Jump to content
jazzy

Gode råd til køb af biler.

Recommended Posts

Min kæreste og jeg har nu boet herovre i lidt over et år og har kunnet klare os med en bil da vi arbejdede samme sted og på samme tid. Så blev jeg så fyret og har nu fået et nyt job. Nu er det så bare sådan at vi er nød til at skaffe os en bil mere. Vi er så desværre nød til at skille os af med vores elskede volvo S80 T6 da den er for dyr at køre i når vi skal have 2 biler. Så til spørgsmålet. Hvad kan i anbefale når man skal ud og købe 2 nye biler? Vi vil gerne have en halvstor familiebil der ikke er for dyr at køre i og så skal vi bare have en lille sikker bil der kan køre langt på literen. Vi har selv talt om at købe en helt by Octavia og en brugt fabia green line. Er det helt ude i skoven eller har i andre ode råd eller ideer?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Min kæreste og jeg har nu boet herovre i lidt over et år og har kunnet klare os med en bil da vi arbejdede samme sted og på samme tid. Så blev jeg så fyret og har nu fået et nyt job. Nu er det så bare sådan at vi er nød til at skaffe os en bil mere. Vi er så desværre nød til at skille os af med vores elskede volvo S80 T6 da den er for dyr at køre i når vi skal have 2 biler. Så til spørgsmålet. Hvad kan i anbefale når man skal ud og købe 2 nye biler? Vi vil gerne have en halvstor familiebil der ikke er for dyr at køre i og så skal vi bare have en lille sikker bil der kan køre langt på literen. Vi har selv talt om at købe en helt by Octavia og en brugt fabia green line. Er det helt ude i skoven eller har i andre ode råd eller ideer?
Som Skoda-fan synes jeg, det er et godt valg. Jeg har en Octavia 2.0 diesel, som nu har kørt 185000 km uden problemer - service hver 30000 km og tæt på 20 km/l i gennemsnit (primært pendling til København) :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Som Skoda-fan synes jeg' date=' det er et godt valg. Jeg har en Octavia 2.0 diesel, som nu har kørt 185000 km uden problemer - service hver 30000 km og tæt på 20 km/l i gennemsnit (primært pendling til København) :)[/quote'] Hvad koster sådan en Octavia i vejafgift når det nu er diesel? Kan det svare sig i forhold til benzin?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad koster sådan en Octavia i vejafgift når det nu er diesel? Kan det svare sig i forhold til benzin?
Godt 3.600 årlig (1.204 hv. 4. måned) - om det kan svare sig i forhold til benzin afhænger vel af hvor meget man kører. Jeg er blevet meget glad for at køre med diesel og ville nok vælge det igen selv om en ren økonomisk analyse måtte vise at benzin var billigere. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville købe mig en B200cdi fra Mercedes. Dejlig praktisk vogn!!
De er bare for dyre i forhold til en lille Fabia Green line. Den kan fås helt ny for 140.000,- og så får man 10.000,- tilbage efter 6 måneder fra den svenske stat. Derudover kan den køre min 25 km/l har jeg lige fundet ud af idag. Forsikringen på den koster 190,- pr.md. og vejskatten er 1200 pr.år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...