Jump to content
Guest PeterK

Aktivister planerar gatufest i Västra hamnen

Recommended Posts

http://sydsvenskan.se/malmo/article436599/Aktivister-planerar-gatufest-i-Vastra-hamnen.html Hvad kan man forvente af disse "festlige mennesker"?? Og hvordan kan man beskytte sin butik på Västra Hamnen???
hvad du kan forvente .. se hvad der skete i kbh .. samme arrangörer samme mennesker.. samme udfald... drop butikken den blir nok smadret uanset hvad .. så lad festen komme igang og send så dem her ind og rydde gaderne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
http://sydsvenskan.se/malmo/article436599/Aktivister-planerar-gatufest-i-Vastra-hamnen.html Hvad kan man forvente af disse "festlige mennesker"?? Og hvordan kan man beskytte sin butik på Västra Hamnen???
Det afhænger meget af hvilken type butik du har, om der er en større eller mindre risiko for at de smadre og/eller overmaler dens facade. Har du eksempelvis en sengetøjsbutik, tror jeg ikke du har så meget at være bekymret for, mens det er anderledes for en eksempelvis en McDonalds, en banker, eller butiker med luksusvarer der signalerer "kapitalisme, 'rige svin' o.s.v. " Desværre er der jo sjældent så meget mening i og styr på de autonomes aktioner, og den ene hånd har ikke altid styr på hvad den anden laver, så det kan naturligvis godt være at andre også kan komme i skudlinien mere eller mindre bevidst. Hvis jeg var dig ville jeg sørge for at forsikringspapirerne er i orden, fjerne de ting af størst værdi fra butikken eller låse dem inde, sætte nogle plader eller sikringsfilm på ruderne, og herefter så ellers bare håbe på det bedste. Det sker med al sandsynlighed formentlig ikke noget større, andet end lidt "fest" i gaden. Se evt. mere her: http://www.motkraft.net/kalendarium/1175

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
"En lägenhet med havsutsikt kostar 50 000 kronor per kvadratmeter. Där kommer vi aldrig att ha råd att bo", skriver arrangörerna och menar att det är dags att "krossa de rikas dröm om det goda livet".
De kæmper med andre ord for et bedre samfund, hvor ingen har havudsigt. :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ok, tonen er vist lagt an til konfrontation
själva verket är det kapitalistiska strukturer och politiska beslut som gynnar de rika svinen i områden som Västra Hamnen som är det verkliga problemet.
Set i et større perspektiv har der været en del husbesættelser i Lund og i Malmø er det åbenbart svært at finde boliger til fornuftige penge. Malmø vokser og man regner med 30.000 flere indbyggere inden år 2015. Det ser ud som om at man må bygge mere end man gør idag. Jeg kan dog ikke lige se hvad de "rige svin" i Västra Hamnen gør forkert. De køber vel blot boliger for at bo i dem - det er jo ikke en forbrydelse. Man kan så diskuttere om MKB burde bruge penge derude, men det har kommunen jo besluttet, da området skal være blandet. Reclaim Västra Hamnen virker naivt og tomt, hvad er det de vil reclaim'e? Før var der Kockums og så var disse folk bare overhovedet ikke interesseret i området.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Er det en dum idé at møde op og sidde nede i/ved butikken og se barsk ud? der er vel et par poliser i nærheden!! Det er en børnetøjsbutik!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Er det en dum idé at møde op og sidde nede i/ved butikken og se barsk ud? Der er vel et par poliser i nærheden!!
Ja - det står jo netop i dit klip, at Polisen ikke vil tillade noget som helst. Det bliver vist en lang lørdag hér :eek:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er det en dum idé at møde op og sidde nede i/ved butikken og se barsk ud? der er vel et par poliser i nærheden!! Det er en børnetøjsbutik!!
Du kunne evt. invitere nogle af forummets muskelhunde ejere ned til butikken og så har I ellers en hyggelig middag på første parket. Så kan ungerne ellers være de første prøveklude på om muskelhunde er "farlige". Overlever ungerne, så skal der ikke laves nogen hundelov. Overlever ungerne ikke .. hmm ja så må vi hellere nedsætte en kommite som kan kigge på en evt. hundelov ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du kunne evt. invitere nogle af forummets muskelhunde ejere ned til butikken og så har I ellers en hyggelig middag på første parket. Så kan ungerne ellers være de første prøveklude på om muskelhunde er "farlige". Overlever ungerne, så skal der ikke laves nogen hundelov. Overlever ungerne ikke .. hmm ja så må vi hellere nedsætte en kommite som kan kigge på en evt. hundelov ;)
Vil du ødelægge de hunde for resten af livet?:surprise: Acceptere at få kastet sten, flasker osv. efter sig og ikke måtte gøre noget? Det må vi nok hellere lade tjenestehundene om:) PeterK: Jeg ville nok tage ud til butikken og stå klar med kamera, hvis nogen prøver på noget...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vil du ødelægge de hunde for resten af livet?:surprise: Acceptere at få kastet sten' date=' flasker osv. efter sig og ikke måtte gøre noget?[/quote'] Jeg har aldrig sagt at hundene ikke må gøre noget ;) Faktisk tror jeg det vil være god stimulering for hundene ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Visste ni det, ni som bor där, att ni är rika svin? Hur känns det? Att vara så rika? :rolleye: Allvarligt talat, så är ju många av dessa idioter själva barn till "rika svin", men de vet inte vad pengar är, eller vad de sas är värda (om man ska tjäna ihop dem själv). Hoppas det går bra för dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har aldrig sagt at hundene ikke må gøre noget ;) Faktisk tror jeg det vil være god stimulering for hundene ;)
Hæ hæ, jeg ved godt hvad du mener, men uanset forhistorien, så ved du jo godt at det er hundene der bliver hængt ud i aviserne, og medmindre man er royal lortegravhund, så bliver der krav om aflivning.. Næ, jeg håber der vil være tjenestehunde tilstede, som tilfældigvis kommer til at bide dem i nosserne:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er det en dum idé at møde op og sidde nede i/ved butikken og se barsk ud? der er vel et par poliser i nærheden!! Det er en børnetøjsbutik!!
Det er da en ok ide at sætte dig ned i butikken, men glemt alt om at se "barsk ud", have et boldtræ i hånden, en bidsk hund med og den slags, det gør bare en evt. konfrontation mere sandsynlig. Hvis jeg var dig ville jeg dog tage det helt roligt og blive hjemme, der sker med overvejende sandsynlighed ikke meget uden, at politiet stopper løjerne, og chancen for at den eventuelle ballade, potentielt rammer netop din butik er forsvindende lille heldigvis.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Vil du ødelægge de hunde for resten af livet?:surprise: Acceptere at få kastet sten, flasker osv. efter sig og ikke måtte gøre noget? Det må vi nok hellere lade tjenestehundene om:) PeterK: Jeg ville nok tage ud til butikken og stå klar med kamera, hvis nogen prøver på noget...
Butikken er fuldt videoovervåget inkl. facade og overfører billeder via WAN:) Faktisk skal jeg i byen med ca. 15 venner (gamle ishockeyspillere) på lørdag, så vi kigger nok forbi V. Hamnen:fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Det er da en ok ide at sætte dig ned i butikken, men glemt alt om at se "barsk ud", have et boldtræ i hånden, en bidsk hund med og den slags, det gør bare en evt. konfrontation mere sandsynlig. Hvis jeg var dig ville jeg dog tage det helt roligt og blive hjemme, der sker med overvejende sandsynlighed ikke meget uden, at politiet stopper løjerne, og chancen for at den eventuelle ballade, potentielt rammer netop din butik er forsvindende lille heldigvis.
Jeg ved det godt, og Polisen har sikkert lært meget siden sidst, hvor de ikke greb ind på Trianglen og omegn, hvor vandalerne smadrede hele området!! MEN vi har fået smadret ruder et par gange, og vores kollegaer "Kit of Elsinore" har fået smadret ruder RIGTIG MANGE gange!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke noget med at man her brger vandkanoner mod demonstranter? Jeg har sat min fryser til at lave is terninger som jeg vil tilbyde politiet. Nå, Danmark vandt da i fodbold ( takket være en fin aflevering fra Nielson ) Zlatan mistede lidt popularitet, hos svenske komentatorer ihvertfald, de konstaterede på et tidspunkt at "han var bedre til at bruge albuerne en fødder og hoved" Godt man ikke interesserer sig for fodbold

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Tildæk vinduerne med gråt papir' date=' Lukket pga. ombygning, dog tror jeg Jres butik, ligger mere sikkert end så meget andet dernede.[/quote'] Jeps - det regner jeg med vi gør!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Visste ni det' date=' ni som bor där, att ni är rika svin? Hur känns det? Att vara så rika? :rolleye:[/quote'] Rige var noget vi var FØR finanskrisen og prisfaldene :rolleyes: Der er nok mange på Västra Hamnen som ville ønske sig at priserne var 50.000/kvm som demonstrationsinvitationen skrev. Nu er de snarere 30.000/kvm . Jeg skal ikke kunne afvise at der er enkelte som har købt på toppen til 50.000/kvm. I så fald er de teknisk set fattigere end de fleste af demonstranterne idet deres nettoformue er negativ. Men så længe de kan betale deres regninger kan det jo sagtens blive ved. Det er sådan noget man kan, hvis man har et arbejde og får løn! Det var måske et forsøg værd med den slags "nytænkning" og tage et arbejde i stedet for at smadre byen?. :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke hvorfor politiet tillader demonstrationen i det hele taget - de ved jo der er der for at ødelægge det for andre. Og med de udtalelser der kommer på deres sites mv., burde det være nok til at forbyde den demonstration - ytringsfrihed eller ej. De unge kunne jo gå ud og få sig en uddannelse, med tilhørende lønnet job efterfølgende, istedet for at sidde og tude over alle de penge de ikke har. Men der skal nok være en fin portion af retardo mowglier i V.hamnen i næste weekend. Ønsker alle bolig/butiks/bilejere held og lykke med deres surt tjente penge de har brugt til at nyde livet med. De skal den bunke sociale nassere nok få bugt med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Forstår ikke hvorfor politiet tillader demonstrationen i det hele taget - de ved jo der er der for at ødelægge det for andre. Og med de udtalelser der kommer på deres sites mv., burde det være nok til at forbyde den demonstration - ytringsfrihed eller ej.
Forbyd en demonstration og så skal du lige se den bliver dobbelt så stor og dobbelt så aggressiv og ti gange så interessant, nej lad dem nu bare komme af med deres vrede under kontrollerede forhold, alternativet er værre. Desuden er retten til at demonstrerer uanset hvor ondsvage meninger man måtte have en vigtig og uundværlig del af demokratiet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Bostadsproblematiken i Malmö grundar sig på ett skevt samhälle. Vi är trötta på att vissa områden gång på gång målas ut som segregerade när det i själva verket är hela staden i sig som är segregerad. Skulden för segregationen läggs allt som oftast på stadsdelar som Rosengård. I själva verket är det kapitalistiska strukturer och politiska beslut som gynnar de rika svinen i områden som Västra Hamnen som är det verkliga problemet. Västra Hamnen är det område i staden som ges högsta prioritet när det gäller utbyggnad. Det skall byggas 6000 km2 kontor och ca 500 nya bostäder som förväntas stå klara år 2011. Hälften av dem är dyra hyresrätter och andra hälften är ännu dyrare bostadsrätter. En lägenhet med havsutsikt kostar 50 000 kr/m2. Där kommer vi aldrig någonsin ha råd att bo. Det är absurt att det sker samtidigt som andra delar av vår stad förfaller.
Det er egentlig ganske ironisk at tænke på at hvis demonstrationen lykkes med at få politikerne til at stoppe nybyggeriet på Västra Hamnen, så vil det faktisk hjælpe de "rige svin" på VH - i hvert fald deres friværdi. Det handler om udbud og efterspørgsel - jo mere der bliver bygget jo mere stiger udbuddet uden at efterspørgslen stiger med mere end hvad der er almindeligt, og dermed falder priserne. Sæt en stopper for nybyggeriet på VH og de eksisterende lejligheder vil være det eneste udbud, og dermed være specielle, hvorved priserne vil stige. Så hvis disse her Motkraft gutter rent faktisk vil have mulighed for havudsigt en gang, så burde de faktisk demonstere for at der bliver bygget mere på VH og ikke mindre. Nuvel - økonomisk grundteori har aldrig været særlig populært på den yderste venstrefløj.:p Her er det mere passionen i argumentet som tæller - om det så overtræder tyngdekraften eller lign. er vel underordnet :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...