Jump to content
bluee

Ramt af hest - Forsikrings cirkus

Recommended Posts

Min bil blev for en måned siden ramt af et hestespark mens jeg passerede den på en landevej med 30km/t (havde sat farten ned). Jeg tror hesten blev forskrækket og sparkede ud. Det er kun en mindre bule men den skal jo laves. Problemet er nu at jeg kan ikke finde ud af hvem der skal dække det og det kan næppe være min forsikring. Min egen forsikring siger jeg skal blot selvrisiko som jeg så kan bede ejeren om at betale. Jeg har ikke fået lavet skaden endnu da jeg ikke ved om de skal besigtige den. Ejeren har en hesteforsikring som siger det er deres indbo der skal dække. Da min bil forsikring og ejerens indbo forsikring er samme selskab har jeg spurgt og de siger de nok næppe dækker en sådanne skade. Så nu står jeg i en lidt underlig situation. Nogen der ved hvordan og hvorledes?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er aldrig hestens "fejl". Heste ligestilles med "vildt" i forsikringssager, så uanset hvordan skaden er opstået er det din egen forsikring der skal dække. Det gælder både i Danmark og i Sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er aldrig hestens "fejl". Heste ligestilles med "vildt" i forsikringssager' date=' så uanset hvordan skaden er opstået er det din egen forsikring der skal dække. Det gælder både i Danmark og i Sverige.[/quote'] Det er så et koncept jeg ikke har forstået... Hvis en hest laver ballade er det skadelidte der selv skal punge ud... Men laver en hund skade er det ejer som skal punge ud... Holder man et dyr bør man da være ansvarlig for de skader som dyret forvolder...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan man vel ikke være uenig i. Og man betaler jo også forsikring for hesten, både ansvar og sygdom. Men forsikringsselskaberne har altså stadig klassificeret dem som "vildt" når det kommer til skade på biler og bygninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hästägare inget strikt ansvar En hästägare har i motsats till en hundägare inget strikt ansvar för de skador hästen orsakar. Ryttarens ansvar för vagnskadan får därmed bedömas med stöd av skadeståndslagen vilken förutsätter vållande, oaktsamhet, hos ryttaren. Tror du skal tage en snak med rytteren, men det ser sort ud for dig!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...