Jump to content
Hang

Fartbøde fra dk

Recommended Posts

Som en af mine venner sagde for år tilbage - inden der var noget der hed klip i kortet - så kører han for stærkt konstant og hele tiden så at han får en bøde en gang om måneden er faktisk ret billigt sluppet. Ja, de nærmest snyder sig selv. Det er den holdning jeg selv praktiserer. Jeg kører også for stærkt konstant og hele tiden - har indtil videre (7-9-13) været ufatteligt billigt sluppet mht bøder. Men jeg ved også at de kan komme den dag imorgen og er det så ham betjenten der er et dumt svin, loven der er latterlig, hastigheden på vejen der ikke giver mening? - tja, alt jeg ved er at jeg bevidst har valgt at køre for hurtigt og så kan der komme en konsekvens pga det.
og hvis der var en chance for at slippe uden at det ville göre sagen videre ville du så bare betale med et smil eller pröve at slippe? edit: nevermind http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=187403#post187403

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Angående det oprindelige spørgsmål, så har jeg modtaget et par henvendelser fra politiet i Sverige vedrørende fotofælder i DK. I begge tilfælde har jeg ignoreret alle henvendelser (inkl. dem direkte fra det danske politi). Og hvad er der sket ved det? Intet. Absolut ingen ting overhovedet. Hverken det danske eller svenske politi sender breve mere/kommer forbi derhjemme. Så hvis du gerne vil undgå at betale bøden, så ignorer deres henvendelser. Om ikke andet er det da et forsøg værd. Ps. Handling og konsekvens er en god ting. Men hvem fanden gider at betale 2, 3, 4, 5 t.kr. i bøde hvis man kan blive fri??? :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Angående det oprindelige spørgsmål, så har jeg modtaget et par henvendelser fra politiet i Sverige vedrørende fotofælder i DK. I begge tilfælde har jeg ignoreret alle henvendelser (inkl. dem direkte fra det danske politi). Og hvad er der sket ved det? Intet. Absolut ingen ting overhovedet. Hverken det danske eller svenske politi sender breve mere/kommer forbi derhjemme. Så hvis du gerne vil undgå at betale bøden, så ignorer deres henvendelser. Om ikke andet er det da et forsøg værd. Ps. Handling og konsekvens er en god ting. Men hvem fanden gider at betale 2, 3, 4, 5 t.kr. i bøde hvis man kan blive fri??? :confused:
Hvis du arbejder i DK, sker der også nogen gange at de bare trækker den over skatten. Det gør de f.eks. med licensen og SU-lån.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du arbejder i DK' date=' sker der også nogen gange at de bare trækker den over skatten. Det gør de f.eks. med licensen og SU-lån.[/quote'] Som hovedregel for offentlige afgifter, ja. Men bøder fra fotofælder er jo ikke en almindelig "offentlig afgift", idet de ikke er sikre på at det reelt er ejeren der har ført bilen på det pågældende tidspunkt. Jeg kan derfor ikke forestille mig, at de har hjemmel til at opkræve beløbet via SKAT. Samlet set, så er jeg ret sikker på at de nok skal få kradset pengene ind hvis de virkelig vil. MEN når ikke de kan komme i kontakt med folk vedr. små-forseelser, så virker det som om de ikke gider at bruge sindsygt meget tid på det...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tager lige denne gamle tråd op igen... Blev "blitzet" oppe ved Frederikshavn ved juletid, og har gået og ventet på at få en hilsen fra Polisen, når det danske bureaukrati havde gået sin gang. Fik så en kallelse til den lokale politistation (Vellinge), med besked om at kontakte dem. Der var vedlagt forespørgsel fra det danske Politi, samt det sædvanlige foto af synderen. Målt til 91 hvor man må køre 80 - det skulle angiveligt udløse en bæde på 500 DKK. Traskede ind til Polisen i formiddag, med det formål at bekende min brøde, og få sagen ud af verden. Den lokale landbetjent kiggede på fotoet (undertegnede med solbriller på), og sagde så til min store forundring, at han ville sende den tilbage til Danmark med besked om at føreren ikke kunne identificieres - eller som han sagde: "dette billede vil ikke være godt nok til en bøde i Sverige, så det gør vi ikke mere ved." Jeg takkede pænt og skyndte mig ud af vagten... :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gider simpelthen ikke sige "hvad sagde jeg", men jeg drister mig til det alligevel.... :D

Tager lige denne gamle tråd op igen... Blev "blitzet" oppe ved Frederikshavn ved juletid, og har gået og ventet på at få en hilsen fra Polisen, når det danske bureaukrati havde gået sin gang. Fik så en kallelse til den lokale politistation (Vellinge), med besked om at kontakte dem. Der var vedlagt forespørgsel fra det danske Politi, samt det sædvanlige foto af synderen. Målt til 91 hvor man må køre 80 - det skulle angiveligt udløse en bæde på 500 DKK. Traskede ind til Polisen i formiddag, med det formål at bekende min brøde, og få sagen ud af verden. Den lokale landbetjent kiggede på fotoet (undertegnede med solbriller på), og sagde så til min store forundring, at han ville sende den tilbage til Danmark med besked om at føreren ikke kunne identificieres - eller som han sagde: "dette billede vil ikke være godt nok til en bøde i Sverige, så det gør vi ikke mere ved." Jeg takkede pænt og skyndte mig ud af vagten... :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
... Traskede ind til Polisen i formiddag' date=' med det formål at bekende min brøde, og få sagen ud af verden. Den lokale landbetjent kiggede på fotoet (undertegnede med solbriller på), og sagde så til min store forundring, at han ville sende den tilbage til Danmark med besked om at føreren ikke kunne identificieres - eller som han sagde: "dette billede vil ikke være godt nok til en bøde i Sverige, så det gør vi ikke mere ved." Jeg takkede pænt og skyndte mig ud af vagten... :th2:[/quote'] thumbsup.gifthumbsup.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den lokale landbetjent kiggede på fotoet (undertegnede med solbriller på)' date=' og sagde så til min store forundring, at han ville sende den tilbage til Danmark med besked om at føreren ikke kunne identificieres - eller som han sagde: "dette billede vil ikke være godt nok til en bøde i Sverige, så det gør vi ikke mere ved." :th2:[/quote'] Fed service :th2: Men nu er bilen jo heller ikke let at skelne fra andre :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tager lige denne gamle tråd op igen... Blev "blitzet" oppe ved Frederikshavn ved juletid, og har gået og ventet på at få en hilsen fra Polisen, når det danske bureaukrati havde gået sin gang. Fik så en kallelse til den lokale politistation (Vellinge), med besked om at kontakte dem. Der var vedlagt forespørgsel fra det danske Politi, samt det sædvanlige foto af synderen. Målt til 91 hvor man må køre 80 - det skulle angiveligt udløse en bæde på 500 DKK. Traskede ind til Polisen i formiddag, med det formål at bekende min brøde, og få sagen ud af verden. Den lokale landbetjent kiggede på fotoet (undertegnede med solbriller på), og sagde så til min store forundring, at han ville sende den tilbage til Danmark med besked om at føreren ikke kunne identificieres - eller som han sagde: "dette billede vil ikke være godt nok til en bøde i Sverige, så det gør vi ikke mere ved." Jeg takkede pænt og skyndte mig ud af vagten... :th2:
Tager lige den gamle tråd op igen :-) Er læren den, at hvis man blitzes af en ATK i DK, og Polisen sender een et brev, hvor de beder een om at besøge dem til en identifikation - ja så er det mest enkle at besøge Polisen jvf. deres request?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tager lige den gamle tråd op igen :-) Er læren den, at hvis man blitzes af en ATK i DK, og Polisen sender een et brev, hvor de beder een om at besøge dem til en identifikation - ja så er det mest enkle at besøge Polisen jvf. deres request?
Ja, den "kallelse" du får er ikke en høflig forespørgsel om hvorvidt du har lyst til at foretræde. Du har pligt til at møde op, og gør du ikke det, kan det i sidste ende have den konsekvens at Polisen i stedet kommer ud og leder efter dig...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

De par gange jeg er blevet blitzet i DK er jeg blot blevet bedt om at ringe til polisen og bekræfte over telefonen om det var mig der kørte bilen. Til gengæld skulle jeg møde personligt op hos dem for at få overrakt en parkeringsbøde fra Italien :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...