Jump to content
Rabbit

Kystfiskeri nær bunkeflostrand

Recommended Posts

Hej Alle, Dette er vores første indlæg, så sorry hvis det ikke er placeret korrekt :rolleye: Hvor kan man fange torsk fra kysten i Sverige når man kaster imod Danmark, er der nogle favorit steder eller?? Da vi boede i kbh fiskede vi altid i helsingør ved færgerne mod helsinborg, er der noget lignene i nærheden. Hilsen Maria & Rabih

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Alle, Dette er vores første indlæg, så sorry hvis det ikke er placeret korrekt :rolleye: Hvor kan man fange torsk fra kysten i Sverige når man kaster imod Danmark, er der nogle favorit steder eller?? Da vi boede i kbh fiskede vi altid i helsingør ved færgerne mod helsinborg, er der noget lignene i nærheden. Hilsen Maria & Rabih
Tja. Evt gå ned på det gamle færgeleje. Der kommer du da en anelse længere ud end hvis du stod på kysten. Nu her er der mange dernede pga hornfiskene. Men om du kan hive torsk ind der. Det må jeg melde pas på. Men velkommen til ellers og umiddelbart er indlægget placeret rigtig nok.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Torsk! :) altså ikke dig . Har fisket ret meget i snart halvandet år fra kysten i skåne. jeg har aldrig fanget en torsk. Jeg har snakket med rigtig mange lystfiskere på mine ture..... de har heller ikke fanget en torsk. Jeg tror det er en død sild. :) Torsk er lige så sjældne som havørred var for 20 år siden, den omvendte verden! Kysttorsken eksisterer slet ikke mere i de mængder som de gjorde engang, overfiskning, klimaforandringer , jeg ved det ikke, men væk er de.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også selv ivrig lystfisker.... Kyst-torsken er nemmest at snuppe i skumringen, så hvis du står og fisker midt på dagen, ja, så er forklaringen nok der ;) Har endnu ikke fisket kyst i Sverige dog...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er også selv ivrig lystfisker.... Kyst-torsken er nemmest at snuppe i skumringen, så hvis du står og fisker midt på dagen, ja, så er forklaringen nok der ;) Har endnu ikke fisket kyst i Sverige dog...
Kan du så komme med et par tips? Hvad bruger du?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kan du så komme med et par tips? Hvad bruger du?
Ja da :) Bruger gerne klassiske kystblink 18-25gr - i form af tobis imitationer, fisket dybt(bund dybt) med spin stop og nøk... En normal sommer aften på nordmolen i helsingør giver 10-30 torsk i størrelsen 200gr-2kg... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fisket en del fra molen ved udkiksposten i Limhamn. (lige ved broen). Og har fanget en del torsk og et par havørreder. Torskene kommer tæt ind til kysten i skumringen og der er de bestemt til at komme til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja da :) Bruger gerne klassiske kystblink 18-25gr - i form af tobis imitationer, fisket dybt(bund dybt) med spin stop og nøk... En normal sommer aften på nordmolen i helsingør giver 10-30 torsk i størrelsen 200gr-2kg... :)
Jeg har fisket en del fra molen ved udkiksposten i Limhamn. (lige ved broen). Og har fanget en del torsk og et par havørreder. Torskene kommer tæt ind til kysten i skumringen og der er de bestemt til at komme til.
Tror der skal laves en tur ud af det en dag så vi kan hive nogen torsk og ørred hjem :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tror der skal laves en tur ud af det en dag så vi kan hive nogen torsk og ørred hjem :D
Jeg er frisk, så længe det passer ind i vagtplanen. Jeg skulle også meget gerne ned og trylle nogle horn i nærmeste fremtid. De ér nu sjove at fange :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er frisk' date=' så længe det passer ind i vagtplanen. Jeg skulle også meget gerne ned og trylle nogle horn i nærmeste fremtid. De ér nu sjove at fange :th2:[/quote'] Ja de kan godt give en god fight men jeg gider ikke æde dem :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er grønt og godt :th2:
Jeg kunne godt være frisk på en udflugt :thumbup: sådan et par timer i solnedgangen med udsigt til vand er forbavsende godt for den mentale helse :love: Og lidt til panden skader så slet ikke, når man skal forklare hvordan de timer forsvandt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja de kan godt give en god fight men jeg gider ikke æde dem :D
Det er bare fordi du ikke tænker kreativt. Tænk weber, fisk i holder stoppet med krydderurter, og så enebær-flis på kullene i 30 minutter (lige nok til en koldkold pils) :th2: Og så et fad friskkogte kartofler med dildrys over, lidt koldt smør, og naturligvis endnu en kold pils til retten..... ahhhh :love:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er bare fordi du ikke tænker kreativt. Tænk weber, fisk i holder stoppet med krydderurter, og så enebær-flis på kullene i 30 minutter (lige nok til en koldkold pils) :th2: Og så et fad friskkogte kartofler med dildrys over, lidt koldt smør, og naturligvis endnu en kold pils til retten..... ahhhh :love:
Word! Eller pakket i folie, drysset med dild, smør ind i fisken og div krydderier...og så bare indirekte varme 20-30 min med fuld træk på *namme-SLURP*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Word! Eller pakket i folie' date=' drysset med dild, smør ind i fisken og div krydderier...og så bare indirekte varme 20-30 min med fuld træk på *namme-SLURP*
Puuuh.... Godt frokosten ikke er langt væk :D Jeg er også frisk på en aften tur - jeg er dog uden bil lige pt, men den skulle gerne snart være i hus og så kan jeg snildt komme til kysten med stænger, grej und alles :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...