Jump to content
ALB!

Lån i Sverige - RKI-registreret i Dk

Recommended Posts

Kan rki konfiskere min svenske bil?
Svaret er nej, da det sikkert ikke er RKI du skylder penge..... men i løbet af de sidste 10 måneder har du optrådt her på siden med spørgsmål om at låne 500.000 så du kunne importere en ny Dodge, samt hente en BMW i Makedonien, og nu vil du have en Mercedes? Ikke at jeg skal fortælle dig hvordan du skal leve dit liv, men var det ikke en ide at sætte bilbyttefrekvensen lidt ned, og i stedet bruge pengene på at slippe fri af RKI?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Svaret er nej' date=' da det sikkert ikke er RKI du skylder penge..... men i løbet af de sidste 10 måneder har du optrådt her på siden med spørgsmål om at låne 500.000 så du kunne importere en ny Dodge, samt hente en BMW i Makedonien, og nu vil du have en Mercedes? Ikke at jeg skal fortælle dig hvordan du skal leve dit liv, men var det ikke en ide at sætte bilbyttefrekvensen lidt ned, og i stedet bruge pengene på at slippe fri af RKI?[/quote'] Som sagt er det en tvist med ekskonen, og for det andet skal du ikke kommentere mit liv, da du ikke aner en skid om det................

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Som sagt er det en tvist med ekskonen' date=' og for det andet skal du ikke kommentere mit liv, da du ikke aner en skid om det................[/quote']Rolig nu! Jeg tror egentlig bare Sune prøver at give dig et godt råd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har nik og jay da levet forgæves... ??? Asfalten er våd, hans Benz er forholdsvis ny. Et Rolex-ur bevidner om en sund økonomi. Han dufter some han skal, hans hår er sat tilbage med gele. Han er en god mand, typen de fleste kan li', men hvor han får sine penge fra, er det de færreste der ved. Det er det hurtige liv, livet i overhalingsbanen................. :love2::love2::love2::th2: kom sku lige til at tænkte på dem da jeg så sune's indlæg ALB, jeg vil mene at RKI ikke kan gøre noget i sverige, men dem du skylder penge kan istedet for at gå til RKI, gå til kronfogeden og bede dem trække gælden, det kræver dog at de ved at du bor i sverige, hvilke værdier osv. du har....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har lige fået beviliget et billån i Sverige på 150000 til køb af en Mercedes. Men jeg står i rki i Danmark, pga en gammel tvist med ekskonen. Kan rki konfiskere min svenske bil?
RKI kan ikke konfiskere din bil da de ikke er kreditor, men blot et register... Men kreditor kan henvende sig til kronefodgen i Sverige, som kan gøre udlæg i dine ting inkl. din bil...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ingen, udover dem der låner dig til bilen, kan konfiskere bilen sålänge der er gäld i den .. andre kreditorer kan göre udläg i den og så tage pengene den dag du sälger den... hvis der altså er overskud...
Som jeg kan læse det, er det ikke helt korrekt :-)
Utmätning av övrig lös egendom Om du har utmätningsbara tillgångar kan vi sälja dem och använda pengarna till att betala dina skulder hos oss. Det kan vara saker som värdefulla möbler, elektronik, fordon och bostadsrätt. All egendom får inte utmätas, vissa saker måste du ha kvar för att klara dig och din familjs uppehälle. Exempel på sådan egendom är kläder, vissa möbler och pengar till den normala försörjningen en månad framåt. Utmätning av fast egendom Vi kan utmäta, dvs. sälja, din fastighet (t.ex. villa, fritidshus eller industrifastighet) för att den du är skyldig pengar ska få betalt.
Selvfølgelig hvis der er 100% gæld i bilen er det ikke ønskværdigt at konfiskere den da de ikke får noget ud af det Derudover må de tage al din løn pånær 4374 sek som skal bruges til leveomkostninger..... Alt står på www.kronofogden.se

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Som jeg kan læse det, er det ikke helt korrekt :-) Selvfølgelig hvis der er 100% gæld i bilen er det ikke ønskværdigt at konfiskere den da de ikke får noget ud af det Derudover må de tage al din løn pånær 4374 sek som skal bruges til leveomkostninger..... Alt står på www.kronofogden.se
NEJ de må ikke bare sälge din ejendom hvis der skyldes i den ... der er flere årsager til dette 1. kreditoren på den pågäldende ejendom/bil bestemmer hvornår kontrakten må ophöre.. 2. at afslutte en kontrakt för tid ofte koster extra penge og kronofogden må ikke väre skyld i at du skal betale extra for at de kan inddrive en gäld... 3. som du selv siger er der stort set aldrig noget at hente for dem da restgäld ofte er höjrer eller ligmed evt salgspris... 4. hele aspektet med arbejde hvis de tager bilen har du jo af gode grunde ikke råd til en ny og du kan derved miste arbejde osv heri (vissa saker måste du ha kvar för att klara dig och din familjs uppehälle), bor man dog midt i malmö tät ved offentlig transport osv 2 km fra sit job bliver det nok svärt at påstå at du ikke kan leve uden .. de kan som sagt göre udläg og få pengene den dag bilen sälges hvis der altså er penge til overs.. og den text du quoter nävner ikke et eneste sted at de må tage noget som er belånt!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Sammen svar her Samme svar herfra. Det er jo ikke RKI du skylder pengene. Men dsu skylder dem et andet sted og de kommer efter dig i Sverige. Det kan du være sikker på. De er dødtrætte af Danskere der løber fra regningen

Jeg har lige fået beviliget et billån i Sverige på 150000 til køb af en Mercedes. Men jeg står i rki i Danmark, pga en gammel tvist med ekskonen. Kan rki konfiskere min svenske bil?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det gælder både i SE & DK at ejendom kun er beskyttet mod udlæg fra 3.part (andre kreditorer) hvis den oprindelige kreditor(långiver) har udtaget pant i ejendommen.
Eller har taget ejendomsforbehold. Men det giver jo sig selv, for så er det ikke ens egen ejendom.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...