Jump to content
bananas

Udbetaling og svensk beskatning af SP-opsparing

Recommended Posts

FORSKELSBEHANDLING!!! Folk bosiddende i DK har påtrykt "modtager betaler portoen" på svar-kuvrterne mens vi selv skal betale portoen - også selvom den sendes fra DK. SKANDALE!!! :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg får sådan en side når jeg klikker på linket
Det billede får jeg slet ikke frem. Det er bare hvidt der hvor formularen er. Jeg bruger Internet Explorer 8. Nok derfor ;) Men okay, hvis der også er prob i Firefox....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
FORSKELSBEHANDLING!!! Folk bosiddende i DK har påtrykt "modtager betaler portoen" på svar-kuvrterne mens vi selv skal betale portoen - også selvom den sendes fra DK. SKANDALE!!! :-)
Jeg tror jeg har et ekstra frimærke liggende, du godt må få :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ring ikke til dem med adresseændring! :( Efter at have udholdt telefonkøen (du er nu nr. 9....) fik jeg bare at vide, at hvis jeg ikke kunne se deres kontaktformular var der ikke andet at gøre end at sende dem et brev med adresseændringen. De ville ikke modtage oplysningen pr. telefon. Tak for kaffe, tak for dine penge, og pil så af med dig.... :sad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ring ikke til dem med adresseændring! :( Efter at have udholdt telefonkøen (du er nu nr. 9....) fik jeg bare at vide, at hvis jeg ikke kunne se deres kontaktformular var der ikke andet at gøre end at sende dem et brev med adresseændringen. De ville ikke modtage oplysningen pr. telefon. Tak for kaffe, tak for dine penge, og pil så af med dig.... :sad:
Jeg har da givet dem min adresse via telefon i dag omkring kl. 9 uden problemer. Jeg havde følgende kø-tur 10 -> 8 -> 5 -> 4 -> 3 -> 1 -> min tur EDIT: Jeg havde udfyldt kontakt formularen i sidste uge, men den virkede åbenbart ikke - jeg checkede min adresse som dannemare beskrev det højere oppe i dene tråd (den var ikke blevet rettet)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har for længe siden ringet ind til ATP om min adresse - som de havde i forvejen, men bare for at være på den sikre side. Ringdede så i dag (2.juni), da jeg ikke har modtaget noget brev fra ATP og fik kommentaren "okay så du er udlandsdansker, jamen dem sender vi først til om en 1 uges tid".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg afventer også stadig brevet. Skrev til ATP via deres kontaktformular for en lille måned siden, vedr. min adresse i Sverige. Har dog ikke fået svar - så jeg skal nok lige tjekke op på om der er sket noget på dén kant. Dog, så var det jo hvad man kan forvente, da regeringen var så lang tid om at godkende forslaget, og deadline'n på 1 juni kom tættere og tættere på. Så jeg slår koldt vand i blodet, og giver det hel lidt tid endnu...inden jeg evt. begynder at undre mig :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har man jo også helt til december måned at få pengene udbetalt. Mvh A
ja og de kan nå at blive mere værd på den tid :D Men også det modsatte :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige talt med sp. Min adresse stod korrekt så der er brev på vej til modtagelse senest fredag. Min kones adresse var dog forkert. Den venlige dame sagde dog at hvis man udfylder kontaktformularen med korrektadresse vil der automatisk blive tilsendt nyt papir til hende :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Når SP-pengene så ER kommet ind på kontoen fratrukket den danske afgift' date=' hvordan forholder man sig så overfor skatteverket?[/quote']De har intet med disse penge at gøre, da de er optjent og beskattet i Danmark.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker bare, hvor svært kan det være. Véd godt der er tryk på hos dem og posten, men alligevel. Den telefondame vi talte med hos ATP kunne ikke engang fortælle om vores breve var afsendt fra dem :confused: Nu må vi se hva der sker i næste uge. Go weekend til alle :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det der er langt ude er da at de breve skal med fodpost -og så skal alle returnere igen, det kan da kun være smart for postDK:rolleye: Hvorfor ikke klare det over nettet? Så kunne man bare med ét tryk fortælle om man ville have pengene eller lade dem stå og så var det klaret:th2: Hvor svært kan det være...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det der er langt ude er da at de breve skal med fodpost -og så skal alle returnere igen' date=' det kan da kun være smart for postDK:rolleye: Hvorfor ikke klare det over nettet? Så kunne man bare med ét tryk fortælle om man ville have pengene eller lade dem stå og så var det klaret:th2: Hvor svært kan det være...[/quote'] Vi skal jo heller ikke overforbruge den digitale signatur der blev brugt millioner på at udvikles, sendes ud til danskerne og som dagligt koster jeg ved ikke hvor mange penge at vedligeholde... Det ville jo dumt at slide den helt op....................

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Samme her....:thumbdown Hvis der er nogle herinde der har forbindelser til en journalist fra en af de danske medier, kunne det så ikke være en god ide at sætte dem ind i sagen? Mig bekendt har det ikke været omtalt i medierne på noget tidspunkt, og de kunne måske sætte lidt gang i sagsbehandlingen :fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...