Jump to content
Basse

Nye bump på suppen :D

Recommended Posts

Så idag, at de gamle nazi-bump er bytte ud med nye bil-venlige bump. Til gengæld har de så smidt 2 stk ud nu - men de er 1000000 gange bedre end de gamle, og man kan faktisk køre over dem i en fornuftig fart, uden at rive undervognen ud.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Så idag, at de gamle nazi-bump er bytte ud med nye bil-venlige bump. Til gengæld har de så smidt 2 stk ud nu - men de er 1000000 gange bedre end de gamle, og man kan faktisk køre over dem i en fornuftig fart, uden at rive undervognen ud.
Jeg listede som vanligt over og mærkede ingen forskel - dybt go'nat med den slags, IMO :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi ankom til anlægget cirka 15.30 i dag. Jeg så bare, der igen i dag lå "noget gult" i min bane (3'eren), men samtidig lå der så slet ingenting i 4'eren :rolleyes: hvorfor jeg , efter at have orienteret mig, trak tværs ind over de fuldt optrukne streger og over i 4'erens bane. Hva' kan jeg sige. Gi' mig en bøde. I don't care. Mit suspekte baneskift fik så godt nok tolderen fra bane 3 til at løbe hen til 4'eren for at spørge om det sædvanlige: "något att deklarera?" Men jeg tror faktisk udmærket, at han fangede, hvorfor jeg foretog mit baneskift.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Syns altså ikke de nye fladere bump er specielt dårlige - ja man skal stadig bremse ned, men man kan køre over dem med de der 10-20 km/t uden det er specielt voldsomt. Er bedre end de gamle de havde da. Det er stadig irreterende, men ikke lige så meget som før.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde også fornøjelse af de nye bump i går - de havde vist fejret indkøbet med at lægge dem dobbelt, men jeg syntes nu heller ikke, at de var slemme at køre over. Havde sat farten godt ned og kravlede nærmest over, men det var ikke nødvendigt at være helt SÅ forsigtig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige før jeg tager roserne til de nye bump tilbage - i dag var der anbragt 3 - 3 !!! - rækker med bump, hvoraf det første var af gammel slags. Og de lå skævt, så man fik rigtig meget fornøjelse af det !!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg nægter at tro på at det lovligt det det foregår ved broen. Hvis man i DK lægger vejbump ud, er der regler for skiltning osv, og ikke mindst skal der en tilladelse til - og jeg tror heller ikke at man får lov til at lægge den type gule vejbump ud som bliver benyttet ved broen - ikke engang kun om morgen på fx en 'stille' villavej. Nu er det godt nok i S at betalingsanlæget er, men jeg kan ikke forestille mig at reglerne er så 'slappe' som broen praktisere - jeg tror ikke engang at broen har en tilladelse til at lægge dem ud - de gør det bare (tror jeg).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er lige før jeg tager roserne til de nye bump tilbage - i dag var der anbragt 3 - 3 !!! - rækker med bump' date=' hvoraf det første var af gammel slags. Og de lå skævt, så man fik rigtig meget fornøjelse af det !![/quote'] Netop, var også ved at blive vanvittig. Man tænker, hvad har de gang i der, ren chikane! :sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
de "nye" har ligget der før, de er bare fundet frem igen men skod de er begyndt at lægge 3 bump ud
Vi må ud at fjerne dem - og dette gælder alle mand, så budskabet siver ind! Det kan ikke være anderledes. Hvis der i morgen eftermiddag ligger sådan en hel samling af bump i den bane, jeg tilfældigvis vælger, stiger jeg ud af bilen og kyler dem ud til siden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi må ud at fjerne dem - og dette gælder alle mand' date= så budskabet siver ind! Det kan ikke være anderledes. Hvis der i morgen eftermiddag ligger sådan en hel samling af bump i den bane, jeg tilfældigvis vælger, stiger jeg ud af bilen og kyler dem ud til siden.
Husk mobil-kameraet, så vi andre kan opleve toldernes reaktion. Jeg er ikke så sikker på de billiger det...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er lige før jeg tager roserne til de nye bump tilbage - i dag var der anbragt 3 - 3 !!! - rækker med bump' date=' hvoraf det første var af gammel slags. Og de lå skævt, så man fik rigtig meget fornøjelse af det !![/quote'] samme da jeg kørte over kl 18 ca

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

De bane jeg valgte - tættest på manuel banen idag kl. 21 ca. - var der "kun" 2 af de nye bump - gik over dem som en leg. Men kan godt forestille mig 3 i rap kan være "underholdende" Men hvis de er ulovlige som nogle mener - hvorfor undersøger de personer så ikke loven i dybden ? - det er alt for nemt at sidde og sige "de bryder loven" uden at kunne vise hvilken lov og allervigtigst hvilken paragraf i den lov. For så er det jo bare at melde broen til polisen - hvis man fandt ud af det var lovligt. Tror jeg vil finde mig en nasty 4x4 til vinterbil - som er stor nok til at fræse over de bump og smadre dem :D hehe En Range Rover må kunne gøre tricket ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Husk mobil-kameraet' date=' så vi andre kan opleve toldernes reaktion. Jeg er ikke så sikker på de billiger det...[/quote'] Hvis der står toldere, vælger jeg i stedet denne: Stiger ud, fjerner, kører frem, lægger tilbage på plads, kører... :) Dog... hvis en af nabobanerne er foruden de gule bump, vælger jeg det ulovlige baneskift lige efter bommen i stedet... en lidt mere bekvem løsning. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
[...] Men hvis de er ulovlige som nogle mener - hvorfor undersøger de personer så ikke loven i dybden ? - det er alt for nemt at sidde og sige "de bryder loven" uden at kunne vise hvilken lov og allervigtigst hvilken paragraf i den lov. [...]
Jeg har sendt et par spørgsmål til Vägverket - uden at nævne broen i første omgang - broen vil der dog blive spurgt ind til efterfølgende, når jeg får svar på mine første spørgsmål.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Lovgivning i Sverige vedr. vejbump er ikke særlig 'brugervenlig' - den er god nok for dem som vil chikanere nogen :mad: hvorfor kunne betalingsanlægget ikke være placeret i DK, så vi kunne få nogle ordnede forhold. Dette var min første mail til Vägverket:

Jag kunna tänka mig att veta hur lagstiftningen är i förbindelse med att sätta ut farthinder (rörliga fartgupp), här tänker jag på skyltning och hur de får läggas ut får man t.ex. lägga sådana rörliga fartgupp ut 3 gånger efter varandra med ca. 1 meter avstånd?? Är det samma regler för skyltning oavsett hastighet - t.ex. 30, 40 och 50 km/t?? Finns det regler för vilken fartgupp få användes till vilken hastighet?? Kan jag sätta sådana fartgupp ut som det passar mig, eller behöver jag ett tillstånd?? Gäller lagstiftning både statliga och 'privata' väg??
Og jeg fik dette svar:
När det gäller rörliga fartgupp använder vi det endast vid vägarbeten , detta på grund av att driften av vägen försvåras. När det gäller fasta gupp på det statliga vägnätet använder vi oss av en policy. På kommunala gator gäller den policy som kommunen har. Privata vägar kan man själv bekosta guppen. Men då ska det göras i enlighet med samfälligheten. Fartgupp ska vara markerade med ett vägmärke.
Så måtte jeg jo lige svare:
Kundtjänsten på Öresundsbron säger att de inte ska markerade med ett vägmärke ved dissa gula rörliga fartgupp, och att de mer eller mindre kann göre som det passar dem - är det sant?? är Öresundsbron undantagna från svenska lagstiftning og/eller regelement?? Jag vet att i Danmark kan man inte på privata vägar bara lägga ut rörliga fartgupp utan forskillige myndigheterna har godkänt det - inte minst polisen. Finns det något liknande i Sverige?? (Øresundsbroen er jo en privat väg - är den inte??) eller kan ni svara mig på om Öresundsbron har fått totalt fria händer att cikanere deras pendlere?? Vem ska egentligen betala för reparation av till exempel min bil, om den med tiden har skadats genom att köra över 3 x rörliga fartgupp - som också, ibland är lutande, så det är ofta min. 6 x fartgupp??
og svaret fra Vägverket:
Enligt lagstiftningen har de rätt att sätta vilka gupp de vill. Men är det som så att man inte kan köra i den skyltade hastigheten över guppet måste det markeras.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
så skal det vel også markeres' date=' thi vi ikke kan køre 30 km/t over de bump... dvs man kan vel godt, men tvivler på bilen er meget for det..[/quote'] Ja, der skal markeres med skilte hvis ikke det er muligt at passere med den viste hastighed - på Øresund er den jo på 30 km/t, men i.f. vejchef Michael Nielsen fra Broen, så påstår han jo følgende: http://pendlerforum.oresundsbron.com/index.php?s=&showtopic=1985&view=findpost&p=2500

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...