Jump to content
hrhansen

Pendle Helsinborg / København Nordhavn.

Recommended Posts

Hejsa Vi er på vej til at købe hus i det svenske - men vil gerne vide hvor lang tid det tager .... i virkeligheden..... og ikke bare en søndag eftermiddag. Så .... afsted om morgenen - og skal være på Nordhavnen ca. 7.45 Regnestykket - hvornår skal jeg så med færgen - og jeg kører i bil forresten. Som jeg ser det - er flaskehalsen Helsingør... at komme ud og ind af byen til færgelejet ...... er der nogle problemer i Helsingborg... mvh Henrik

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Flaskehalsen er faktisk ikke Helsingør som sådan - det er motorvejen e47 fra hørsholm og hele vejen ind. Du skal nok overveje at tage strandvejen, den er ikke nær så slemt ramt. De gang jeg kørte til kbh på det tidspunkt tog det i omegnen af 1½ time inkl. færge. Rammer du kraftigere myldretidstrafik tager det tæt på 2 timer. Er nu flyttet til Malmø for mange måneder siden - gider ikke den køretur igennem sjælland - tager aaaalt for lang tid. Må jeg spørge hvorfor du ikke køber hus mere syd på, så du kan tage motorvejen og broen på job ? Selv om færgen er super hyggelig, og en god pause - så kan du nok skære noget rejsetid af og undgå myldretid helt - hvis du køber hus tættere på malmø området, og benytter broen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Flaskehalsen er faktisk ikke Helsingør som sådan - det er motorvejen e47 fra hørsholm og hele vejen ind. Du skal nok overveje at tage strandvejen, den er ikke nær så slemt ramt. De gang jeg kørte til kbh på det tidspunkt tog det i omegnen af 1½ time inkl. færge. Rammer du kraftigere myldretidstrafik tager det tæt på 2 timer. Er nu flyttet til Malmø for mange måneder siden - gider ikke den køretur igennem sjælland - tager aaaalt for lang tid. Må jeg spørge hvorfor du ikke køber hus mere syd på, så du kan tage motorvejen og broen på job ? Selv om færgen er super hyggelig, og en god pause - så kan du nok skære noget rejsetid af og undgå myldretid helt - hvis du køber hus tættere på malmø området, og benytter broen.
helt korrekt. motorvejen fra hørsholm og sydpå er et problem

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg pendler dagligt til hørsholm fra helsingborg - jeg vil tro du skal tage færgen 615 for at kunne være i nordhavn 745 - måske endda 530. Overvej hus i malmö i stedet - eller skift job til Hørsholm - der starter køen som regel...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
OK - det lader ikke til at vi skal bo i Helsingborg..... Jeg tænkte nok at det ville blive for besværligt - men takker mange gange for jeres indlæg. henrik
Det "irriterende" ved helsingborg er at byen er rigtigt dejlig, der er bare ikke nogen bro :) jeg har lige søgt arbejde i helsingborg netop fordi jeg er lidt træt af at bruge 2½-3 timer på transport om dagen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor i bjuv og arbejder i nordhavnen, vi køre 6.10 om morgnen og er i nordhavnen 7:25, vi tager dog broen da det er vores erfaring at det er hurtigst på denne tid af dagen. når vi skal hjem køre vi 15:30 sharp, og er i bjuv 17:10, vi har gjort det i 5 år nu og erfaringen siger at tiden passer 99 ud af 100 dage. men man skal afsted til tiden ellers kan det nemt koste 30min

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...