Jump to content
chaospilot

Forsikring ved avstälning

Recommended Posts

Ring og tjek med dit forsikringsselskab, så du evt ikke får en uheldig behandling hvis uheldet skulle være ude.. Dog tror jeg de fleste selskaber har nogenlunde rimelig ens regler mht avställning. Min sommerbil er forsikret hos TryggHansa, er avställt i 4-5 måneder hvert år, og min forsikring overgår automatisk i den periode til en "Garageforsikring" som koster mig ca. 100 SEK/måned. For de 100 kr er min bil fuldt forsikret mod hærværk, indbrud, brand - you name it, bilen må bare ikke køre.. Husk det er gratis at avställe sin bil, men det koster en 50'er at påställe den igen. Så koster bilen f.eks 12.000 i forsikring om året, så kan man spare ca. 365 kr ved at avställe den i 2 uger, mens man er på ferie :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Njarh - jeg mener også der er garageforsikring hos LF - den står bare ikke i garage, men i indkørslen :-) Hvornår er det begyndt at koste 50 at påställe igen? Forsikringen er een ting - men du betaler heller ikke vägskatt - i mit tilfælde skal jeg betale 13000 / år for min lille og dieselsnåle V10'er og omkring 10000 i forsikring.... Jeg ringer lige i morgen og kontrollerer - syntes bare det er dumt at betale mens den bare står og glaner hjemme i indkørslen....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvornår er det begyndt at koste 50 at påställe igen?
Siden januar 2008, jeg betalte første gang da jeg påställte bilen i foråret 2008.
Forsikringen er een ting - men du betaler heller ikke vägskatt - i mit tilfælde skal jeg betale 13000 / år for min lille og dieselsnåle V10'er og omkring 10000 i forsikring....
Mht vägskatt, så husk det kører pr kaldendermåned. Så avställer du f.eks bilen den 1/4, så betaler du stadig väkskatt for hele april måned. Påställer du så bilen igen den 31/5, så betaler du vägskatt for hele maj også - så sådan set sparer du intet i vägskatt i dette eksempel. Altså er det mht vägskatt optimalt at avställe den sidste dag i en måned, og påställe den første dag i måned - hvis det kan lade sig gøre ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm - ja, det er jo skatteverket, så hvorfor ikke. God pointe - jeg anede ikke det med kalendermånederne. jeg vil bruge det næste gang jeg skal have min bil til service hos DinBil i Helsingborg eller Malmö. Der indleverede jeg den i april, og kunne hente den igen i oktober - dog i samme årstal. Det er jo en klækkelig besparelse, når nu fjolserne alligevel ikke kan lave biler, så er der ingen grund til at betale skatt og forsikring så længe de fjumrer rundt og ødelægger bilen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...