Jeg har heller aldrig fået nogle henvendelser, FØR NU, hvor der er kommet nogle stykker her i januar og februar. Så hvem der er der aldrig har fået svar, er det lidt svært at vide.:rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nye kræfter Der er bestemt kommet nyt kræfter til foreningen, og jeg er sikker på vi kan få udrettet en masse forskellige ting. Grundlæggende er det stadig broen vi vil fokusere på da det er en kæmpe barriere, men også pendlere med tog, skatteregler mv. vil få en omgang når vi får planen for 2009 lagt fast. Vi har nu sammensat en ny bestyrelse, og med undertegnede i front som formand vil jeg garantere jer at der kommer til at ske en hel masse. Nogen der har ideer forslag eller lignende så kontakt mig gerne på neua snabel a neua punktum dk (midlertidigt indtil vi får e-mail adresser til den nye bestyrelse endelig op at køre) ... og husk brok avler brok og konstruktiv kritik afleder kun resultater, hvis man selv er beredt til at gøre en forskel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...