Jump to content
jacobe

Melodifestival 2009

Recommended Posts

Jeg havde faktisk regnet med at Amy ville luske sig i finalen på ren og skær charme, og sangen var da ikke tosset, men enig - hun kan altså ikke magte hele det register hun skal igennem :o Malenas opera-sang har jeg altså ikke rigtigt fidus til... men sjovt er det da, at der for andet år i træk er opera med i Melodifestivalen :) PS: jeg så lige et kort indslag i nyhederne fra forberedelserne, hvor de interviewede Ugglas - enten er hun på noget, eller også er hun bare pænt weird!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror faktisk ikke det er så märkeligt. Luk öjnene og lyt. Hun ser bare mörKeh[quote=Leth;183832]Ugglas bidrag er alt for mærkeligt- Hun ser bare märkelig ud. Ombygningen lakder min mand hende[/QUOTE

Dén måtte jeg lige læse et par gange, for at få til at hænge sammen... Er der kat/hund på tastaturet, eller sidder du på en mobiltelefon? :surprise:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Rödvin Rödvin kan få skylden. Så det godt bagefter :new: Ved ikke hvad der skete. Har opgivet melodifestivalen. Hörer ; http://www.youtube.com/watch?v=ESOEuBMygbU QUOTE=Gio;183834]

Jeg tror faktisk ikke det er så märkeligt. Luk öjnene og lyt. Hun ser bare mörKeh[quote=Leth;183832]Ugglas bidrag er alt for mærkeligt- Hun ser bare märkelig ud. Ombygningen lakder min mand hende[/QUOTE

Dén måtte jeg lige læse et par gange, for at få til at hænge sammen... Er der kat/hund på tastaturet, eller sidder du på en mobiltelefon? :surprise:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Rödvin kan få skylden. Så det godt bagefter :new: Ved ikke hvad der skete. Har opgivet melodifestivalen. Hörer ; http://www.youtube.com/watch?v=ESOEuBMygbU QUOTE=Gio;183834]
Jeg tror faktisk ikke det er så märkeligt. Luk öjnene og lyt. Hun ser bare mörKehHvis du lod være med at skrive [i]før[/i] det du svarer på (hvilket er normalen), så molestrerer du heller ikke quoteringen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så lykkedes det endelig svenskerne at vælge noget der er lidt anderledes. Tillykke med det. :th2: Jeg stemte selv på Alcazar og Sarah Dawn Finer, men jeg er fuld tilfreds med resultatet. Alcazar lyder lidt "typisk svensk" og Sarah's er et forsøg på at lave noget lig "Molitva", så måske ikke det mest originale at sende, men det skal ikke fohindre mig i at høre dem hele foråret :D I øvrigt synes jeg det var smart at lade artisterne selv takke for stemmen...;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahaha Hahahahaha

jeg havde faktisk regnet med at amy ville luske sig i finalen på ren og skær charme, og sangen var da ikke tosset, men enig - hun kan altså ikke magte hele det register hun skal igennem :o malenas opera-sang har jeg altså ikke rigtigt fidus til... Men sjovt er det da, at der for andet år i træk er opera med i melodifestivalen :) ps: Jeg så lige et kort indslag i nyhederne fra forberedelserne, hvor de interviewede ugglas - enten er hun på noget, eller også er hun bare pænt weird!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ugglas bidrag er alt for mærkeligt:thumbdown:thumbdown
Jeg synes den var skrækkelig til at starte med, men nu synes jeg ikke den er så slem. Det er ellers meget oppe i tiden med den retro motown sound.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så har det værste chok lagt sig, og mavemusklerne er faldet til ro efter et totalt sammenbrud af latter over Lisbeth's rødvins-påvirkede indlæg :laugh: Nåå....!!! Det gik ligegodt IKKE helt som jeg havde forventet!! Godt nok lå Måns som ventet i spidsen det meste af tiden.... men da "folkets röster" så kom i spil - hold da op!!! Det var rædsomt spændende!! Og jeg FATTER FFS IKKE, hvad det er med "Snälla, snälla", som folk er helt oppe at ringe over! Men gudskelov at Malena lige fik sat hende på plads. Det er et meget specielt nummer, og jeg er godt nok spændt på, hvordan det bliver modtaget ved den store finale!! At Molly kom uomtvisteligt sidst er jeg ret overrasket over! Det var årets "Empty rooms", og aftenens næstbedste sangpræstation, men måske synes man bare man havde hørt den før..? Emilia's sang var der åbentbart heller ikke mange som tændte på. Og at Sofia kom næstsidst tror jeg simpelthen skyldes den kæmpe fejl, at hun sang på Græsk. Da jeg hørte den igen i aften syntes jeg faktisk at det var et af de bedste bidrag, ret godt sat sammen... men den skulle have været sunget på Svensk eller Engelsk - big mistake. Learn. Jeg kan ikke andet end håbe på, at Sverige vinder den store. For er du gal, jeg ville gerne se, hvad de kunne stable på benene i Globen næste år, hvis de vandt!!! Et Østlandsk-arrangeret ESC virker jo som Bakkens Hvile ved siden af de 6 shows SVT har leveret i år! FLOT! Er næsten helt ked af, at det er overstået...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Blentarp smittet? Du går da vildt op i det, Jakob. Er det Blentarp feber du er blevet smittet af? I Malmö findes der faktisk noget der hedder slagerbaren hvis det skulle väre. Jeg föler mi forpligtet til at se det, men jeg er stadig til HEAVY

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Lorte sang fra Sverige..... igen ja så sendte sverige en lorte sang igen... Denne type sang har før været med!!! Uden succes, heldigvis ;) Synes selv at Caroline af Ugglas skulle have vundet, klart den bedste sang i år...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Danmark sender en genert' date=' ukarismatisk og totalt ukendt ung mand, som ikke kan synge live, afsted til Rusland - hvem sender Sverige? [/quote'] Det er nemt at være klog, når man har tidspunktet for bagklogskabens uendelige klare lys til sin rådighed ;-) Men svaret til dit spørgsmål må være; En platinblond skrigeballon uden en sang. Og bedømmelsen fra Europa; Danmark vinder det indbyrdes opgør med en sang der pointmæssigt var 124% bedre end den svenske. Men når det så er sagt, ingen af de to var noget match mod en meget stor del af de andre sange. Men for søren hvor er der nogen 'lande' der har en speciel smag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er nemt at være klog, når man har tidspunktet for bagklogskabens uendelige klare lys til sin rådighed ;-) Men svaret til dit spørgsmål må være; En platinblond skrigeballon uden en sang. Og bedømmelsen fra Europa; Danmark vinder det indbyrdes opgør med en sang der pointmæssigt var 124% bedre end den svenske. Men når det så er sagt, ingen af de to var noget match mod en meget stor del af de andre sange. Men for søren hvor er der nogen 'lande' der har en speciel smag.
Hvilke lande tænker du på ? Min egen favorit var helt klar Tysklands techno-swing. Den er for fed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...