Jump to content
jacobe

Falck "Euro Assist" - noget værd?

Recommended Posts

Falck har været så flinke at sende mig et tilbud om "Euro Assist", et forholdsvist billigt Falck-abb. som dækker en del, fra starthjælp til bjærgning, punktering osv. i det meste af Europa. Det koster 540:- (486:- ved netbetaling) Nogen herinde der har det? Det lyder jo billigt nok, men er det noget værd? Findes der måske billigere alternativer, som er lige så gode?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Et medlemsskab hos Motormännen. Så får du også motorbladet 12 gange om året. Trafikhjælp er dog et tilkøb så du ender vist i nogenlunde samme prisklasse. Men her får du også motorbladet med som jeg synes er ret godt og informativt. Evt hør din forsikring om de har noget? Ved Vesta har. PS. Kender ikke falck abb. og deres service. De er jo hårdt presset på mandskabet. Men det er jo nok det samme hele vejen rundt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det står beskrevet i linket i mit forrige indlæg :) Hvis der sker en ulykke og bilen skal fjernes, vil den under alle omstændgheder blive kørt på værksted - at der så efterfølgende vil komme en regning, er en anden sag.

Men kun såfremt det er noget motor-relateret eller punktering :) Betingelserne siger at det ikke gælder ved f.eks. kollision og der nævnes også nogle andre ting - som jeg ikke lige kan huske i hovedet :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

falck euro

Falck har været så flinke at sende mig et tilbud om "Euro Assist", et forholdsvist billigt Falck-abb. som dækker en del, fra starthjælp til bjærgning, punktering osv. i det meste af Europa. Det koster 540:- (486:- ved netbetaling) Nogen herinde der har det? Det lyder jo billigt nok, men er det noget værd? Findes der måske billigere alternativer, som er lige så gode?
holdt i köbenhavn sidste tirsdag.ringede kl,12.28 fik hjälp kl.15.16.Men fik fin service hos S:M:C.PÅ englandsvej. jensren.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det står beskrevet i linket i mit forrige indlæg :) Hvis der sker en ulykke og bilen skal fjernes, vil den under alle omstændgheder blive kørt på værksted - at der så efterfølgende vil komme en regning, er en anden sag.
Men er idéen med at have et sådan abbonement at man selv slipper for at betale? Du kan jo altid ringe til en bjærger som henter dig mod betaling...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har et Falck abonnement slipper du jo for at betale - hvis det er Falck som bliver kaldt ud for at fjerne din bil i.f.m. fx en kollision/ulykke. Man kan også være heldig at ha' en bil forsikring som dækker denne type 'transport' - som jo så også i situationen vil være 'gratis'. Eller sagt på en anden måde - der er selvfølgelig ikke noget der er gratis - man mærker bare ikke at man betaler for for 'ydelsen' - men det gør man jo via enten sin forsikring eller gennem fx et Falck abonnement.

Men er idéen med at have et sådan abbonement at man selv slipper for at betale? Du kan jo altid ringe til en bjærger som henter dig mod betaling...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan af bitter erfaring anbefale at have en eller anden form for bjærgningsforsikring / Falck abo. Assistance kåren leverede en fin service, men til 1400 SEK for at køre fra Klagstorp afkørslen til Lindeborg, en tur på et par kilometer eller så :) Sådan et abo tjener sku sig selv hjem hurtigt :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tegnede Falck Euro Assist ved køb af bil i december måned. Jeg har selvsamme bitre erfaringer ved bjærgning af køretøj uden Falck abonnement (eller hvad man nu kan få). Abonnementet gælder i en lang række europæiske lande. Det er et + ved bilferie i Europa. Overalt kan man på stedet få starthjælp, hjulskift, bjærgning til værksted, hyrebil i reparationsperiode, hotelindkvartering i reparationsperiode, transport til destinationssted. Jeg ved ikke om der er andre lignende services der kan tilbyde det samme .... (?)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Falck på begge mine biler, en lille og en stor. Og det koster det samme (de der 500 et eller andet) På min mercer fik jeg i forrige uge en skade og nu skal den så på værksted. Med i abonnementet er 3 dages fuldt betalt hyrebil, kun benzin skal jeg selv betale. Det ville have kostet mig selv lige knap 2000 kr at leje en e-klasse i de 3 dage, så jeg har hentet 3 1/2 års abonnement hjem på denne skade. (min bil er importeret og derfor har jeg ikke assistance via bilmærket i de typiske 3 år) At det så er lidt omstændigt at få booket og udleveret en hyrebil fra værkstedet er en anden sag. Det er jo bare det sædvanlige pis her i sverige hvor en skade på en bil behandles som noget der er kommet ned fra mars og ingen har forstået at sætte ind i et taksatorsystem som vi kender det i DK, men lad det nu ligge :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, de må jo ha' vidst at der er noget galt med deres website. Jeg har lige modtaget følgende email fra dem: Hej, Tack för visat intresse, vi har nu skickat ut ett erbjudande till på en Euro Assist, då detta är en mer förmänlig försäkring för dig. Vi skickar även med ett inbetlaningskort samt försäkringsvillkor. Försäkringen blir giltig dagen efter att vi har mottagig din betalning. Vänlig hälsning / Best Regards Kundtjänst Falck Försäkring AB

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

:thumbdownFalck!!! :thumbdown :thumbdown Tegnede abonnement på nettet hos F**lk Sverige og fik morgenen efter et afslag. De vil sgu ikke tegne min Volvo, fordi den er mere end 15 år gammel! Hul i at den går igennem syn hvert år og spinder som en killing. Jeg vil bare gerne have vejhjælp hvis der sker noget. Men det kan jeg altså ikke få fra dem hvis jeg ikke køber en nyere bil. Det er fileme ikke Falck der skal bestemme det. Vil jeg få samme behandling fra Motormännen, monstro?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...