Jump to content
MKE

"Dansk" bager i Malmö...

Recommended Posts

Guest Mogens
Er der nogen, som kender én go´ bager her i Malmö?
Nej, der er der ingen der gør herinde. Og ingen fatter, at en dansk bager ikke forlængst har fundet ud af at slå sig ned i Skåne. Han vil jo få en omsætning på størrelse med bageren i gågaden, idet også svenskere ville valfarte til den danske bager, grundet mulighed for køb af wienerbrød...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Der har da været en dansk bager i Malmö, men det kunne åbenbart ikke løbe rundt, så skåningerne er nok ikke så vilde med dansk wienerbrød, når det kommer til stykket
I de 3 år jeg har boet i Malmö, har jeg ikke set eller hørt om en dansk bager - og der er sket meget hér de 3 år...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der har da været en dansk bager i Malmö' date=' men det kunne åbenbart ikke løbe rundt, så skåningerne er nok ikke så vilde med dansk wienerbrød, når det kommer til stykket[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Der refereres nok til Emmery's, som jo drejede nøglen om. Men at kalde Emmery's "bager"....tja.
Emmery´s er fantastisk, men for dyrt/eksklusivt til svenskerne, derfor gik det ikke. Det vigtigste for dem er at det er BILLIGT og tilgængeligt, ex. Expressohouse, Ikea, Lindex, Stadium, HM etc. Desværre har alle disse svenske kæder dræbt stort set alt spændende indenfor detail, som man oplever specielt i Kbh. Et godt eksempel er det nye butikscenter Entré, hvor 95% af butikkerne er store kedelige kæder, som findes i alle andre centre. Eller Mobilia...GAAAAB nogle kedelige butikker. Den bedste er ICA, som har et herre frugt/grønt udvalg:laugh: PS: Prøv lige Emmery´s Rugbrødssandwich på Strandvejen i Hellerup:th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Gio har ret - Emmerys er nemlig ikke en rigtig bager i den forstand med wienerbrød, romkugler og jeg skal komme efter dig. Der mangler i den grad en rigtig dansk bager i Malmö og som folk skriver så fatter jeg ikke at der ikke er nogen danske bagere der er slået til endnu.´ Dog har Hollandia på strøget Malmö nogle fantastiske dampsuggara aka. træstammer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen, som kender én go´ bager her i Malmö? Det må meget gerne være en "dansk" bager; dvs. tre-kornsbrød osv.
Hér på VH er der netop startet en ny bager, som har dansk rugbrød - det smager faktisk ret godt :th2: og koster "kun" 49 SEK :thumbdown http://vhamnen.com/index.php/2011/09/bageri-gateau-fran-stockholm-oppnar-i-vastra-hamnen/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I Lindängen Centret er der kommet ny ejer i bageren og efter sigende skulle han være dansker - eller har boet i DK :-) Har ikke selv besøgt ham endnu men har hørt at det skulle være med produkter som i en dansk bager og skiltet udenfor siger også det samme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er det danske rugbrød man er ude efter - så har de noget rigtig udmærket brødblanding i Netto i DK som man kan købe med over.. Det kræver kun gær og en sjat vand - og så 2-3 timer inden man skal bruge brødet... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis det er det danske rugbrød man er ude efter - så har de noget rigtig udmærket brødblanding i Netto i DK som man kan købe med over.. Det kræver kun gær og en sjat vand - og så 2-3 timer inden man skal bruge brødet... :)
Vi har haft god held med at købe engros poser med brødblanding fra kantinen på arbejdet - giver super godt økologisk rugbrød på 2-3 timer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har haft god held med at købe engros poser med brødblanding fra kantinen på arbejdet - giver super godt økologisk rugbrød på 2-3 timer.
Skide god oplysning da vi andre da lige tager forbi dit arbejde og køber engros poser fra din kantine...... :-)))))))

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Skide god oplysning da vi andre da lige tager forbi dit arbejde og køber engros poser fra din kantine...... :-)))))))
Det kunne jo være at der var andre som havde en venligsindet kantine mutter på deres arbejde - men det kan da tænkes at der kun findes en af dem i dk :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det kunne jo være at der var andre som havde en venligsindet kantine mutter på deres arbejde - men det kan da tænkes at der kun findes en af dem i dk :-)
Men... når man læser dit indlæg så mangler der en smule info om hvilke blandinger du har købt osv., jeg vil tro at der er forskellige, selv i den branche ;-) Hvis jeg skriver "jeg var forbi et supermarked og købe en brødblanding som var god", så er indlæg jo faktisk ikke informativt, andet end at nu ved folk at jeg har været i et supermarked. Vi ved f.eks bare at du arbejder et sted, hvor i har en kantine, som muligvis selv laver morgenbrød, så vidt jeg kan tyde, som muligvis er heldige i at have de rigtige brødblandinger. Intet ondt, men det er/var bare ikke en informativt indlæg, vil jeg mene. Der mangler lidt info ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Konditori katarina Vi køber gerne brød i Konditori Katarina på Sallerupsvägen. (http://www.konditorikatarina.se/?pid=5) De har de mest fantastiske "mørk surdegsbröd" som er godt en lørdag morgen. De har også nogle deciderede rugbrød - også noget de kalder for dansk rugbrød. Og så har de tebirkes! Men som alle andre svenske bagere har de lukket om søndagen. Træls.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...