Jump to content
Neua

Rörlig rente vs 3 måneders

Recommended Posts

Som det ser ud i dag skøjter renterne jo nedaf, hvorfor jeg ikke synes jeg kan finde gode argumenter for eller imod 3 måneders renten her på forum... men here goes: Vi sidder med et lån i SEB på Rörlig rente til 2,28% - hvorimod deres 3 måneders rente er 1,97% SEB har oplyst at indenfor de seneste 2år har har 3 måneders renten ikke været højere end den rörlige rente... Mit spørgsmål: burde vi skifte over på den 3 måneders rente, eller oplever vi så andre ulemper? Vores lån er bundet op i forskellige bindingstider samt 1 million ca. i rörlig 1,97 mod 2,28 giver således en forskel på 3100 kr. om året på det rörlige lån, hvilket bestemt også er penge ?! Nogen med gode forslag ?!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er det virkelig besværet værd? 3100 SEK = ca. 2100 DKK - renten trækker du fra og det betyder at 1/3 reelt forsvinder som udgift; dvs det er ca. DKK 1.400,- ÅRLIGT vi snakker her......... Og om et halvt år kan markedet have vendt sig igen. Så gem bekymringerne og nyd den lave rente uanset hvad du vælger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er det virkelig besværet værd? 3100 SEK = ca. 2100 DKK - renten trækker du fra og det betyder at 1/3 reelt forsvinder som udgift; dvs det er ca. DKK 1.400,- ÅRLIGT vi snakker her......... Og om et halvt år kan markedet have vendt sig igen. Så gem bekymringerne og nyd den lave rente uanset hvad du vælger.
Jo men selvom markedet vender sig, er faktum at den rørlige rente de seneste 2 år har været højere end 3 måneders renten, det vil således være på den lange bane det kan betale sig... hvis vi snakker 1400 kr. pr. år som kan sættes ekstra ind i lånet vil det med renters rente blive til et betydeligt beløb når lånet engang er tilbagebetalt. Endvidere vil det blive et højere beløb, hvis kronen atter genvinder sin styrke, og kommer tilbage på banen! Hvis den stabiliserer sig omkring 0,8 snakker vi 2400 om året elller 200 kr. om måneden. jeg synes det er besværet værd at skifte rundt, hvis der ikke umiddelbart er andre ulemper end at jeg sparer penge!?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der ikke gebyr hos banken for at omlægge sine lån
Ikke når der er tale om et lån der ikke er bundet! - Det er klart at man ved 3 måneders rente kun kan omlægge lånet hver 3 måned! Men ellers kan jeg ikke finde ulemper? Andre?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er klart en fordel på den 3 måneders i forhold til den 100% rørlige. 3 Måneders renten er langt mere forhandlingsbar. Hvis man har noget at forhandle med overfor banken kan du sagtens få renten godt ned under liste prisen (som på stående fod ligger på 1.95%). Jeg har f.eks altid 0.35 % point under pågældende kurs på mit lån. Lånene med 100% rørlig rente er væsentligt dyrer for banken at rejse kapital til, og derfor vil de hellere end gerne indfri lånet og konvertere det til en 3 måneders istedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...