Jump to content
Plesner

Mountain Bike i og omkring malmø ?

Recommended Posts

Er der nogen der er klar på at få tændt op i nogen mtb i de skånske skovområder ? Tænker på at vi kunne mødes i weekenderne og køre et sted. Jeg er frisk på at smide cyklen i bilen og køre lidt nordpå hvis der er noget terræn at køre i deroppe ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej plesner, Tjek linket: http://www.malmoterrangcyklister.se/Aktuellt.html Der er nogle seje MTB gutter der mødes et par gange i ugen og weekenderne. Har selv været med, gode lange ture i skovene omkring Malmö- Niels
Liver lige op i denne tråd... Har søgt en del på nettet, men er endnu ikke helt lykkedes mig at finde info omkring rigtig fede ruter på mtb i malmøområdet. Ved at der i diverse danske skove er mtb stier, og bl.a. hareskoven ved ballerup/værløse byder på en del spændende terræn. De gange jeg har (til fods) været ude og se på bøgeskoven, virker det som om der kun er grusstier eller hestespor...? Har kigget på linket, men der står kun de mødes på en p-plads derude, og fra den syntes jeg ikke at have set andet end grusspor... Hvordan opleves det evt. mht. gående osv. når man cykler rundt derude?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Bokskogen er der nogen ok spor. Slimminge er der også et ok spor. Hareskoven er mit All time bedste sted som slår de 2 ovennævnte med flere længder!
Hmm var lidt det jeg frygtede...er jo lidt vej at køre, og burde være en del natur at gøre brug af herovre... Fundet Info fra naturstyrrelsen vedr. Mtb spor i de danske skove, findes noget lignende i se? Kan se der er rigeligt med dyre cykler på blocket, så noget får da mudder på dækkene... De spor du omtaler, er det grus eller "rigtig" terræn? Har du oplevet noget man burde overveje inden man drøner derud? Tænker forbud etc...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I hareskoven er det rigtig xcmed rødder, sten, skovbund og stier. Det jeg har prøvet herovre har været det samme dog langt mere grussti, blød skovbund og små stier.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...